Hvornår begyndte i at tænke på nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2014

Pcokate

Pcokate skriver:

Du spørger bare

den første tog 5 år og da han var 8 mdr. Blev jeg gravid igen, endte dog i en MA, 5-6 år senere var jeg gravid igen indtil for 9 dage siden hvor det endte/ender i en SA 

så venter stadig på nr 2 

Vi havde også håbet på kort mellemrum men livet ville anderledes (jeg har dog også pcos)

Det skal dog lige siges at vi mødtes da jeg var 5, havde sex fra jeg var 16 -ubeskyttet. Fordi gyn fortalte at jeg ikke kunne få børn Uden at få brændt vej i æggestokkene. Først da jeg blev 20, fik jeg ny Info og deltog i Bjarne Stigsby kostforsøg ("spis dig gravid" bogen i grovere udgave) der førte til vores søn blev undfanget 5 mdr senere &nbsp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

Papillon

Pcokate skriver:

Det skal dog lige siges at vi mødtes da jeg var 5, havde sex fra jeg var 16 -ubeskyttet. Fordi gyn fortalte at jeg ikke kunne få børn Uden at få brændt vej i æggestokkene. Først da jeg blev 20, fik jeg ny Info og deltog i Bjarne Stigsby kostforsøg ("spis dig gravid" bogen i grovere udgave) der førte til vores søn blev undfanget 5 mdr senere &nbsp 

Jeg håber så meget, at det snart bliver jeres tur! Det er godt nok længe at vente

Spiser du efter principperne nu?

Vi ved ikke, hvorfor det skulle tage os (to unge mennesker) et år at undfange, derfor kan vi jo heller ikke forudsige, om der går én måned eller to år næste gang. Det er derfor en balance at finde ud af, hvor tidligt man "tør" prøve - og nok også derfor det ligger i mine tanker allerede nu (eller måske fordi jeg bare er typen, der tænker for meget over alting ).

Anmeld

29. januar 2014

Papillon

Maja84 skriver:

Gjorde vi hurtigt, og der er 14 mdr mellem vires, nu venter vi nr 3 og bliver ca 3.5 år fra den ældste til den yngste, og 2 år og 2-3 mdr fra nr 2 og ned til nr 2

Hvad havde I af tanker om det i forhold til at få børn så tæt på hinanden? Hvorfor ventede I ikke længere?

Intet fordømmende, jeg er bare nysgerrig  

Anmeld

29. januar 2014

Papillon

JH12 skriver:

Allerede inden min pige kom i verden i 2012, håbet jeg der ville komme endnu en i 2014.. Meeen pt ser det ikke ud til at blive en realitet..
1. Havde en MA i sidste uge (fredag medicinsk abort)
2. Vi vil ikke have december børn ..

Men hvis alt går efter planen og heldet er med os, kommer der forhåbentlig familieforøgelse i 2015

Det kan jeg relatere til, for i min drømmeverden, kommer nr. 2 også i 2016

Jeg håber det snart bliver jeres tur igen!

Anmeld

29. januar 2014

L&V

Vi har fra vi fik den første vidst vi ville ha dem tæt så da hun var 10 måneder startede vi blev gravid da hun var 11 måneder men havde en sa så hun blev 13 måneder da den positive test var der

Anmeld

29. januar 2014

Kløver

Papillon skriver:

Hvad havde I af tanker om det i forhold til at få børn så tæt på hinanden? Hvorfor ventede I ikke længere?

Intet fordømmende, jeg er bare nysgerrig  

Vi fik at vide vores søn nærmest var et mirakel og Lykketoft, så vi tænkte der nok gik læææænge inden der kom gevinst igen, men gik 3 mdr fra vi gik igang ved den næste var det for at den (nok) sidste ikke skulle være for langt fra, og jeg ikke ønskede langt mellem børnene da der er 5 og 8 år mellem mig og mine søskende

Anmeld

29. januar 2014

JH12

Papillon skriver:

Det kan jeg relatere til, for i min drømmeverden, kommer nr. 2 også i 2016

Jeg håber det snart bliver jeres tur igen!

Mange tak

Håber i får familie forøgelse i 2016

Anmeld

29. januar 2014

Papillon

Mor11 skriver:

Jeg har altid været overbevist om at der skulle være 2år imellem mine unger. Men så skulle vi have gået i gang da sønnen var 15måneder, og der følte vi os ikke klar. Slet ikke min kæreste! Han hældte mere til at der skulle være 4år Imellem. (Han synes det er en hel del hårdere end jeg)  Men vi snakkede en del og kæresten begyndte at synes 2,5år var okay. Så vi gik igang i september13. Blev gravid i november og tænkte at det var helt perfekt med et lille sommerbarn. Men det endte i sa.  Og hvis jeg bliver gravid i næste cyklus får jrg termin på sønnens fødselsdag  Så omstændighederne gør at der bliver minimum 3år imellem, men det er også helt fint og så bliver det også et fint kompromis mellem 2 og 4års forskel  

Her er det omvendt - stod det til min kæreste, kunne vi bare undlade præventionen efter fødslen og lade naturen bestemme (altså efter 8 ugers kontrol). Jeg er derimod lidt mere tilbageholdende, og tænker om det ikke er lige tidligt nok, tænk nu, hvis det mod al forventning, kun skulle tage en måned eller to at blive gravid (første gang tog et år). Ville vi virkelig være klar til det? 

Jeg håber for jer, at det snart lykkes, og I helt naturligt opnår det fine kompromis!

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Har hele tiden været aftalen vi skulle have to børn, så egentlig kan man sige lysten var der allerede før jeg var gravid med den første 

Men har ingen præferencer om hvor lang tid imellem - havde både slet ikke lyst og kunne ikke overskue endnu et barn uden en indkomst så specialet skulle færdiggøres. Men da jeg kunne se det var ved at være godt på vej og min datter nærmede sig de 3 kunne jeg tænke tanken om at skulle dele min tid mellem to børn. Var heldige så vi blev gravide med d samme , så der er 3 1/2 år mellem vores to piger. Desværre levede lillesøster kun kort og det endte med der var 4 1/2 år mellem to levende børn. 

Sjovt nok har 3 1/2 år bag efter stået for mig som den perfekte aldersforskel måske fordi det blev stjålet fra os 

Anmeld

29. januar 2014

Papillon

Maja84 skriver:

Vi fik at vide vores søn nærmest var et mirakel og Lykketoft, så vi tænkte der nok gik læææænge inden der kom gevinst igen, men gik 3 mdr fra vi gik igang ved den næste var det for at den (nok) sidste ikke skulle være for langt fra, og jeg ikke ønskede langt mellem børnene da der er 5 og 8 år mellem mig og mine søskende

Haha ja så kommer det nok lidt bag på én Bortset fra selvfølgelig at være glade for, at det lykkedes, var der så nogle negative tanker? Tænker at man måske godt kan få lidt den der "åh kan vi nu også klare det"-følelse, når man tester positivt og samtidigt står med så lille et barn. På den anden side, det kan man vel altid, når man tester positivt - taler af erfaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.