Kun nogle søskende som faddere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Papillon

LMX skriver:

Hvorfor ikke bare vælge dem alle? I vores kirke er der ikke begrænsning på hvor mange der må være. 

På folkekirken.dk står der mindst to og højst fem faddere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Selvfølgelig kan man det.

Regner I ikke med at få flere børn? 

Joh måske på et tidspunkt? 

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg har stemt - ja det kan man sagtens
Man skal vælge lige præcis dem man har lyst til!! Ikke ud fra hvad man bør vælge.
Dog vil jeg sige at man så skal have for øje hvordan man selv ville have det med at blive valgt fra?!

Ved min førstefødte var jeg på intet tidspunkt i tvivl - mormor var gudmor. Faddere var min bror, hans kone, min ex'es søster og min bedste veninde og hendes mand - de var også vores fælles bedste venner.

Denne gang er jeg helt splittet!! Da jeg slet ikke er tæt med min bror mere, og jeg taler ikke med min bedste veninde efter min skilsmisse
Vi vil selv bære, men aner ikke hvem vi vil vælge, og sådan har vi det både min mand og jeg..... Har faktisk overvejet at navngive tvillingerne.....

Årrh, det kan det godt forstå 

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Det er jo naturligt, at ikke alle kan være faddere af en omgang, når der er så mange søskende. Får I flere børn, kan I jo vælge faddere af de øvrige søskende. Det må de også være voksne nok til at forstå

Vi har også 7 søskende tilsammen, og vi gør det på den måde.

Joh, men er der så nogle af dem der går igen?

For jeg kan fx ikke komme på andre, der skulle være faddere igen, på et senere tidspunkt, end de to af mine søskende.. Også vil nogle jo gå igen, imens andre bliver skiftet ud?

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

da vi fik vores søn døbt der valgte vi alle vores søskene som fader da der nemt bliver sure miner i min familie hvis vi kun valgte nogen men nu har min man kun 1 bror og jeg har 3 brødre hvor den ene var for lille, og så valgte vi en uden for familien som gudmor

Ja det kunne man selvfølgelig også 

Anmeld

9. februar 2014

Papillon

Anonym skriver:

Joh, men er der så nogle af dem der går igen?

For jeg kan fx ikke komme på andre, der skulle være faddere igen, på et senere tidspunkt, end de to af mine søskende.. Også vil nogle jo gå igen, imens andre bliver skiftet ud?

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, men jeg ville ikke lade nogen gå igen

Alt i alt synes jeg, at det må være helt op til jer, og at det egentlig er noget underligt noget, hvis søskende bliver sure eller utilfredse med jeres valg af faddere.

Anmeld

9. februar 2014

Frk.S

Jeg har 2 søstre og min mand har 3 søskende.

Til Freja valgte vi min ene søster (den anden er ikke medlem af folkekirken, så det var mest oplagt med hende som er.) og så min mands ældste søster.

Her til den næste kunne jeg godt finde på at undersøge om min anden søster må (og vil) være det på trods af hun ikke er medlem af folkekirken. Og så regner jeg med vi vælger en eller måske begge af mandens søskende som ikke var det sidst.... det må vi se.

Anmeld

9. februar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Min mand og jeg har flere søskende..

Min mand har 4 og jeg har 3, hvor jeg ønsker 2 af dem som faddere.

Min mands søster skal være gudmor, også har han jo 3 brødre tilbage, hvor vi påtænker den ene som fadder, men ikke rigtig ved om vi kan være bekendte at vælge en bror til fadder, og ikke de to sidste? Han/vi har lige god kontakt med alle 3 brødre.??

Skriv gerne hvordan i valgte jeres faddere/gudforældre.. 

Ingen af vores kommende faddere/gudforældre er troende, så der kan vi ikke sortere fra.. 

Vi har valgt, at min søster er gudmor, og mine brødre og min kærestes brødre er faddere.

Anmeld

9. februar 2014

EAF

Anonym skriver:

Min mand og jeg har flere søskende..

Min mand har 4 og jeg har 3, hvor jeg ønsker 2 af dem som faddere.

Min mands søster skal være gudmor, også har han jo 3 brødre tilbage, hvor vi påtænker den ene som fadder, men ikke rigtig ved om vi kan være bekendte at vælge en bror til fadder, og ikke de to sidste? Han/vi har lige god kontakt med alle 3 brødre.??

Skriv gerne hvordan i valgte jeres faddere/gudforældre.. 

Ingen af vores kommende faddere/gudforældre er troende, så der kan vi ikke sortere fra.. 

Min ældste lillebror og lillesøster som ingen børn har stod faddere til min storebrors første barn - så derfor valgte vi min yngste lillebror som ingen børn har til at stå "fadder" for vores barn (vi holdt navnefest) - og han er også den der er faldet "bedst" ud - altså er et mere HELT menneske i balance end de resterende søskende. Ikke noget ondt i det, har fine forhold til mine 4 søskende. Nogen mere end andre.  Men taget i betragtning af vores barndom var det det rette valg. Og den anden min mand valgte var en af hans søstres yngste barn fordi hun altid er blevet set som det sorte får på hans side af familien og hun er har bare et hjerte af guld og er 100% omsorgsfuld (i et ophedet skænderi gone wrong sagde hendes mor til hende hun skulle have været en abort) 

Så begge er valgt med hjertet  

Anmeld

9. februar 2014

et-ønske

Frk.S skriver:

Jeg har 2 søstre og min mand har 3 søskende.

Til Freja valgte vi min ene søster (den anden er ikke medlem af folkekirken, så det var mest oplagt med hende som er.) og så min mands ældste søster.

Her til den næste kunne jeg godt finde på at undersøge om min anden søster må (og vil) være det på trods af hun ikke er medlem af folkekirken. Og så regner jeg med vi vælger en eller måske begge af mandens søskende som ikke var det sidst.... det må vi se.

Din anden søster må gerne stå min bror er heller ikke medlem af folkekirken....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.