lineog4 skriver:
Jeg tror ikke pædagoger gør børnenes dag mere stressfuld, og jeg tror (eller ved fra min søns institution), at de knokler r..... Ud af bukserne for at være der for børnene, få skrevet det de skal skrive, ordnet det der skal ordnes, ydet den omsorg der skal ydes osv. Men er der kun x antal voksne så er der kun x antal voksne og de x antal skal klare dagen. Det vil sige hvis de er mindre voksne så vil der være mindre voksen tid og det vil nogen børn reagere på.
Jeg ville være glad, hvis min søn reagerede og de vurderede han havde brug for mere ro og ikke mindst at blive set, hvis de sagde det (forudsat de vidste jeg havde muligheden for at give ham mere tid hjemme).
Vi er jo alle forskellige hvor meget vi ønsker vores børn hjemme fra institution - jeg selv elsker alle de fridage vi overhovedet kan få og sidder lige nu har taget hul på en uge sammen med mine skønne unger alene (farmand er på arbejde). Og kan huske sidst jeg havde en baby og fødte ham i sommerferien, der havde jeg sagt i SFO og børnehave de nok kom. Men de kom ikke i en måned for elskede at have dem hjemme, følte mere det var hårdt arbejde når jeg skulle aflevere og hente for det krævede meget mere struktur, fridagene var de nemme 
Man skal mærke efter selv, men også gå i dialog med børnehaven, for de ser jo ens børn i andre sammenhænge....
Jeg siger heller ikke at man ikke skal holde så leget fri led børnene som man kan, men det skal ikke være fordi at pædagogerme ikke kan klare det?? Og hvis der bliver sagt lige efter en ferie, børnene skal jo heller ikke være for meget hjemme, de skal jo også faktisk være i børnehave, ellers kunne drengen jo ligeså godt være på deltid.
Det er fair nok at pædagogerne siger det, men når ts undre sig over det, fordi hun faktisk holder ferie og fridage med ham, og (som jeg læser) ikke oplever at han reagere på noget. Hun ville jo nok ikke sende en dreng i børnehave hvis han blev ked af det, når han skulle der when, så ville hun jo nok snakke med pædagogerme om hvad der sker med drengen.
Jeg ved hvordan det er stå i det, men hvis man skulle sende børn hjem ellerve forældre om at holde børn hjemme hver gang der er sygdom, så synes jeg måske at der vil være meget fravær for børnene.
Og hvad vil de gøre når hun ikke er på barsel mere??
Jeg har aldrig oplever at børnene reagere på at der er mindre voksne, jeg har været mig og en anden om omkring 10børn, og ja det er stressede, når de skal have frugt, skiftet ble, tøj på og overtal, men man får det til at fungererr og så kan man skrige ind i en puder bagefter.