Er det kun os...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.440 visninger
38 svar
44 synes godt om
14. februar 2014

moaren

....eller er der andre der oplever det samme?

Har nu oplevet flere gange at pædagogerne (dem på stuen) siger at vores søn er træt og han trænger til at komme hjem. Han trænger til weekend, han kunne godt bruge en dag derhjemme, "holder i slet ikke noget ferie" osv osv osv.

Altså...jeg kan ikke forstå at de mener han har så meget brug for at være hjemme. Vi laver sjældent noget i weekenden, så der bliver der slappet af og er vi nogle steder, så er det hos familie.

Jeg er pt på barsel og ved ikke om det er derfor de mener jeg bare kan holde ham hjemme. Han er i børnehaven fra omkring kl. 8-9 stykker til omkring 14.30-15, så det er jo ikke fordi det er vildt lange dage og fredag er endnu kortere. Han er en dreng med rigtig meget krudt i rumpen og han har brug for at brænde noget energi af. Det gør man bedst i børnehaven sammen med vennerne og ikke hjemme hos sin mor, der har en baby der skal tages hensyn til.

Er det kun os?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

Carina:-)

Der må jo være en grund til at de siger det.

Mange mener at personalet i inst bare skal blande sig uden om børns ferie/fridage behov-Men de er der jo for at varetage vores børns behov ,og skal reagere hvis de synes der er noget der ikke fungerer. 

Måske kan de mærke han savner jer,måske trænger han til at han kan være sammen med jer især efter han er blevet storebror.

De gør det ikke for at genere jer,men fordi de mener jeres søn ville have godt af nogle fridage.

Børn har også brug for at have en dejlig fridag udover weekender -akkurat som os voksne

Jeg ville lytte til de fagpersoner der trods alt er tæt på din søn mange timer hver uge. Hvis det da ikke er fordi de tager fejl og din søn har godt med fridage/ferie? 

Men som svar på dit spørgsmål-nej det har jeg aldrig oplevet ,men her holder vi også meget fri/ferie så ville undre mig over hvis det kom .

Anmeld

14. februar 2014

Maja88

Hvor gammel er han??

Jeg tror de måske oplever en reaktion på han er blevet storebror og derfor ikke helt virker som sig selv..

Jeg går hjemme på barsel og Aprillq har fra 8.30-9.30 til 14-15 stykker. og hun nyder det.. altså at være afsted men jeg gir hende også lige så mange fridage... 

Anmeld

14. februar 2014

moaren

Carina:-) skriver:

Der må jo være en grund til at de siger det.

Mange mener at personalet i inst bare skal blande sig uden om børns ferie/fridage behov-Men de er der jo for at varetage vores børns behov ,og skal reagere hvis de synes der er noget der ikke fungerer. 

Måske kan de mærke han savner jer,måske trænger han til at han kan være sammen med jer især efter han er blevet storebror.

De gør det ikke for at genere jer,men fordi de mener jeres søn ville have godt af nogle fridage.

Børn har også brug for at have en dejlig fridag udover weekender -akkurat som os voksne

Jeg ville lytte til de fagpersoner der trods alt er tæt på din søn mange timer hver uge. Hvis det da ikke er fordi de tager fejl og din søn har godt med fridage/ferie? 

Men som svar på dit spørgsmål-nej det har jeg aldrig oplevet ,men her holder vi også meget fri/ferie så ville undre mig over hvis det kom .

Du har helt ret...det kan sagtens være at han har brug for at være hjemme hos sine forældre, men hvad gør vi så når jeg starter på job igen? Der kan jeg jo ikke bare beholde ham hjemme og ved godt det er deres job at gøre opmærksom på "problemer", men de kan også sige det lige efter en ferie. 

Anmeld

14. februar 2014

moaren

Maja88 skriver:

Hvor gammel er han??

Jeg tror de måske oplever en reaktion på han er blevet storebror og derfor ikke helt virker som sig selv..

Jeg går hjemme på barsel og Aprillq har fra 8.30-9.30 til 14-15 stykker. og hun nyder det.. altså at være afsted men jeg gir hende også lige så mange fridage... 

Han er 4 og blev storebror for 9 måneder siden. 

Anmeld

14. februar 2014

Maria-s

Hvornår har han sidst haft en fridag sammen med dig/ far eller jer begge? -altså ud over weekender.

synes heller ikke hans dage virker specielt lange, men måske er han opmærksom på at du går hjemme og hygger bare med lillesøster/ bror? Og han derfor føler sig lidt tilsidesat/ savner jer?... Ved ikke om det kan være det, bare et bud herfra vores søn på snart 3 skal også snart være storebror og det er noget som jeg tænker meget over, om hvor bevidst han er/ bliver omkring lige netop den problemstilling. Jeg håber på at have overskud nok til en gang imellem at kunne holde ham hjemme enkelte dage nogle uger, når alt kører som det skal, netop for at han føler sig mere inkluderet. 

Anmeld

14. februar 2014

Carina:-)

Iver skriver:

Du har helt ret...det kan sagtens være at han har brug for at være hjemme hos sine forældre, men hvad gør vi så når jeg starter på job igen? Der kan jeg jo ikke bare beholde ham hjemme og ved godt det er deres job at gøre opmærksom på "problemer", men de kan også sige det lige efter en ferie. 

Det lyder godt nok underligt hvis det er efter en ferie,og der ville jeg bede om en snak og spørge om hvad der foregår.

Nej det er svært når man jobber,men her hvor du har muligheden ville jeg give ham en ugentlig fridag eller måske hver 14 dag. 

Men efter ferie er sgu underligt at komme med den kommentar og den ville jeg bede om en forklaring på

Anmeld

14. februar 2014

Sabone

Jeg har været i praktik i en vuggestue og der snakkede de også meget om, at børnene havde brug for en fridag. 

Det var ofte fordi de vidste forældrene gik hjemme og egentlig selv 'burde' passe deres barn. 

Har også en veninde, hvor sønnen går i den vuggestue og her blev der spurgt meget indtil, om hun da ikke havde vinterferie, hvilket hun ikke havde, men det var som om de lige skulle tjekke hende.. 

Du har ret til at aflevere din søn i det tidsrum, som du har betalt for og længere er den jo egentlig ikke  

Men ja, din søn kan godt have brug for en hjemmedag og specielt, når han ved du går hjemme med den lille  

Kunne I lave noget sammen en dag, hvor alle kan være med? 

Det fedeste er da en fridag, når alle andre skal afsted  

Anmeld

14. februar 2014

ano14316

Iver skriver:

....eller er der andre der oplever det samme?

Har nu oplevet flere gange at pædagogerne (dem på stuen) siger at vores søn er træt og han trænger til at komme hjem. Han trænger til weekend, han kunne godt bruge en dag derhjemme, "holder i slet ikke noget ferie" osv osv osv.

Altså...jeg kan ikke forstå at de mener han har så meget brug for at være hjemme. Vi laver sjældent noget i weekenden, så der bliver der slappet af og er vi nogle steder, så er det hos familie.

Jeg er pt på barsel og ved ikke om det er derfor de mener jeg bare kan holde ham hjemme. Han er i børnehaven fra omkring kl. 8-9 stykker til omkring 14.30-15, så det er jo ikke fordi det er vildt lange dage og fredag er endnu kortere. Han er en dreng med rigtig meget krudt i rumpen og han har brug for at brænde noget energi af. Det gør man bedst i børnehaven sammen med vennerne og ikke hjemme hos sin mor, der har en baby der skal tages hensyn til.

Er det kun os?

Jeg vil da umiddelbart mene at de siger det fordi det er det de kan mærke på sin søn, hvis du ikke gik hjemme er det ikke sikkert de ville sige det, men når nu du har muligheden for at have ham hjemme og de synes han trænger så kan jeg da sagtens forstå de siger det...

Jeg går hjemme og har den aftale med pædagogerne at er der det mindste så skal de endelig ringe, har de sygdom og er underbemandet må de også endelig sige til, for så holder jeg ham hjemme..
F.eks. I denne uge, spurgte de om han kunne holde fri onsdag og torsdag, da en af pædagogerne skulle opereres og det faldt sammen med ferie.. så han har haft halve dage mandag og fredag og fri tirsdag, onsdag, torsdag.. Han har haft meget fri i ugerne op til, og derfor havde jeg ille oprindelig taget ham fri til vinterferie..

De foltalte at kun 8 børn var taget fri til ferie indtil de begyndte at spørger alle forældrene om de ikke havde tænkt sig at holde vinterferie et par dage med ungerne så begyndte det at falde..

Anmeld

14. februar 2014

moaren

De spurgte mig tidligere i min barsel om ikke det ville være en god ide at hente ham noget før, fx. efter middag, nu hvor jeg gik hjemme. Men der sagde jeg faktisk blankt nej og det gjorde jeg fordi jeg ikke havde det store overskud på det tidspunkt. Har haft en efterfødselsreaktion og syntes det var rigtig hårdt at have begge børn alene. Især fordi den store jo gerne ville lege og når man skulle amme (ofte) så havde han svært ved at acceptere, at jeg ikke kunne lege med ham. Det resulterede ofte i konflikter og så syntes jeg det var bedre for alle, at han blev i børnehaven hvor der var legekammerater.

Og så vil jeg også sige, at man jo på ingen måde har fri, når man går på barsel. Syntes det er et fuldtidsjob, så den der med at "nu hvor du går hjemme", den bliver jeg sgu efterhånden lidt træt af at høre 

Savner min store dreng og glæder mig til den lille kommer i institution, så storebror kan få mor for sig selv en gang imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.