modesty skriver:
Jeg synes at ens formuleringer siger noget om hvordan man opfatter sit parforhold. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge sådan en formulering om min mand. Aldrig. For det er slet ikke den indgangsvinkel jeg har til vores parforhold.
Jeg tager ikke formuleringen bogstaveligt, på samme måde som jeg heller ikke tager "forlad ham, han er et svin!" bogstaveligt i en tråd om utroskab. I virkelighedens verden er der nuancer - ting er ikke så sort/hvidt.
Men de ord vi bruger, siger noget om hvordan vi tænker, og vores generelle indstilling til ting. Er der frie rammer, er fokus på at konfliktløse og tilgive, eller er der forbud og bæren nag?
ellers siger det noget om hvor god man er til at formulere sig på skrift?
som lige nu sidder jeg og skriver en masse for at slette det igen, for jeg kan ikke finde de rette ord 
vi opfatter det jo forskelligt, men jeg kunne godt finde på at bruge ordvalget, velvidende at den situation ville jeg aldrig finde mig selv i, fordi sådan foregår tingene ikke herhjemme 
ellers vil jeg bare bestemme... Nej min mand fik "ikke lov" til den handling. Men det er vel lige så vel som jeg "ikke fik lov" af manden.
ej heller får nogen af os "lov" til at være utro... Sådan er det vel i et parforhold. at tage hensyn til sin partner..
hele denne debat eller rettere ordene vi snakker om ser jeg bare som en formulerings sag 
selvfølgelig findes der parforhold hvor den ene bestemmer og den anden bare skal makke ret.. Men sådan er der jo også nogen der har det bedst 
Anmeld