Er det kun os...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Jeg tror ikke pædagoger gør børnenes dag mere stressfuld, og jeg tror (eller ved fra min søns institution), at de knokler r..... Ud af bukserne for at være der for børnene, få skrevet det de skal skrive, ordnet det der skal ordnes, ydet den omsorg der skal ydes osv. Men er der kun x antal voksne så er der kun x antal voksne og de x antal skal klare dagen. Det vil sige hvis de er mindre voksne så vil der være mindre voksen tid og det vil nogen børn reagere på.

Jeg ville være glad, hvis min søn reagerede og de vurderede han havde brug for mere ro og ikke mindst at blive set, hvis de sagde det (forudsat de vidste jeg havde muligheden for at give ham mere tid hjemme).

Vi er jo alle forskellige hvor meget vi ønsker vores børn hjemme fra institution - jeg selv elsker alle de fridage vi overhovedet kan få og sidder lige nu har taget hul på en uge sammen med mine skønne unger alene (farmand er på arbejde). Og kan huske sidst jeg havde en baby og fødte ham i sommerferien, der havde jeg sagt i SFO og børnehave de nok kom. Men de kom ikke i en måned for elskede at have dem hjemme, følte mere det var hårdt arbejde når jeg skulle aflevere og hente for det krævede meget mere struktur, fridagene var de nemme 

Man skal mærke efter selv, men også gå i dialog med børnehaven, for de ser jo ens børn i andre sammenhænge....

Jeg siger heller ikke at man ikke skal holde så leget fri led børnene som man kan, men det skal ikke være fordi at pædagogerme ikke kan klare det?? Og hvis der bliver sagt lige efter en ferie, børnene skal jo heller ikke være for meget hjemme, de skal jo også faktisk være i børnehave, ellers kunne drengen jo ligeså godt være på deltid.

Det er fair nok at pædagogerne siger det, men når ts undre sig over det, fordi hun faktisk holder ferie og fridage med ham, og (som jeg læser) ikke oplever at han reagere på noget. Hun ville jo nok ikke sende en dreng i børnehave hvis han blev ked af det, når han skulle der when, så ville hun jo nok snakke med pædagogerme om hvad der sker med drengen.

Jeg ved hvordan det er stå i det, men hvis man skulle sende børn hjem ellerve forældre om at holde børn hjemme hver gang der er sygdom, så synes jeg måske at der vil være meget fravær for børnene.

Og hvad vil de gøre når hun ikke er på barsel mere??

Jeg har aldrig oplever at børnene reagere på at der er mindre voksne, jeg har været mig og en anden om omkring 10børn, og ja det er stressede, når de skal have frugt, skiftet ble, tøj på og overtal, men man får det til at fungererr og så kan man skrige ind i en puder bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

lineog4

Yurie skriver:

Jeg siger heller ikke at man ikke skal holde så leget fri led børnene som man kan, men det skal ikke være fordi at pædagogerme ikke kan klare det?? Og hvis der bliver sagt lige efter en ferie, børnene skal jo heller ikke være for meget hjemme, de skal jo også faktisk være i børnehave, ellers kunne drengen jo ligeså godt være på deltid.

Det er fair nok at pædagogerne siger det, men når ts undre sig over det, fordi hun faktisk holder ferie og fridage med ham, og (som jeg læser) ikke oplever at han reagere på noget. Hun ville jo nok ikke sende en dreng i børnehave hvis han blev ked af det, når han skulle der when, så ville hun jo nok snakke med pædagogerme om hvad der sker med drengen.

Jeg ved hvordan det er stå i det, men hvis man skulle sende børn hjem ellerve forældre om at holde børn hjemme hver gang der er sygdom, så synes jeg måske at der vil være meget fravær for børnene.

Og hvad vil de gøre når hun ikke er på barsel mere??

Jeg har aldrig oplever at børnene reagere på at der er mindre voksne, jeg har været mig og en anden om omkring 10børn, og ja det er stressede, når de skal have frugt, skiftet ble, tøj på og overtal, men man får det til at fungererr og så kan man skrige ind i en puder bagefter.

Man kan jo kun holde fri når man kan og derved ikke når det passer pædagogerne. 

Jeg synes nu egentlig hvis mit barns institution ved de er enormt klemt og de ved jeg er på barsel at det er okay de spørger om han måske kunne få en ekstra fridag (de har aldrig gjort det).

Jeg oplever ikke pædagogerne jeg har mødt på nogen måde viser børnene det, men det er for mig simpelt at er der færre voksne vil der også være mindre voksenkontakt og det ville gøre nogen børn mere utrygge. Det handler jo ikke alene om de basale omsorgshandlinger som bleskift, mad osv men også om øjeblikkene hvor man ses, anerkendes og er i dialog. Og er der mindre voksne vil der være mindre tid til det. Når jeg er alene med en klasse med 20 elever har jeg minde tid pr elev end hvis vi var to voksne eller der var 10 elever.

Jeg synes egentlig ikke et barn kan have for meget fri - de kan selv give udtryk for de gerne vil mere tid, gør mine SFO og klub børn her hjemme. Mn ham i børnehave råber nu altid jubi når vi skal have fri og det til trods for han elsker sin børnehave. Og ja jeg betaler for fuld tid (man kan ikke andet her), men lige det her punkt er et af de få hvor jeg ikke vil have hvad jeg betaler for 

som jeg læser TS har de en gang sagt det lige efter en ferie, men også på andre tidspunkter. Og hvis de fx siger han har måske godt af en fridag lige efter en ferie, tænker jeg de egentlig kan have ret, for det er da hårdt at starte fuld tid op efter en ferie. Jeg elsker personligt de ferier der slutter fx en onsdag  så det ikke  er 5 dage i streg med det samme....

Anmeld

15. februar 2014

et-ønske

Jeg tror ikke du skal opfatte det negativt. Pædagogerne forsøger at fortælle dig at din søn har brug for sine forældre. Jeg tvivler på at de mener at han skal være hjemme hver dag - måske lidt længere dage i institution, men så en fridag??
Min mor er pædagog i en vuggestue, og hun har virkelig forsøgt at banke ind i hovedet af os søskende hvor vigtigt det er med ro i weekenden!!!
Hun forklarer at børnene er så trætte og "umulige" mandag, fordi der ikke er ro på, og tid til afslapning! Ja måske gå i nattøj en hel lørdag osv.

Jeg går hjemme nu, og de 4 uger jeg har gået hjemme tror jeg min datter har været i SFO total 6 gange. Hun nyder lidt kvali tid inden den nye rolle som storesøster.

Jeg tænker din søn savner jer - hans mor og far. Jeg er helt med på at du har haft nogle udfordringer efter fødslen, og du skriver selv at det gav konflikter F.eks med amning - så det er bedre han leger med sine venner. Vi er delvist enige, men tænker at han måske føler sig "sendt væk" fordi han var til besvær?!

Synes du skal snakke med pædagogen og bede dem uddybe, så får du sikkert ro i sjælen

Anmeld

15. februar 2014

moaren

Først vil jeg lige sige, tak tøser, for al jeres feedback 

Kan se at der er mange der skriver det her med manglende personale og det er faktisk ikke det indtryk jeg har af børnehaven. Selvfølgelig kan der være sygdom, men syntes egentlig altid der er "mange" voksne, så tror ikke det har noget med det at gøre.

Ved faktisk ikke helt hvad de baserer "han har vist brug for en fridag" på, men i har ret....bør nok bede dem uddybe deres kommentar. Tror desværre også i har ret når i skriver, at han sikkert savner sin mor og far. Det gør sgu ondt i hjertet at læse og føler mig lidt som en dårlig mor 

Han er altid glad for at komme i børnehave og vil ikke altid med hjem når man henter ham, så han er ikke ked af at være derhenne.

Anmeld

15. februar 2014

TNBC

Iver skriver:

Først vil jeg lige sige, tak tøser, for al jeres feedback 

Kan se at der er mange der skriver det her med manglende personale og det er faktisk ikke det indtryk jeg har af børnehaven. Selvfølgelig kan der være sygdom, men syntes egentlig altid der er "mange" voksne, så tror ikke det har noget med det at gøre.

Ved faktisk ikke helt hvad de baserer "han har vist brug for en fridag" på, men i har ret....bør nok bede dem uddybe deres kommentar. Tror desværre også i har ret når i skriver, at han sikkert savner sin mor og far. Det gør sgu ondt i hjertet at læse og føler mig lidt som en dårlig mor 

Han er altid glad for at komme i børnehave og vil ikke altid med hjem når man henter ham, så han er ikke ked af at være derhenne.

altså de fleste børn spørg efter deres mor og far i slutningen af dagen. og når de så bliver hentet vil de ikke med hjem.

"hvornår kommer mor/far??" Det er vel normalt.

altså hvis han græder og spørger efter jer tit i løbet af dagen er der jo nok noget om det. Men du siger han er glad for at komme derned og ikke vil med hjem igen.

Hvornår er han startet i børnehave?

Men snak med dem og spørg hvorfor de synes at han trænger til flere fridage??

Anmeld

15. februar 2014

moaren

Yurie skriver:

altså de fleste børn spørg efter deres mor og far i slutningen af dagen. og når de så bliver hentet vil de ikke med hjem.

"hvornår kommer mor/far??" Det er vel normalt.

altså hvis han græder og spørger efter jer tit i løbet af dagen er der jo nok noget om det. Men du siger han er glad for at komme derned og ikke vil med hjem igen.

Hvornår er han startet i børnehave?

Men snak med dem og spørg hvorfor de synes at han trænger til flere fridage??

Han er ikke ked af det derovre, så det er næppe derfor.

Tror måske det er fordi han kommer i flere konflikter når han er træt og det så er det de baserer det på. Han har været i børnehaven i 1 år, så han er faldet til og leger også med flere forskellig børn.

Anmeld

15. februar 2014

TNBC

Iver skriver:

Han er ikke ked af det derovre, så det er næppe derfor.

Tror måske det er fordi han kommer i flere konflikter når han er træt og det så er det de baserer det på. Han har været i børnehaven i 1 år, så han er faldet til og leger også med flere forskellig børn.

Jamen hvis han bliver træt, hvorfor lader de ham så ikke hvile sig så han ikke kommer i de konflikter? Så han får lidt af stand fra det hele og lov til lige at slappe af.

Det er jo også synd for ham, selvfølgelig er det super dejligt at kunne holde sine børn hjemme tit, men det skal også have lov til at være i børnehave og personalet bør da vide hvordan de håndtere ham når han bliver træt, hvis han er gået der et år.

Jeg lære hurtigt hvordan jeg skulle håndtere når børnene reagerede på et eller andet(Der skete tit altså) og det skal man jo kunne når man er sammen med de børn hver dag.

Hvor længe har du oplevet at de har sagt at de synes han skal have en fridag?

Anmeld

15. februar 2014

moaren

Yurie skriver:

Jamen hvis han bliver træt, hvorfor lader de ham så ikke hvile sig så han ikke kommer i de konflikter? Så han får lidt af stand fra det hele og lov til lige at slappe af.

Det er jo også synd for ham, selvfølgelig er det super dejligt at kunne holde sine børn hjemme tit, men det skal også have lov til at være i børnehave og personalet bør da vide hvordan de håndtere ham når han bliver træt, hvis han er gået der et år.

Jeg lære hurtigt hvordan jeg skulle håndtere når børnene reagerede på et eller andet(Der skete tit altså) og det skal man jo kunne når man er sammen med de børn hver dag.

Hvor længe har du oplevet at de har sagt at de synes han skal have en fridag?

Har sagt til dem, at hvis de vurderer at han har brug for en lur/at hvile sig, så er det helt fint med os.

De har faktisk sagt det helt fra start...

Anmeld

15. februar 2014

TNBC

Iver skriver:

Har sagt til dem, at hvis de vurderer at han har brug for en lur/at hvile sig, så er det helt fint med os.

De har faktisk sagt det helt fra start...

Og du har været på barsel i 9måneder??

Jeg tror nok jeg ville be om en samtale, bare for at høre hvad præcis de bygger det på. For som andre siger, det kan godt være at de ser noget i ham, men så bør de jo fortælle jer det, så I kan forholde jer til det, måske gøre noget derhjemme, hjælpe ham, ikke bare sige til jer; Vi synes han trænger til fridag.
De er nød til at bruge flere ord, ellers står man jo bare som forældre og tror at man er den dårligste mor/far, og det er jo en skrækkelig fornemmelse at have.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.