Er det kun os...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2014

L&V

Iver skriver:

....eller er der andre der oplever det samme?

Har nu oplevet flere gange at pædagogerne (dem på stuen) siger at vores søn er træt og han trænger til at komme hjem. Han trænger til weekend, han kunne godt bruge en dag derhjemme, "holder i slet ikke noget ferie" osv osv osv.

Altså...jeg kan ikke forstå at de mener han har så meget brug for at være hjemme. Vi laver sjældent noget i weekenden, så der bliver der slappet af og er vi nogle steder, så er det hos familie.

Jeg er pt på barsel og ved ikke om det er derfor de mener jeg bare kan holde ham hjemme. Han er i børnehaven fra omkring kl. 8-9 stykker til omkring 14.30-15, så det er jo ikke fordi det er vildt lange dage og fredag er endnu kortere. Han er en dreng med rigtig meget krudt i rumpen og han har brug for at brænde noget energi af. Det gør man bedst i børnehaven sammen med vennerne og ikke hjemme hos sin mor, der har en baby der skal tages hensyn til.

Er det kun os?

Det kunne jeg os sagtens finde på at sige til en forældre. Det ser jeg ikke noget galt i hvis jeg vurdere at det er det barnet trænger til og ved at familien har muligheden.

En ugentlig fridag eller to holder vi mens jeg er på barsel for lige så snart barslen er slut ved jeg der venter lange dage så jeg vil nyde det men tiden er til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Iver skriver:

....eller er der andre der oplever det samme?

Har nu oplevet flere gange at pædagogerne (dem på stuen) siger at vores søn er træt og han trænger til at komme hjem. Han trænger til weekend, han kunne godt bruge en dag derhjemme, "holder i slet ikke noget ferie" osv osv osv.

Altså...jeg kan ikke forstå at de mener han har så meget brug for at være hjemme. Vi laver sjældent noget i weekenden, så der bliver der slappet af og er vi nogle steder, så er det hos familie.

Jeg er pt på barsel og ved ikke om det er derfor de mener jeg bare kan holde ham hjemme. Han er i børnehaven fra omkring kl. 8-9 stykker til omkring 14.30-15, så det er jo ikke fordi det er vildt lange dage og fredag er endnu kortere. Han er en dreng med rigtig meget krudt i rumpen og han har brug for at brænde noget energi af. Det gør man bedst i børnehaven sammen med vennerne og ikke hjemme hos sin mor, der har en baby der skal tages hensyn til.

Er det kun os?

Nej det har jeg ikke. Men inden du gør dig en masse tanker synes jeg da du skal spørge personalet. Sig du undrer dig da han jo har korte dage samt lige har været på ferie. Spørg hvilke tegn de har observeret?

Anmeld

15. februar 2014

Iver skriver:

Vi holder selvfølgelig ferie og fridage som alle andre, så det undrer mig hver gang de siger det. 

Og hvis det er fordi de er stressede eller pga sygdom, underbemandet, så syntes jeg det er total dårlig stil. Det kan ikke være rigtigt, at jeg skal holde mit barn hjemme af den grund....der er ikke min skyld og ikke mit problem. Der er jeg nok lidt hård, men sådan har jeg det. Selvfølgelig bliver det mit problem hvis ikke de kan tage sig af børnene. 

Det er netop noget forældre burde tage til sig i stedet for at se det som udelukkende pædagogernes problem. Hvordan tror du hverdagen for børnene ser ud når der er meget sygdom og der render stressede pædagoger rundt? Tror du det er omsorg og nærhed der er prioritet eller ren opsyn?
Jeg havde også lige læst omkring emnet og hvormeget det rent faktisk smitter af på børnene

Anmeld

15. februar 2014

Yurie skriver:

Ja det lyder måske hårdt, men sådan er det jo i arbejdslivet.

Hvad gør man på en døgninstition, hvis der er meget personale sygt?
Eller på en skadestue/hospital?

Der er mangel på pædagoger mange steder og ja det er sindsyg hårdt, når kollegaer er syge, men det kan aldrig være forældres ansvar at holde deres børn hjemme, fordi personalet har brug for det. Hvis barnet er glad og alt det der, og har ferie og fridage som sådan, skal de (undskyld mit hårde sprog) passe deres arbejde.

Du betaler for at have dit barn der, og så skal du nok selv bestemme hvornår du holder dit barn hjemme.

Men jeg har hørt den der med, at fordi man er på barsel bør man holde barnet mere hjemme, fordi man bare går rundt derhjemme(øhh nej man laver jo noget)

Det er det samme med hvis man har et barn syg, så bør man jo heller ikke sende det andet af sted(Jo selvfølgelig bør man det, så man kan tage sig af det syge)

Jeg ville nok tage en snak med dem om det, for det irriterer dig jo, og det skal de have af vide og du kan få af vide hvorfor de siger det.

Det kan være barnet reagerer på at pædagogerne er mega stressede grundet mandefald?

Anmeld

15. februar 2014

TNBC

mor:) skriver:

Det kan være barnet reagerer på at pædagogerne er mega stressede grundet mandefald?

Har jeg ikke oplevet, så det skal jeg ikke kunne svare på.
Men jeg vil da mene at personalet, skal prøve at gøre hver dagen så ustressfuld som muligt, så det ikke går ud over børnene. Ligesom at hvis man er gal over et eller andet, råber man jo heller ikke af børnene.

Og nogen er syg i længere tid, er en vikar måske en god ting.

Jeg har været stresset, irriteret, gal, men man tager det ikke ud over børnene eller viser dem, for ja så er det klart at de reagerer på det.

Nu ved jeg ikke om det er børnehave/vuggestue men der kan man låne en pædagog fra en anden stue, hvis det brænder på, for pædagoger skal jo ikke gå rundt og være stresset, men jeg mener at det bør være dem og lederen der sørger for at det ikke er så stresset, at det kan få børnene til at reagerer.

Jeg ved ikke hvor længe og hvor tit Ts får det spørgsmål.

Men jeg synes stadigvæk ikke at forældrene skal stå og føle at de skal beholde deres børn hjemme(især lige efter en ferie) De kan vel også mærke på deres barn om han ikke har lyst til at komme i børnehave, hvis der er noget der gør ham ked af det.

Anmeld

15. februar 2014

lineog4

Yurie skriver:

Men jeg vil da mene at personalet, skal prøve at gøre hver dagen så ustressfuld som muligt, så det ikke går ud over børnene. Ligesom at hvis man er gal over et eller andet, råber man jo heller ikke af børnene.

Jeg har været stresset, irriteret, gal, men man tager det ikke ud over børnene eller viser dem, for ja så er det klart at de reagerer på det.

Nu ved jeg ikke om det er børnehave/vuggestue men der kan man låne en pædagog fra en anden stue, hvis det brænder på, for pædagoger skal jo ikke gå rundt og være stresset, men jeg mener at det bør være dem og lederen der sørger for at det ikke er så stresset, at det kan få børnene til at reagerer.

Men jeg synes stadigvæk ikke at forældrene skal stå og føle at de skal beholde deres børn hjemme(især lige efter en ferie) De kan vel også mærke på deres barn om han ikke har lyst til at komme i børnehave, hvis der er noget der gør ham ked af det.

Jeg tror ikke pædagoger gør børnenes dag mere stressfuld, og jeg tror (eller ved fra min søns institution), at de knokler r..... Ud af bukserne for at være der for børnene, få skrevet det de skal skrive, ordnet det der skal ordnes, ydet den omsorg der skal ydes osv. Men er der kun x antal voksne så er der kun x antal voksne og de x antal skal klare dagen. Det vil sige hvis de er mindre voksne så vil der være mindre voksen tid og det vil nogen børn reagere på.

Jeg ville være glad, hvis min søn reagerede og de vurderede han havde brug for mere ro og ikke mindst at blive set, hvis de sagde det (forudsat de vidste jeg havde muligheden for at give ham mere tid hjemme).

Vi er jo alle forskellige hvor meget vi ønsker vores børn hjemme fra institution - jeg selv elsker alle de fridage vi overhovedet kan få og sidder lige nu har taget hul på en uge sammen med mine skønne unger alene (farmand er på arbejde). Og kan huske sidst jeg havde en baby og fødte ham i sommerferien, der havde jeg sagt i SFO og børnehave de nok kom. Men de kom ikke i en måned for elskede at have dem hjemme, følte mere det var hårdt arbejde når jeg skulle aflevere og hente for det krævede meget mere struktur, fridagene var de nemme 

Man skal mærke efter selv, men også gå i dialog med børnehaven, for de ser jo ens børn i andre sammenhænge....

Anmeld

15. februar 2014

Yurie skriver:

Jeg mente nu ikke at pædagogerne lader det gå ud over børnene. Men at børn bliver påvirket af at pædagogerne er stresset.

Anmeld

15. februar 2014

lineog4 skriver:

Jeg tror ikke pædagoger gør børnenes dag mere stressfuld, og jeg tror (eller ved fra min søns institution), at de knokler r..... Ud af bukserne for at være der for børnene, få skrevet det de skal skrive, ordnet det der skal ordnes, ydet den omsorg der skal ydes osv. Men er der kun x antal voksne så er der kun x antal voksne og de x antal skal klare dagen. Det vil sige hvis de er mindre voksne så vil der være mindre voksen tid og det vil nogen børn reagere på.

Jeg ville være glad, hvis min søn reagerede og de vurderede han havde brug for mere ro og ikke mindst at blive set, hvis de sagde det (forudsat de vidste jeg havde muligheden for at give ham mere tid hjemme).

Vi er jo alle forskellige hvor meget vi ønsker vores børn hjemme fra institution - jeg selv elsker alle de fridage vi overhovedet kan få og sidder lige nu har taget hul på en uge sammen med mine skønne unger alene (farmand er på arbejde). Og kan huske sidst jeg havde en baby og fødte ham i sommerferien, der havde jeg sagt i SFO og børnehave de nok kom. Men de kom ikke i en måned for elskede at have dem hjemme, følte mere det var hårdt arbejde når jeg skulle aflevere og hente for det krævede meget mere struktur, fridagene var de nemme 

Man skal mærke efter selv, men også gå i dialog med børnehaven, for de ser jo ens børn i andre sammenhænge....

Helt enig

Anmeld

15. februar 2014

tweety2060

Iver skriver:

Vi holder selvfølgelig ferie og fridage som alle andre, så det undrer mig hver gang de siger det. 

Og hvis det er fordi de er stressede eller pga sygdom, underbemandet, så syntes jeg det er total dårlig stil. Det kan ikke være rigtigt, at jeg skal holde mit barn hjemme af den grund....der er ikke min skyld og ikke mit problem. Der er jeg nok lidt hård, men sådan har jeg det. Selvfølgelig bliver det mit problem hvis ikke de kan tage sig af børnene. 

Prøv at spørg hvad det Er for signaler din søn sender, eller deres opfattelse, som ligger vil grund for deres påstand om han mangler ferie, lur mm

Anmeld

15. februar 2014

tweety2060

Dernæst fortæller pædagogerne oos Hvis de vurderer at vores datter er træt og muligvis har brug for en lur... Netop for vi kan handle på det og hjælpe hende.... HAr aldrig fået at vide hun trænger til ferie, men fået rådet om hun muligvis havde brug for en fridag HVIS det var muligt!
FOr mig at se bliver du nødt til at få klarhed ellers bliver det et reelt irritationsmoment....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.