Altså, jeg har det nok lidt sådan at ligesom med det første barn, så er det aldrig 100% optimalt. Man kunne altid godt bruge lidt mere fritid, lidt flere penge, lidt mere plads osv osv. Og hvornår er man klar til at blive forældre?
Sådan tænker jeg det også er med nummer 2. Man aner jo ikkr en dyt om hvordan den store vil reagere på at få en søster/bror og man aner ikke hvordan den lille nye er og hvordan ens overskud osv kommer til at se ud. Det kan gå begge veje, det er et sats man må tage når kroppen og sindet begynder at skrige efter en baby mere. Om det er 3mdr efter fødsel af nummer1 eller 10år efter er vist underordnet
de små kan ikke tilsidesætte egne behov og de store kan være for vant til at have mor og far for sig selv. Same same.
jeg/vi får flere børn når vi føler vi er klar til at blive nybagte forældre endnu engang og begynder at drømme om små pus
Så skal vi nok hjælpe den store undervejs så han også bliver så klar som muligt.
vi KAN jo ikke se ind i fremtiden og se om det vil være nemmest nu eller om 4år.
desværre
og det er nok også meget forskelligt fra barn til barn om de får mest glæde af søskende tæt på eller langt fra.
det blev rodet, jeg håber det giver mening 
Anmeld