ny system

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du skal jo ikke starte med at putte ham tidligt, det er klart han ikke kan sove når han er vågnet så sent. Du skal starte med at vække ham tidligere om morgenen, så han bliver træt tidligere.

det vil jeg prøve imorgen... og juhu han faldt allerede i søvn og nu ligger han i sin seng håber ikke han vågner om en time ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

ano14316

Jeg tror vejen frem er at få rykket rundt på døgnet, selvom det godt kan blive rigtig sejt.. når han sover så længe, er du nok nød til at rykke det over flere gange..

f.eks. i 14 dage, vægges han kl 10, sover lur kl 15, og bliver puttet kl 23

du skriver i ikke har nogen faste rutiner, de troe jeg også vil være en rigtig god idé, da kroppen har rigtig godt at det, og derfor også begynder at blive træt på de rigtige tidspunkter, så et dags program kunne se sådan her ud.

op kl 10
morgenmad kl 10.30
mellemmåltid kl 12 (Her skal frokosten jo ende)
frokost kl. 14
lur kl 15
mellemmåtid kl 18 (Her skal aftensmaden ende)
aftensmad kl 21.30
bad og i seng kl. 23

så d. 3/2 rykker du 1 time frem
op kl 9
morgenmad kl 9.30
mellemmåltid kl 12.00
frokost kl 14
lur kl 15.30
mellemmåltid kl 18
aftensmad kl 20.30
bad og i seng kl 22

Det gør du i 7 dage

så d. 10/2

op kl 8
morgenmad kl 8,30
mellemmåltid kl 10
frokost kl 12
lur kl 12.30
mellemmåltid kl 16
aftensmad kl 18
bad og i seng kl 20

Jeg synes du skal bruge 14 dage på 1. ryk, da han skal vende sig til at blive vækket, og til at tingene kører på faste tidspunkter.

Hvis du når du har været igang med 2. ryk i en uge, ikke føler at han er tilpas i det endnu, så brug en uge mere..

Jeg tror i vil have stor glæde af at få lidt struktur på hverdagen.
Så vil du også meget nemmere kunne planlægge hvad i skal hvornår.

Fra magnus var 6 måneder begyndte vi at have et fast dagsprogram med måltider og lurer, og da vi begyndte på det, fik jeg også selv mere overskud, for min krop har også godt af at vide hvornår vi står op, går i seng og får mad.

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg tror vejen frem er at få rykket rundt på døgnet, selvom det godt kan blive rigtig sejt.. når han sover så længe, er du nok nød til at rykke det over flere gange..

f.eks. i 14 dage, vægges han kl 10, sover lur kl 15, og bliver puttet kl 23

du skriver i ikke har nogen faste rutiner, de troe jeg også vil være en rigtig god idé, da kroppen har rigtig godt at det, og derfor også begynder at blive træt på de rigtige tidspunkter, så et dags program kunne se sådan her ud.

op kl 10
morgenmad kl 10.30
mellemmåltid kl 12 (Her skal frokosten jo ende)
frokost kl. 14
lur kl 15
mellemmåtid kl 18 (Her skal aftensmaden ende)
aftensmad kl 21.30
bad og i seng kl. 23

så d. 3/2 rykker du 1 time frem
op kl 9
morgenmad kl 9.30
mellemmåltid kl 12.00
frokost kl 14
lur kl 15.30
mellemmåltid kl 18
aftensmad kl 20.30
bad og i seng kl 22

Det gør du i 7 dage

så d. 10/2

op kl 8
morgenmad kl 8,30
mellemmåltid kl 10
frokost kl 12
lur kl 12.30
mellemmåltid kl 16
aftensmad kl 18
bad og i seng kl 20

Jeg synes du skal bruge 14 dage på 1. ryk, da han skal vende sig til at blive vækket, og til at tingene kører på faste tidspunkter.

Hvis du når du har været igang med 2. ryk i en uge, ikke føler at han er tilpas i det endnu, så brug en uge mere..

Jeg tror i vil have stor glæde af at få lidt struktur på hverdagen.
Så vil du også meget nemmere kunne planlægge hvad i skal hvornår.

Fra magnus var 6 måneder begyndte vi at have et fast dagsprogram med måltider og lurer, og da vi begyndte på det, fik jeg også selv mere overskud, for min krop har også godt af at vide hvornår vi står op, går i seng og får mad.

ej det er en rigtigt god rutine .. den vil jeg prøve..  ja han sover kl 15 men vågner ca 17.30

Anmeld

19. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

ej det er en rigtigt god rutine .. den vil jeg prøve..  ja han sover kl 15 men vågner ca 17.30

Det lyder meget passende med 2,5 times lur, det er helt normalt, så den synes jeg ikke du skal rode ved..

held og lykke med det.. vend endelig tilbage med hvordan det går løbende..

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det lyder meget passende med 2,5 times lur, det er helt normalt, så den synes jeg ikke du skal rode ved..

held og lykke med det.. vend endelig tilbage med hvordan det går løbende..

skal lige spørge når han få lur kl 15 og vågn ca 17.30 eller ca 18 så tror du han kan sove kl 21?? jeg føler at han bliver frisk og ikke kan sove om aften

Anmeld

19. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

skal lige spørge når han få lur kl 15 og vågn ca 17.30 eller ca 18 så tror du han kan sove kl 21?? jeg føler at han bliver frisk og ikke kan sove om aften

Hvor ser du det..?

Der er lur kl 15 og putni g kl 23

Og lur kl 15.30 (det skulle have været kl 14.30 eller 15)
Putning kl 22 ( eller 21.30)

Og lur kl 12.30 og putning kl 20

Anmeld

19. januar 2014

Elbæk

Anonym skriver:

det er dejligt min søn vil slet ikke og hvis jeg ligger ham i seng skriger han meget højt og det er pinlig for mig at nabo måske kan høre ...  ellers stikker han af fra mig og gemmer sig...  total svært

Det du kan gøre er at vække ham omkring klokken 8 hver morgen. Jeg ved ikke om din dreng stadig sover middagslur? for så kan du enten forkorte den eller fjerne den helt. Og så kan du ligge ham ind tidligt, måske klokken 7, og lade ham se tegnefilm og falde i søvn til det :-)

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Det du kan gøre er at vække ham omkring klokken 8 hver morgen. Jeg ved ikke om din dreng stadig sover middagslur? for så kan du enten forkorte den eller fjerne den helt. Og så kan du ligge ham ind tidligt, måske klokken 7, og lade ham se tegnefilm og falde i søvn til det :-)

han ser ikke tegnefilm og når han vil sove kommer han og sidder hos mig så sover han jeg kan ikke lade ham holde ud  til om aften . så ser han rigtigt træt og vil sove han har fast rutine kl 15 sover han.. men jeg skal nok prøv at ændre lidt

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Hvor ser du det..?

Der er lur kl 15 og putni g kl 23

Og lur kl 15.30 (det skulle have været kl 14.30 eller 15)
Putning kl 22 ( eller 21.30)

Og lur kl 12.30 og putning kl 20

oki

Anmeld

20. januar 2014

Elbæk

Anonym skriver:

han ser ikke tegnefilm og når han vil sove kommer han og sidder hos mig så sover han jeg kan ikke lade ham holde ud  til om aften . så ser han rigtigt træt og vil sove han har fast rutine kl 15 sover han.. men jeg skal nok prøv at ændre lidt

Klokken 15 er også meget sent for en lur. Prøv at rykke den til 12-13 tiden, sådan rigtig middag.

Håber det lykkes for dig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.