Jeg bliver nød til at spørge jer kvinder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Kris89

jeg tror ikke der er særlig mange der mener "det får min mand ikke lov til" tror mere det er et udtryk...

jeg kunne også godt finde på at sige (i givne debat) at det fik min mand ikke lov til...

Men jeg mener jo ikke jeg ville "forbyde" ham det, men mere at det gør man bare ikke generelt...

Det er svært at forklare på andre måder synes jeg... Lige så vel han ikke "fik lov" til at gøre det ville jeg heller ikke "få lov" hvis det omhandlede mig.. sådan gør man ikke i et parforhold overfor hinanden.

Håber det giver mening, tror ikke man skal tage ordene "det fik han/jeg ikke lov til" så bogstaveligt som det står skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

modesty

Muhmi skriver:

Haha nej, jeg undrer mig også nogle gange Kan godt være jeg har skrevet "Det fik min mand ikke lov til" men med det menes der nok mange gange "Min mand VED godt at han ikke må, for den samtale HAR vi haft"

Well... det er jo det samme som at han ikke får lov.

Nu skal jeg nok lade være med at ordkløve - men jeg tror på at der skal være højt til loftet i et parforhold og at begge parter skal have lov til at fucke up ind imellem uden at der falder brænde ned.

Anmeld

30. januar 2014

Muhmi

modesty skriver:

Well... det er jo det samme som at han ikke får lov.

Nu skal jeg nok lade være med at ordkløve - men jeg tror på at der skal være højt til loftet i et parforhold og at begge parter skal have lov til at fucke up ind imellem uden at der falder brænde ned.

Enig.. Har ikke sagt anderledes

Anmeld

30. januar 2014

StudPsyk

Kris89 skriver:

jeg tror ikke der er særlig mange der mener "det får min mand ikke lov til" tror mere det er et udtryk...

jeg kunne også godt finde på at sige (i givne debat) at det fik min mand ikke lov til...

Men jeg mener jo ikke jeg ville "forbyde" ham det, men mere at det gør man bare ikke generelt...

Det er svært at forklare på andre måder synes jeg... Lige så vel han ikke "fik lov" til at gøre det ville jeg heller ikke "få lov" hvis det omhandlede mig.. sådan gør man ikke i et parforhold overfor hinanden.

Håber det giver mening, tror ikke man skal tage ordene "det fik han/jeg ikke lov til" så bogstaveligt som det står skrevet

Ja, jeg er helt enig. Jeg tror ikke jeg har brugt det udtryk herinde, men kunne sagtens tænke det. Men der mener jeg mere "Det ville ikke være okay!" Jeg ser det nok også mest som et udtryk, som ikke skal tages så bogstaveligt.

Anmeld

30. januar 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Skal jeg være ærlig, så gør jeg engang imellem... Men samtidig vil jeg kalde det kompromi, idet jeg også skal kunne være i forholdet...

Her er det mig, som meget tit tilsidesætter mine behov for ungerne, så engang imellem, når jeg synes, at han tager for mange friheder, så sætter jeg grænsen, så jeg også lige kan trække vejret...

men for det meste er vi ligeværdige i forholdet, uden tvivl... Tror vi har levet så mange år sammen og rendt hornene af os, så vi har et skønt og dejligt forhold uden de store problemer... Og så er vi blevet meget bedre med årene til at snakke og lytte til hinanden...

Han gjorde nøjagtig hvad der passede ham, da vi var unge uden at tage hensyn til mig eller andre... Det var hans behov, som skulle opfyldes her og nu.. Så jeg måtte trække nogen store linier, for at vi ligesom kunne være begge i forholdet... Det tog nogle år, hvor jeg nok bestemte... Det snakker vi os om engang imellem, for han kan se nu, at han var grov nogen gange.... Og han er glad for at jeg satte grænser for mig selv... Ellers havde han trådt meget på mig... 

Anmeld

30. januar 2014

lille-fisen

Tja... jeg "bestemmer" over ham når han giver mig lov til det og han "bestemmer" over mig når jeg giver ham lov til det

Ergo er vi lige partnere og derfor kan den ene ikke sådan lige uden videre trumfe den anden og bare bestemme noget.

Men tror nu også mere den der "det fik min mand aldrig lov til" betyder mere i retningen af at "det ville jeg aldrig kunne acceptere", mere end det betyder at man direkte "giver lov til/forbyder" noget. 

Anmeld

30. januar 2014

roenlund

Jeg er helt enig i at jeg tolker, "det vil min mand ikke få lov til" som det vil jeg ikke acceptere/leve med, ergo er det sådan han har tænkt sig at gøre/opføre sig skal vi ikke være sammen :-)

Anmeld

30. januar 2014

Troldemommi

Kun i mine drømme 

Nej jeg har faktisk en mand med sin egen mening og forstand 

Monica

Anmeld

30. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ser det også tit og undrer mig...

jeg mener da at man er ligevægtige i et forhold og der ikke skal være nogen der bestemmer hvad den anden skal...

Man må da være voksen nok til at snakke om tingene og finde en fælles vej for at forholdet fungerer og familien kan hænge sammen...

er man utilfreds så SNAK SAMMEN.. ikke råbe mens den ene ligger ned (uanset årsagen) og forlange og formane osv...

mød hinanden på lige fod og snak om tingene uden at anklage hinanden eller mene at man ved bedre end den anden...

Anmeld

30. januar 2014

lille-fisen

Monica P skriver:

Kun i mine drømme 

Nej jeg har faktisk en mand med sin egen mening og forstand 

Monica

haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.