Iver skriver:
Vi holder selvfølgelig ferie og fridage som alle andre, så det undrer mig hver gang de siger det.
Og hvis det er fordi de er stressede eller pga sygdom, underbemandet, så syntes jeg det er total dårlig stil. Det kan ikke være rigtigt, at jeg skal holde mit barn hjemme af den grund....der er ikke min skyld og ikke mit problem. Der er jeg nok lidt hård, men sådan har jeg det. Selvfølgelig bliver det mit problem hvis ikke de kan tage sig af børnene.
Ja det lyder måske hårdt, men sådan er det jo i arbejdslivet.
Hvad gør man på en døgninstition, hvis der er meget personale sygt?
Eller på en skadestue/hospital?
Der er mangel på pædagoger mange steder og ja det er sindsyg hårdt, når kollegaer er syge, men det kan aldrig være forældres ansvar at holde deres børn hjemme, fordi personalet har brug for det. Hvis barnet er glad og alt det der, og har ferie og fridage som sådan, skal de (undskyld mit hårde sprog) passe deres arbejde.
Du betaler for at have dit barn der, og så skal du nok selv bestemme hvornår du holder dit barn hjemme.
Men jeg har hørt den der med, at fordi man er på barsel bør man holde barnet mere hjemme, fordi man bare går rundt derhjemme(øhh nej man laver jo noget)
Det er det samme med hvis man har et barn syg, så bør man jo heller ikke sende det andet af sted(Jo selvfølgelig bør man det, så man kan tage sig af det syge)
Jeg ville nok tage en snak med dem om det, for det irriterer dig jo, og det skal de have af vide og du kan få af vide hvorfor de siger det.