Sosu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

LilleChelle

Anonym skriver:

Når jeg starter på skolen kan jeg så ikk kræve at ha fri mellem jul og nytår da jeg har barn ?

Man kan aldrig kræve noget !! 

Og under uddannelse, tages der som hovedregel ikke hensyn til at nogle har børn. Da alle skal behandles lige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Findusinde

Anonym skriver:

Når jeg starter på skolen kan jeg så ikk kræve at ha fri mellem jul og nytår da jeg har barn ?

Nej.... det kan være de er lydhør overfor det i praktikken, men du kan ikke kræve at have fri.. Sådan er sosu faget, det er weekender og helligdage uanset om man har børn eller ej....

Anmeld

23. januar 2014

Dianabk

Rinepigen skriver:

Det kan jo helt an på om du går i skole eller er i praktik i julen.. hvis du er i praktik skal du arbejde mellem jul og nytår da plejecentre jo ikke har ferieukket da jeg var i praktik i julen skulle jeg arbejde både juleaften + 1-2 juledag og nytårsaften... 

men går du i skole der så har skolen juleferie lukket  

Da jeg tog uddannelsen var det fordelt således : 10 ugers skole - så 16 ugers praktik - så 10 ugers skole igen - så 16 ugers praktik igen og tilsidst 4 ugers eksamens forberedelse.. 

Hvornår var det?

Jeg er ansat som teamkoordinator på et plejehjem - og det er et total no go at have elever inde mellem jul og nytår. Der er planlagt ferie fra skolen af og det må vi ikke rykke på - med mindre eleven selv vil rykke sin ferie.

Anmeld

23. januar 2014

Findusinde

Dianabk skriver:

Hvornår var det?

Jeg er ansat som teamkoordinator på et plejehjem - og det er et total no go at have elever inde mellem jul og nytår. Der er planlagt ferie fra skolen af og det må vi ikke rykke på - med mindre eleven selv vil rykke sin ferie.

Jeg havde også flere arbejdsdage i julen da jeg var elev..... Det var jeg fra 2010-2012

Anmeld

23. januar 2014

AnonymMor

Dianabk skriver:

Hvornår var det?

det var i 2010. har jeg aldrig hørt om man ikke må  det var hvertfald ikke no go dengang da alle jeg gik i klasse med ikke havde juleferie i praktikken... men hvorfor må elever ikke arbejde i julen ? det kommer man da til når man bliver udlært alligevel 

Anmeld

23. januar 2014

Dianabk

Findusinde skriver:

Jeg havde også flere arbejdsdage i julen da jeg var elev..... Det var jeg fra 2010-2012

Det må man ikke pålægge elever. Elever har krav på ferie mellem jul og nytår og alle helligdage. Det er korrekt at praktik stedet kan kræve at elever arbejder i weekender (kan ikke huske fra hvornår).
Dem som er på skole har jo også juleferie - de samme regler der.

Anmeld

23. januar 2014

Dianabk

Rinepigen skriver:

det var i 2010. har jeg aldrig hørt om man ikke må  det var hvertfald ikke no go dengang da alle jeg gik i klasse med ikke havde juleferie i praktikken... men hvorfor må elever ikke arbejde i julen ? det kommer man da til når man bliver udlært alligevel 

Fordi det er jule ferie. Det er kun hvis eleven selv ønsker st rykke sin ferie at man må.

Anmeld

23. januar 2014

AnonymMor

Dianabk skriver:

Fordi det er jule ferie. Det er kun hvis eleven selv ønsker st rykke sin ferie at man må.

det er da en ny regel så ? for så flinke var skolen osv bestemt ikke dengang.. det var både jul, påske, pinse ja you name it... så snart man var i praktik hørte man under alm ansat og der var ikke noget der hed helligdage... 

det eneste man fik for at arbejde på helligdage var en FO dag  

Anmeld

23. januar 2014

Findusinde

Dianabk skriver:

Det må man ikke pålægge elever. Elever har krav på ferie mellem jul og nytår og alle helligdage. Det er korrekt at praktik stedet kan kræve at elever arbejder i weekender (kan ikke huske fra hvornår).
Dem som er på skole har jo også juleferie - de samme regler der.

Som elev har jeg arbejdet både, jul,påske og pinse uanset hvilken praktik jeg har været i... Surt hvis ens forløb er sådan at man er i pratik på de tidspunkter, men fedt hvis man var i skole...

Anmeld

23. januar 2014

Dianabk

Rinepigen skriver:

det er da en ny regel så ? for så flinke var skolen osv bestemt ikke dengang.. det var både jul, påske, pinse ja you name it... så snart man var i praktik hørte man under alm ansat og der var ikke noget der hed helligdage... 

det eneste man fik for at arbejde på helligdage var en FO dag  

Hmmm, det er de regler jeg har arb under i Kbh, Ballerup og furesø kommune.

Men som elev får man jo ikke helligdag tillæg, det gør man som ansat.

Hvis jeg var elev der ville jeg nok havde ringet til FOA for at spørge om råd.

Kan være der er forskel fra kommune til kommune. Men jeg mener ikke det er rimeligt at elever arb i helligdage da de ikke får samme løn som en ansat (tanke på tillæg)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.