Hvor længe ammede l/gav flaske om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2014

Rødhætte

tarkoflen skriver:

Tusind tak for dit ærlige svar

Hvis du ser tilbage, hvornår ville du så have taget kampen? Og hvor meget skreg han de nætter? Thea græder stort set aldrig, med mindre hun er sulten eller MEGET overtræt, så synes det er tortur at skulle lade hende græde man er vel en pylleret førstegangsmor!

Der ud over så bor vi i en toværelses lejlighed, så hun kan ikke komme på eget værelse, så hun kan jo lugte mælken.... Ihh jeg synes det er svært!

Jeg tror jeg ville have stoppet da han var omkring 8 mdr, men på det tidspunkt var jeg ikke 'stærk' nok Han græd en del de nætter og det gjorde også lidt ondt, men det endte jo ud i at han fik bedre søvn efterfølgende. Nu ammer du så ved ikke om det gør det svære at stoppe - der må jeg være dig svar skyldig.. Men held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Toeffe87

Da hun var 5 uger begyndte hun at sove igennem

Anmeld

25. januar 2014

Victoria2013

Har sat 2 krydser da jeg ikke helt ved det endnu 

Men Victoria har sovet igennem (dvs. sovet mere end 6 timer i træk af gangen) siden hun var 1½-2 mdr gammel - siden da er hun blevet ammet 1 gang om natten og det er stille og roligt blevet senere og senere hen på natten hun vågner for mad.

Nu er hun 7½ mdr og kan godt sove 11 timer i træk - dvs. en hel nat uden at blive ammet. Det gjorde hun fx i nat

Hun bliver dog stadig ammet de fleste nætter ved 5-6 tiden, hvor hun så sover videre til ved 7-7:30 tiden bagefter. Men hvis hun først vågner efter 6, så er hun altså frisk

Håber lidt på at når hun er 8 mdr, så kan hun klare sig uden mad om natten, for der stopper min barsel. Hun gider næsten heller ikke ammes om dagen længere, hun vil hellere have rigtig mad... så tror det med amningen snart er helt slut...

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

tarkoflen skriver:

Sov han på eget værelse?

Dejligt at han bare selv holdte op med at efterspørge mælk om natten! Det håber jeg også sker her

Det er også yderst dejligt at han bare stoppede sådan! Men begyndte også at give ham sutten i stedet og det hjalp han sov på eget værelse fra han var 6 mdr

Anmeld

25. januar 2014

Lukas&Liam<3

Tror lukas var 8 måneder da vi begyndte at give vand i natflasken og 10 måneder da han begyndte ikke at vågne mere

Anmeld

25. januar 2014

lycly

tarkoflen skriver:

Efter en kort snak med mordk i en anden tråd, blev jeg nysgerrig og vil gerne vide hvor længe l ammede eller gav flaske om natten?

Thea bliver typisk ammet, når hun bliver puttet, en gang nat og en gang tidlig morgen.

Hvad gør l andre? Når jeg tænker nat tænker jeg efter kl 24 og før kl 5 i min verden er før 24 sen aften og efter 5 tidlig morgen, men det kan være jeg er gal på den så kommenterer l endelig også

Laver lige en lille afstemning hvis du har flere børn, så kan du vælge flere svar

Min dreng er næsten 9 mdr og det er snart en måned siden jeg droppede flasken om natten Han får flaske kl 20 og havregrød kl 7

Anmeld

25. januar 2014

Hullabullabulla

tarkoflen skriver:

Efter en kort snak med mordk i en anden tråd, blev jeg nysgerrig og vil gerne vide hvor længe l ammede eller gav flaske om natten?

Thea bliver typisk ammet, når hun bliver puttet, en gang nat og en gang tidlig morgen.

Hvad gør l andre? Når jeg tænker nat tænker jeg efter kl 24 og før kl 5 i min verden er før 24 sen aften og efter 5 tidlig morgen, men det kan være jeg er gal på den så kommenterer l endelig også

Laver lige en lille afstemning hvis du har flere børn, så kan du vælge flere svar

Min søn sov igennem fra han var 3 måneder - det vil sige uden mad fra kl 22-5:30 ca.

Nu er han 10,5 måned og sover igennem fra 19-6 og har også valgt godnatflasken fra.

Anmeld

25. januar 2014

LinLin

David sov igennem fra 3 mdr (23-7 ca) (og aldrig vågnet om natten siden -han er 7 år)
Adam fra fire mdr i ca samme tidsrum... Adam har dog haft "tilbagefald" og er vågnet om natten, men har kun manglet sutten og senere været tørstig)

Jeg har stemt fire mdr

Anmeld

25. januar 2014

modesty

Min søn blev ammet ved 2-tiden til han var cirka 9 mdr. SP havde sagt at det var ok at afvænne deromkring, og da min søn vågnede hver 90. minut hele natten igennem (og bare skulle have en sut) havde vi brug for at prøve noget. Og det virkede - han begynte at sove 3 timer i streg derefter.

Det tog 2 nætter med en anelse bøvl og derefter var der ingenting så det var ret nemt at vænne ham fra. 

Jeg ammede ham til han var et år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.