Hvornår begyndte i at tænke på nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2014

Karina84

Da storebror var omkring 15 mdr. og der er 25mdr. imellem dem. Vi ville gerne der ikke blev for mange aar imellem dem, og det lykkedes  Det er helt perfekt, vi kunne ikke ha ønsket os det bedre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

JH12

Allerede inden min pige kom i verden i 2012, håbet jeg der ville komme endnu en i 2014.. Meeen pt ser det ikke ud til at blive en realitet..
1. Havde en MA i sidste uge (fredag medicinsk abort)
2. Vi vil ikke have december børn ..

Men hvis alt går efter planen og heldet er med os, kommer der forhåbentlig familieforøgelse i 2015

Anmeld

29. januar 2014

Julie F

Det er faktisk et godt spørgsmål. Tænker lidt det samme. Har en på snart 11 mdr. Men synes slet ikke vi er klar. Vores basse har altid sovet rigtig rigtig dårligt om natten og min mand er selvstændig, så det føles bare ikke rigtig endnu. Tænker måske til sommer at vi begynder at snakke om hvornår et godt tidspunkt vil være. Men helt klart skal han kunne gå selv og være lidt mere mobil inden jeg bliver gravid. Det er for hårdt at have ondt i bækkenet og skulle slæbe rundt på et lille barn på armen.

Anmeld

29. januar 2014

2babygirls

Papillon skriver:

Jeg kunne ikke lige finde en kategori spørgsmålet passede godt ind i, så nu håber jeg ikke den går helt tabt i det store "ordet er frit"-rod

Som overskriften siger: Hvornår begyndte I at tænke på barn nr. 2? 

Hermed mener jeg, hvornår I begyndte at "planlægge", at der skulle komme en lillebror eller -søster, og hvor længe imellem, I ønskede jer der skulle være.

Håber det giver mening

Vi aftalte fra start af at der max skulle være 3 år i mellem dem... Da Madeleine blev født i oktober 10 aftalte vi efter nogle måneder at begynde på nr 2 når hun var halvandet... Gik så igang liiiidt før, og der endte med at være 2,4år i mellem dem

Anmeld

29. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har altid været overbevist om at der skulle være 2år imellem mine unger. Men så skulle vi have gået i gang da sønnen var 15måneder, og der følte vi os ikke klar. Slet ikke min kæreste! Han hældte mere til at der skulle være 4år Imellem. (Han synes det er en hel del hårdere end jeg)  Men vi snakkede en del og kæresten begyndte at synes 2,5år var okay. Så vi gik igang i september13. Blev gravid i november og tænkte at det var helt perfekt med et lille sommerbarn. Men det endte i sa.  Og hvis jeg bliver gravid i næste cyklus får jrg termin på sønnens fødselsdag  Så omstændighederne gør at der bliver minimum 3år imellem, men det er også helt fint og så bliver det også et fint kompromis mellem 2 og 4års forskel  

Anmeld

29. januar 2014

LBK

Papillon skriver:

Jeg kunne ikke lige finde en kategori spørgsmålet passede godt ind i, så nu håber jeg ikke den går helt tabt i det store "ordet er frit"-rod

Hermed mener jeg, hvornår I begyndte at "planlægge", at der skulle komme en lillebror eller -søster, og hvor længe imellem, I ønskede jer der skulle være.

Håber det giver mening

vi snakkede lige fra starten (lang tid før den første) at nummer to først skulle komme når nummer et ikke længere brugte ble. Jeg NÆGTEDE to ble børn.

MEN MEN MEN

Da den store var halvandet så var lysten der og så BUM

der er 2,2 år imellem dem

Anmeld

29. januar 2014

Sitrani

Papillon skriver:

Håber det giver mening

Manden og jeg var enige om at der gerne måtte være 3-4 år imellem vores datter og nr. 2.. Vi begyndte at snakke om det i sommers, og besluttede at jeg lige skule have noget afklaring omkring mit arbejde mm. Og så tog jeg til lægen og fik taget min spiral ud d. 15. november 2013 Vi sprang den første cyklus over, og er nu igang med med tredje cyklus (2. cyklus hvor vi prøver at blive gravide) og forventer (ikke) min mens d. 12. februar Så cirka et halvt år fra vi snakkede om det, til vi smed beskyttelsen

Anmeld

29. januar 2014

Pcokate

Papillon skriver:

Hvor lang tid tog den første? Og hvor længe har I forsøgt med nummer to indtil videre? Håber det er okay, jeg spørger

Vi overvejer selv, at der ikke skal gå for lang tid efter den første før, at vi vil i gang igen. Dels fordi det tog noget tid at blive gravid og dels fordi vi gerne vil have forholdsvis kort imellem dem. Men alt afhænger selvfølgelig af, hvordan min krop tager det og hvordan vi psykisk og som par klarer det første barn!

Du spørger bare

den første tog 5 år og da han var 8 mdr. Blev jeg gravid igen, endte dog i en MA, 5-6 år senere var jeg gravid igen indtil for 9 dage siden hvor det endte/ender i en SA 

så venter stadig på nr 2 

Vi havde også håbet på kort mellemrum men livet ville anderledes (jeg har dog også pcos)

Anmeld

29. januar 2014

Kløver

Gjorde vi hurtigt, og der er 14 mdr mellem vires, nu venter vi nr 3 og bliver ca 3.5 år fra den ældste til den yngste, og 2 år og 2-3 mdr fra nr 2 og ned til nr 2

Anmeld

29. januar 2014

-Sigrid-

Papillon skriver:

Håber det giver mening

Svigermor da Nethe var 11 timer gammel, Peder da Nethe var tre dage gammel, jeg selv da hun var 3 mdr gammel.

Nu er hun to år gammel, og der arbejdes på sagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.