Er det kun os...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2014

Pcokate

Iver skriver:

....eller er der andre der oplever det samme?

Har nu oplevet flere gange at pædagogerne (dem på stuen) siger at vores søn er træt og han trænger til at komme hjem. Han trænger til weekend, han kunne godt bruge en dag derhjemme, "holder i slet ikke noget ferie" osv osv osv.

Altså...jeg kan ikke forstå at de mener han har så meget brug for at være hjemme. Vi laver sjældent noget i weekenden, så der bliver der slappet af og er vi nogle steder, så er det hos familie.

Jeg er pt på barsel og ved ikke om det er derfor de mener jeg bare kan holde ham hjemme. Han er i børnehaven fra omkring kl. 8-9 stykker til omkring 14.30-15, så det er jo ikke fordi det er vildt lange dage og fredag er endnu kortere. Han er en dreng med rigtig meget krudt i rumpen og han har brug for at brænde noget energi af. Det gør man bedst i børnehaven sammen med vennerne og ikke hjemme hos sin mor, der har en baby der skal tages hensyn til.

Er det kun os?

Det oplevede vi også i en periode Som sjovt nok alting hang sammen med sygedage/stress hos pædagogerne. Da vi skiftede institution (sammen med en masse af hans venner), var der sjovt nok ingenting 

Prøv at lure om "problemet" ligger hos bh eller søn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

22

Jeg tror måske også at der er nogle pædagoger der er stresset/ikke har overskud til at have så mange børn på stuen. Men det er en helt forkert måde at gribe situationen an på, så skal de i stedet for sige, at de har sygdom blandt personalet, og at de ved at du går hjemme på barsel, og om du i den forbindelse kan holde den ældste hjemme. Men det andet, det giver bare dårlig samvittighed og kan være starten på et dårligt forhold til institutionen. 

Anmeld

14. februar 2014

TNBC

Iver skriver:

....eller er der andre der oplever det samme?

Har nu oplevet flere gange at pædagogerne (dem på stuen) siger at vores søn er træt og han trænger til at komme hjem. Han trænger til weekend, han kunne godt bruge en dag derhjemme, "holder i slet ikke noget ferie" osv osv osv.

Altså...jeg kan ikke forstå at de mener han har så meget brug for at være hjemme. Vi laver sjældent noget i weekenden, så der bliver der slappet af og er vi nogle steder, så er det hos familie.

Jeg er pt på barsel og ved ikke om det er derfor de mener jeg bare kan holde ham hjemme. Han er i børnehaven fra omkring kl. 8-9 stykker til omkring 14.30-15, så det er jo ikke fordi det er vildt lange dage og fredag er endnu kortere. Han er en dreng med rigtig meget krudt i rumpen og han har brug for at brænde noget energi af. Det gør man bedst i børnehaven sammen med vennerne og ikke hjemme hos sin mor, der har en baby der skal tages hensyn til.

Er det kun os?

altså hvis I slet ikke holder ferie eller fridage, kunne jeg forstå det, men hvis de siger det lige efter en ferie, virker det lidt mærkeligt, og det kan være at de ved at du er hjemme, men et barn gør jo ikke den største forskel.

Jeg har da også været steder, hvor vi var to stuer og en dag mener jeg der var 4-5syge, og der ca. 4(5) på hver stue til 15børn(på hver stue) plus der var en 6måneder gammel pige, der ikke bare kunne blive lagt, og ja det er fucking hårdt, men man klare det og man er super stolt bagefter.

nogen gange er man 2pædagoger til 10børn.

De skal jo kunne klare det, selvom at der er sygdom nogle dage. Sådan er kravende når man er i vs/bh, at der kan være sygdom og så må man klare det så godt som man kan..

Uhh langt..

Men jeg ville spørge om hvorfor de siger sådan noget til dig, om det er på grund af sygdom eller hvad?
Det er jo ikke fordi han er der så længe hver dag.

Anmeld

14. februar 2014

moaren

Vi holder selvfølgelig ferie og fridage som alle andre, så det undrer mig hver gang de siger det. 

Og hvis det er fordi de er stressede eller pga sygdom, underbemandet, så syntes jeg det er total dårlig stil. Det kan ikke være rigtigt, at jeg skal holde mit barn hjemme af den grund....der er ikke min skyld og ikke mit problem. Der er jeg nok lidt hård, men sådan har jeg det. Selvfølgelig bliver det mit problem hvis ikke de kan tage sig af børnene. 

Anmeld

14. februar 2014

TNBC

Iver skriver:

Vi holder selvfølgelig ferie og fridage som alle andre, så det undrer mig hver gang de siger det. 

Og hvis det er fordi de er stressede eller pga sygdom, underbemandet, så syntes jeg det er total dårlig stil. Det kan ikke være rigtigt, at jeg skal holde mit barn hjemme af den grund....der er ikke min skyld og ikke mit problem. Der er jeg nok lidt hård, men sådan har jeg det. Selvfølgelig bliver det mit problem hvis ikke de kan tage sig af børnene. 

Ja det lyder måske hårdt, men sådan er det jo i arbejdslivet.

Hvad gør man på en døgninstition, hvis der er meget personale sygt?
Eller på en skadestue/hospital?

Der er mangel på pædagoger mange steder og ja det er sindsyg hårdt, når kollegaer er syge, men det kan aldrig være forældres ansvar at holde deres børn hjemme, fordi personalet har brug for det. Hvis barnet er glad og alt det der, og har ferie og fridage som sådan, skal de (undskyld mit hårde sprog) passe deres arbejde.

Du betaler for at have dit barn der, og så skal du nok selv bestemme hvornår du holder dit barn hjemme.

Men jeg har hørt den der med, at fordi man er på barsel bør man holde barnet mere hjemme, fordi man bare går rundt derhjemme(øhh nej man laver jo noget)

Det er det samme med hvis man har et barn syg, så bør man jo heller ikke sende det andet af sted(Jo selvfølgelig bør man det, så man kan tage sig af det syge)

Jeg ville nok tage en snak med dem om det, for det irriterer dig jo, og det skal de have af vide og du kan få af vide hvorfor de siger det.

Anmeld

14. februar 2014

lineog4

Kan godt være jeg er naiv, men går da ud fra de kun siger det hvis det er en vurdering de gør ud fra barnet og ikke ud fra deres situation.

Mine egne børn har ellers været flade hvis de er i vuggestue/børnehave 5 dage og weekend, derfor har vi valgt jeg er på nedsat tid så de i de fleste uger kan få fri en dag om ugen (nu kun den mindste da de andre er i skole). Og indtil august har jeg mulighed for at give korte dage en eller to gange... I går hentede jeg fx kl 12 og den lille skønne dreng sov 4 timer i streg fordi han var flad og kunne så klare fredag... 

Men tænker du kender dit barn bedst. 

Anmeld

14. februar 2014

lineog4

Yurie skriver:

Ja det lyder måske hårdt, men sådan er det jo i arbejdslivet.

Hvad gør man på en døgninstition, hvis der er meget personale sygt?
Eller på en skadestue/hospital?

Der er mangel på pædagoger mange steder og ja det er sindsyg hårdt, når kollegaer er syge, men det kan aldrig være forældres ansvar at holde deres børn hjemme, fordi personalet har brug for det. Hvis barnet er glad og alt det der, og har ferie og fridage som sådan, skal de (undskyld mit hårde sprog) passe deres arbejde.

Du betaler for at have dit barn der, og så skal du nok selv bestemme hvornår du holder dit barn hjemme.

Men jeg har hørt den der med, at fordi man er på barsel bør man holde barnet mere hjemme, fordi man bare går rundt derhjemme(øhh nej man laver jo noget)

Det er det samme med hvis man har et barn syg, så bør man jo heller ikke sende det andet af sted(Jo selvfølgelig bør man det, så man kan tage sig af det syge)

Jeg ville nok tage en snak med dem om det, for det irriterer dig jo, og det skal de have af vide og du kan få af vide hvorfor de siger det.

Og så på den anden side er barsel også bare en skøn mulighed for netop at være mere sammen med sine børn også de store.... 

Synes kkke pædagogerne skal være dem der bestemmer det, men jeg nød nu at have meget mere tid sammen med de store når jeg var på barsel, tage de der impulsive fridage, ud og se lidt af DK osv

Anmeld

14. februar 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Og så på den anden side er barsel også bare en skøn mulighed for netop at være mere sammen med sine børn også de store.... 

Synes kkke pædagogerne skal være dem der bestemmer det, men jeg nød nu at have meget mere tid sammen med de store når jeg var på barsel, tage de der impulsive fridage, ud og se lidt af DK osv

Selvfølgelig skal man holde fridage, ferie og nyde at de er små. Men det er jo forældrenes beslutning hvor tit de holder fri dage.
Det jeg hørte/læste var at moren ligeså godt kunne holde barnet hjemme, fordi hun var på barsel.

Men Ts siger jo også at de holder ferie og fridage, og de her pædagoger kan sige det lige efter en ferie(så kan det jo ikke være fordi barnet ikke har nok ferie)

Anmeld

14. februar 2014

lineog4

Yurie skriver:

Selvfølgelig skal man holde fridage, ferie og nyde at de er små. Men det er jo forældrenes beslutning hvor tit de holder fri dage.
Det jeg hørte/læste var at moren ligeså godt kunne holde barnet hjemme, fordi hun var på barsel.

Men Ts siger jo også at de holder ferie og fridage, og de her pædagoger kan sige det lige efter en ferie(så kan det jo ikke være fordi barnet ikke har nok ferie)

Klart det er forældrenes valg, og pædagogerne skal kun sige det hvis de vurderer barnet vitterligt trænger til lidt fred og ro (og håber jeg da også de kun gør).

Det var egentlig bare for at sige, at barsel jo er fuldtidsarbejde, men det er bare også en fantastisk mulighed for at nyde børnene (også de store) og synes egentlig ikke (personligt) arbejdet blev større fordi jeg havde den/de store hjemme en del flere dage end normalt i hverdagene, flere sene morgener, og flere tidlige dage. Lige før jeg laver flere børn bare for at få barsel 

Anmeld

14. februar 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Klart det er forældrenes valg, og pædagogerne skal kun sige det hvis de vurderer barnet vitterligt trænger til lidt fred og ro (og håber jeg da også de kun gør).

Det var egentlig bare for at sige, at barsel jo er fuldtidsarbejde, men det er bare også en fantastisk mulighed for at nyde børnene (også de store) og synes egentlig ikke (personligt) arbejdet blev større fordi jeg havde den/de store hjemme en del flere dage end normalt i hverdagene, flere sene morgener, og flere tidlige dage. Lige før jeg laver flere børn bare for at få barsel 

Det er jeg ganske enig med dig i.

Og ja jeg håber da også kun at de siger det for barnets skyld og ikke deres egen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.