Sosu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
32 svar
8 synes godt om
23. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej.
Jeg overvejer sosu uddannelsen men har ikke snakket med manden eller familien i nu så er lige ano.

Nogle som kan fortælle mig hvordan ferierne ligger ? Vi har nemlig bestilt vinter ferie 26 januar og 14 dage frem, men jeg læste man ikke kan holde ferie i skole perioderne men måske i praktik perioderne men er man i praktik i januar måned hvis man starter uddannelse i marts ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Findusinde

Anonym skriver:

Hej.
Jeg overvejer sosu uddannelsen men har ikke snakket med manden eller familien i nu så er lige ano.

Nogle som kan fortælle mig hvordan ferierne ligger ? Vi har nemlig bestilt vinter ferie 26 januar og 14 dage frem, men jeg læste man ikke kan holde ferie i skole perioderne men måske i praktik perioderne men er man i praktik i januar måned hvis man starter uddannelse i marts ?

Hej...

Det kommer vist an på om det er hjælper eller assistent udd... Jeg tog på sosu nord og på deres hjemmeside har de en uddannelses oversigt over hvornår man er i praktik og i skole... vilsige at mange af skoleperioderne er meget intens med mange opgaver, så vil nok ikke gøre det der, men omvendt er 14 dage også længe at være væk i en praktik....

:-)

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Findusinde skriver:

Hej...

Det kommer vist an på om det er hjælper eller assistent udd... Jeg tog på sosu nord og på deres hjemmeside har de en uddannelses oversigt over hvornår man er i praktik og i skole... vilsige at mange af skoleperioderne er meget intens med mange opgaver, så vil nok ikke gøre det der, men omvendt er 14 dage også længe at være væk i en praktik....

:-)

Går ud fra man har fri mellem jul og nytår så det vil være den ene ferie uge også vil nr to uge enten ramle ind i skole eller praktik, men problemet er at man ikke må holde ferie i skole perioderne og nu er ferien bestilt

Anmeld

23. januar 2014

Findusinde

Anonym skriver:

Går ud fra man har fri mellem jul og nytår så det vil være den ene ferie uge også vil nr to uge enten ramle ind i skole eller praktik, men problemet er at man ikke må holde ferie i skole perioderne og nu er ferien bestilt

Det kommer an på om du er i praktik eller i skole om du er fri mellem jul og nytår.... du skriver drn 26 januar?

Anmeld

23. januar 2014

Dianabk

Anonym skriver:

Hej.

Du kan tjekke det på den pågældende skoles hjemmeside.

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Findusinde skriver:

Det kommer an på om du er i praktik eller i skole om du er fri mellem jul og nytår.... du skriver drn 26 januar?

Ja mon ikk man har fri mellem jul og nytår. Vi rejser den 26 december 14 dage frem

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Dianabk skriver:

Du kan tjekke det på den pågældende skoles hjemmeside.

Jeg kan ikke finde det

Anmeld

23. januar 2014

Dianabk

Anonym skriver:

Jeg kan ikke finde det

Primært har elever fri i de obligatoriske ferier. Men hvis du er i praktik er det sjældent at praktik stedet har noget imod at flytte rundt på jeres ferie uger. Ellers har du altid 6. Ferie uge du kan bruge, mindet skal også være i praktikken - med mindre du kan overtale skolen til det er ok.

Anmeld

23. januar 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Ja mon ikk man har fri mellem jul og nytår. Vi rejser den 26 december 14 dage frem

Det kan jo helt an på om du går i skole eller er i praktik i julen.. hvis du er i praktik skal du arbejde mellem jul og nytår da plejecentre jo ikke har ferieukket da jeg var i praktik i julen skulle jeg arbejde både juleaften + 1-2 juledag og nytårsaften... 

men går du i skole der så har skolen juleferie lukket  

Da jeg tog uddannelsen var det fordelt således : 10 ugers skole - så 16 ugers praktik - så 10 ugers skole igen - så 16 ugers praktik igen og tilsidst 4 ugers eksamens forberedelse.. 

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Når jeg starter på skolen kan jeg så ikk kræve at ha fri mellem jul og nytår da jeg har barn ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.