Kun nogle søskende som faddere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Zicla

Ja selvfølgelig kan søskende være faddere.

Min lillebror står som gudfar til den store pige og mandens lillesøster står som gudmor til den lille, mens min lillebror står fadder til den lille og mandens lillesøster står fadder til den store. Vi har så en fælles veninde som står fadder til dem begge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Frk.S

et-ønske skriver:

Din anden søster må gerne stå min bror er heller ikke medlem af folkekirken....

Ok, tak for info.

Dengang vi skulle have døbt Freja spurgte jeg én på kirkekontoret, og det var tydeligt at hun ikke synes det var "passende" - men hvis man godt må, behøver vi jo ikke undersøge det til næste gang.

Anmeld

9. februar 2014

et-ønske

Frk.S skriver:

Ok, tak for info.

Dengang vi skulle have døbt Freja spurgte jeg én på kirkekontoret, og det var tydeligt at hun ikke synes det var "passende" - men hvis man godt må, behøver vi jo ikke undersøge det til næste gang.

He he der står også på kirkekontorets hjemmeside at de anbefaler en der er medlem af folkekirken - men det er ikke noget krav.
Men personligt kan jeg nu ikke se noget galt i det

Anmeld

9. februar 2014

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Min mand og jeg har flere søskende..

Min mand har 4 og jeg har 3, hvor jeg ønsker 2 af dem som faddere.

Min mands søster skal være gudmor, også har han jo 3 brødre tilbage, hvor vi påtænker den ene som fadder, men ikke rigtig ved om vi kan være bekendte at vælge en bror til fadder, og ikke de to sidste? Han/vi har lige god kontakt med alle 3 brødre.??

Skriv gerne hvordan i valgte jeres faddere/gudforældre.. 

Ingen af vores kommende faddere/gudforældre er troende, så der kan vi ikke sortere fra.. 

Sagtens.
Til den stores bar min mands storebror og så havde vi min mor, min lillebror, min mands lillebror og min mands mor som faddere.
Denne gang bar min lillesøster og fadderne var min far, min stedfar, min moster og min mands far.

Anmeld

9. februar 2014

Victoria2013

Nu er min datter ikke døbt, men min brors to børn er døbt og de gjorde lidt forskelligt ved deres børn;

Deres søn fik 4 faddere - mig, min søster, sønnens ene moster samt hendes mand (som er meget troende).

Siden da har både min søster og jeg så fået børn og ingen af os har vores børn døbt - de er blot navngivet og hverken min søster eller jeg er kristent troende (hvilket min bror godt vidste ved første barn). Jeg antager dog at vores fravalg af dåb er grunden til hvad de gjorde da datteren blev døbt;

Datteren fik også 4 faddere - mine forældre samt mosteren og hendes mand igen

Man skal vel vælge det man føler er mest rigtigt og er der for mange at vælge mellem... så må man vælge fra. Alle kan jo ikke være faddere

Anmeld

9. februar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Min mands søster skal være gudmor, også har han jo 3 brødre tilbage, hvor vi påtænker den ene som fadder, men ikke rigtig ved om vi kan være bekendte at vælge en bror til fadder, og ikke de to sidste? Han/vi har lige god kontakt med alle 3 brødre.??

Ingen af vores kommende faddere/gudforældre er troende, så der kan vi ikke sortere fra.. 

Min datters far har fire søskende og jeg har to. 

Min eks's ældste lillesøster blev Gudmor, min mormor og morfar blev fadere  

Min eks's tre søskende var for unge til at stå fadere og jeg mente ikke mine brødre skulle stå fadder af personlige årsager. Mine bedste forældre er dem jeg har kærest, så selvfølgelig skulle de stå fadder.

Anmeld

10. februar 2014

Marts<3

Personligt syntes jeg man skal vælge faddere ud fra det, som det hele drejer sig om. At man står i kirken og siger ja til, at ens fadder vil tag sig godt af sit barn og følge det gennem livet, in case noget skulle ske med forældrene. 

Min ene søster er fadder til min søn. Og kunne slet ikke forstille mig min anden søster. Hvorfor skulle jeg så gi hende den titel hvis ikke hun er der 100%. Min bedste veninde er gudmor. Hun hjalp mig gennem en svær tid da jeg var gravid. Hun støttede mig og gav mig husly. Derfor skulle hun bære mit barn. 

Man skal ikke stille folk tilfreds ved at gi dem titler. Mit næste barn skal have de samme faddere. Min anden søster blir sikkert skuffet, men det er hendes problem... 

Anmeld

10. februar 2014

Jeia

Anonym skriver:

Joh, men er der så nogle af dem der går igen?

For jeg kan fx ikke komme på andre, der skulle være faddere igen, på et senere tidspunkt, end de to af mine søskende.. Også vil nogle jo gå igen, imens andre bliver skiftet ud?

Jeg kender flere der har "genbrugt" faddere, det har vi også selv gjort. Til nr 1 var min søster gudmor, mandens søster, 2 brødre, min bedste veninde og hans bedste ven stod faddere. Nr 2 og 3 blev døbt samtidig, da nr 2 var 2 år, så for at hun skulle føle sig tryg var min søster hendes gudmor, min bedste vendinde stod igen fadder, samt en anden af mine veninder. Hun er rigtig glad for dem begge to. Mens mandens søster var gudmor til nr3, samt to veninder. Mandens 3 brødre var faddere til dem begge to. Så lidt "genbrug" og nogle nye til alle børn. De har 6 faddere hver.

Anmeld

10. februar 2014

qwaszx

Anonym skriver:

Jeg har 2 søskende, hvor den ene skal være gudmor. Den anden kommer ikke til at stå fadder. 

Anmeld

10. februar 2014

BabyDrømme23

Anonym skriver:

Jeg har skrevet ja. 

Da jeg selv til mit første barn tager nogle af mine og kærestens søskende, og til næste barn vil vi tage nogle af de andre. 

Om du er bangen for nogen bliver sur, så fortæl dem at de får lov til næste barn. (Hvis det altså er det I ønsker)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.