ny system

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Klokken 15 er også meget sent for en lur. Prøv at rykke den til 12-13 tiden, sådan rigtig middag.

Håber det lykkes for dig  

ja håber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hej allesammen

jeg har en søn som sover meget sent om aften ... og vågner sent om morgen..    

hvordan gøre i?? sover de hale natten igennem?? og hvornår vågner de om morgen??  

Her har vi haft en fast rytme siden Bella var helt spæd. Hun står op omkring 05.30-06 og kan lægges til nat senest kl. 19. Indimellem får hun en middagslur, men det er ikke hver dag nu hun sover til middag pga. hendes alder (3 år). 

Lillebror er så småt begyndt at have rytmen også 

De sover begge igennem hele natten 

Anmeld

20. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Håber du finder en løsning på dit problem. Men kan godt forstå, at han ikke vil sove om aften, hvis han sover til ca. kl. 11. Så laver man helt automatisk om på nat og dag - det ville vi andre også gøre.

Så I må nok til, at sætte vækkeuret, så han automatisk bliver mere træt om aften

Anmeld

21. januar 2014

Ønskebarnet12

Her sover min søn også sent, problemet er at han ikke ligger i hans egen seng her, og han vil hænge op af en imens han sover, så hvis han ryger tidligt i seng så skal man ligge og pusse nusse i en time, derefter falder han i søvn, og så snart man er væk, er han vågen igen efter en times tid. så han ryger desværre sent i seng, fordi han simpelthen ikke sover ud alene. og det gør at når han er i vuggestue at han bliver gnaven, og træt.

Anmeld

21. januar 2014

Muffinmus

Som jeg lige læser det så handler det også om din rytme.

Du skriver du ikke dur til at komme tidligt op og derfor kan dit barn ikke komme tidligt op.

Der skal man nok tage fat i sin egen rytme fest og længste den, eller følger dit barn ikke med.

Gør det til en rutine at stå op senest kl 8 hver morgen...der er at sove længe for de fleste mødre, så det burde kunne lade sig gøre.

Og når du står tidligt op med din søn, vil han ret sandsynligt også live træt tidligere som de andre skærver. Enkelte reagerer ikke på den måde, men de fleste gør, fordi de er en del af en god fast rytme for dem.

Hvis du vælger at lægge luren så den først slutter kl 17-18 er der ikke noget at sige til han ikke vil sove Kl 19-20 som børn i den alder skal.

I er simpelthen nødt til at rygge den lur. En god SP regel i den alder er at luren aldrig er længere end til kl 16 max hvis sengetider skal holdes.

Så, jeg ved godt du skriver han ingen rytme har, men det er dig som mor der i den alder laver rytmen. Så, stå op til normal morgentimer mellem 6-8 og så tag den derfra og des hvad du kan rygge ang lure og sengetid. Og giv det tid, det kan snildt tage uger at få det nye kørt ind. Det kan også værre det kun tager 2 dage.

Men vigtigst er at DU ændrer din rytme og står op først, så kommer han op samtidigt. Og hvis du er træt som du også skriver, så må du enten selv gå tidligere i seng, som følge af at du også skal tidligere op for dit barn skyld og hansnye  rytme.. Dyrk motion og spis fornuntier. Evt. overvej om der skal tilskud som D-vitamin til dom mange mangler i vinterperioden

Når du er den eneste der passer dit barn i hverdagen er det hårdt at være på, hårdt at stimulere nok, give nok ang det sociale med andre børn. Tag afsted 2-3 gange ugentligt i svømmehallen, til gymnastik osv, legestuen osv. Det er fedt du kan muligheden for selv at passe, men er du helt flad for energi, skal du måske overvej nogle ændringer i hverdagen for dig og dit barn.

held og lykke med det

Anmeld

21. januar 2014

JacobsMoar

Faste rutiner !!

Op kl. 8, spise morgenmad, tøj på og ud at gå tur, lege på legeplads, få brugt noget energi og hav en bolle og en flaske vand med i tasken til formiddagsmad..

Hjem og spise frokost, sove til middag.. Herefter leg.. Aftensmad og lidt leg igen.. I bad, nattøj på og godnathistorie kl 20..

Det er ikke nemt, og det tager tid at indføre, men jeg er sikker på at det lykkes !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.