Kun nogle søskende som faddere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man vælge nogle søskende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.576 visninger
34 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har flere søskende..

Min mand har 4 og jeg har 3, hvor jeg ønsker 2 af dem som faddere.

Min mands søster skal være gudmor, også har han jo 3 brødre tilbage, hvor vi påtænker den ene som fadder, men ikke rigtig ved om vi kan være bekendte at vælge en bror til fadder, og ikke de to sidste? Han/vi har lige god kontakt med alle 3 brødre.??

Skriv gerne hvordan i valgte jeres faddere/gudforældre.. 

Ingen af vores kommende faddere/gudforældre er troende, så der kan vi ikke sortere fra.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Min mands søster skal være gudmor, også har han jo 3 brødre tilbage, hvor vi påtænker den ene som fadder, men ikke rigtig ved om vi kan være bekendte at vælge en bror til fadder, og ikke de to sidste? Han/vi har lige god kontakt med alle 3 brødre.??

Ingen af vores kommende faddere/gudforældre er troende, så der kan vi ikke sortere fra.. 

Selvfølgelig kan man det.

Regner I ikke med at få flere børn? 

Anmeld

9. februar 2014

et-ønske

Jeg har stemt - ja det kan man sagtens
Man skal vælge lige præcis dem man har lyst til!! Ikke ud fra hvad man bør vælge.
Dog vil jeg sige at man så skal have for øje hvordan man selv ville have det med at blive valgt fra?!

Ved min førstefødte var jeg på intet tidspunkt i tvivl - mormor var gudmor. Faddere var min bror, hans kone, min ex'es søster og min bedste veninde og hendes mand - de var også vores fælles bedste venner.

Denne gang er jeg helt splittet!! Da jeg slet ikke er tæt med min bror mere, og jeg taler ikke med min bedste veninde efter min skilsmisse
Vi vil selv bære, men aner ikke hvem vi vil vælge, og sådan har vi det både min mand og jeg..... Har faktisk overvejet at navngive tvillingerne.....

Anmeld

9. februar 2014

Papillon

Det er jo naturligt, at ikke alle kan være faddere af en omgang, når der er så mange søskende. Får I flere børn, kan I jo vælge faddere af de øvrige søskende. Det må de også være voksne nok til at forstå

Vi har også 7 søskende tilsammen, og vi gør det på den måde.

Anmeld

9. februar 2014

helle85

Anonym skriver:

da vi fik vores søn døbt der valgte vi alle vores søskene som fader da der nemt bliver sure miner i min familie hvis vi kun valgte nogen men nu har min man kun 1 bror og jeg har 3 brødre hvor den ene var for lille, og så valgte vi en uden for familien som gudmor

Anmeld

9. februar 2014

helle85

helle85 skriver:

da vi fik vores søn døbt der valgte vi alle vores søskene som fader da der nemt bliver sure miner i min familie hvis vi kun valgte nogen men nu har min man kun 1 bror og jeg har 3 brødre hvor den ene var for lille, og så valgte vi en uden for familien som gudmor

hov glemte lige at skrive at jeg har stemt at det kommer an på hvordan ens familie er

Anmeld

9. februar 2014

Dorthe1986

Jeg har 5 søskende og Emils far har 3. Og dengang gjorde vi det at Emils far var den, der bar og så havde vi taget en hver af vores søskende, dvs, vi havde kun 2 faddere :-)

Anmeld

9. februar 2014

Jeia

Anonym skriver:

Ja sagtens, det var vi nødt til, manden har 5 søskende, og da vi også ville have venner som faddere, måtte vi vælge fra, da den ældste blev døbt, det gav ingen sure mine. Vi har tre børn, så nu har de alle stået fadder.

Anmeld

9. februar 2014

LMX

Hvorfor ikke bare vælge dem alle? I vores kirke er der ikke begrænsning på hvor mange der må være. 

Anmeld

9. februar 2014

Misser1989

Anonym skriver:

Hej :-)
Min mand har 4 brødre og jeg har kun en lillesøster.
Vi bar selv begge gange.
Første gang var mandens storebror, hans kæreste og min lillesøster faddere og anden gang var det igen min lillesøster og mandens resterende 3 brødre :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.