Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Det er vel ligesom at der er mange der mener at det med at bide bare er en del af det at være barn og det er en fase der går over...
I min verden er ingen af delene acceptabelt og det er noget jeg vil gøre meget for at undgå at vores søn gør...
Kan så også sige at der er MANGE måder at sige tingene på...
gik selv helt i forsvarsposition da de i vuggestuen kommenterede på at vores søn kom sent en del dage... Deres ordvalg og kropsholdning mens de sagde det fik mig bare til at gå fuldkommen i forsvar fremfor at høre det de sagde...
Hvor imod da vores sundhedsplejesker sagde det samme men med andre ord og en mere afslappet kropsholdning sad det faktisk fast og gav pludselig mening...
Så hvordan og hvornår man vælger at informere forældrene om at der er en problemstilling med barnet har en stor forskel på modreaktionen...
Står man og siger det til en stresset forælder der er på vej hjem med en milliard ting i hovedet om ting der skal ordnes når man når hjem får man nok ikke den bedste reaktion og mulighed for samarbejde...
Men siger man til forældrene: ved du hvad vi har faktisk en bekymring for dit barns velfærd ville det være muligt at aftale et møde i løbet af den nærmeste tid så vi kan snakke sammen om hvad vi sammen kan gøre for at dit/jeres barn får en god dag.
Så tror jeg de fleste ville lytte lidt mere til det der bliver sagt... og så sørg for der er ro på mens mødet står på og at der er tid til at man kan forklare og fortælle frem og tilbage både fra pædagoger og forældrenes side af tingene...
jeg fandt f.eks. ud af at min venindes dreng skubber og slår fordi han nogen gange er sammen med en fætter der ikke har grænser og som leger den vilde leg med ham for han vælter jo ikke omkuld... men når hendes dreng skubber vores dreng så ryger han et stykke henad gulvet og bliver både bange og ked af det fordi det for ham er utrolig voldsomt da han er så spinkel som han er...
Anmeld