fobudte ting og gravide, hvor slemmer var i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Maja_4000

Hvem? skriver:

Når man er fleregangsmor, så (gjorde jeg hvert flad) løftede jeg på mere end jeg måtte, især her den seneste graviditet, da havde jeg to små på 2 og 3 år - og dem løftede jeg rimelig ofte på, selvom de er nogle store knægte - og en Pepsi max blev det også til ofte...

Ellers har jeg vidst hold mig nogenlunde indenfor retningslinjerne

Det samme her.. Altså løft af barn + pepsi Max

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

modesty

ingen grund til at rakke ned på nogen 
det er mere af nysgerrighed jeg har lavet dette indlæg 

Man må godt indtage koffein, blot i moderate mængder, men mener at man må drikke et par kopper kaffe om dagen. Man må også gerne spise rå tun, dog igen i moderate mængder.

Jeg spiste lige lovlig mange søde sager.  Fik totalt sukkercraving i graviditeten.

Drak lidt alkohol - men igen, Sundhedsstyrelsen siger at det ikke skader at drikke et glas om ugen. Jeg drak måske to glas i hele graviditeten.

Spiste rødt kød et par gange.

Anmeld

9. januar 2014

lycly

millesofie skriver:

Puha jeg kunne krydse en del af
Jeg bar helt sikkert på mere end jeg måtte da jeg arbejder i butik, spiste pizza og andet usundt, tog sol en enkelt gang, og jeg glemte vitaminpillerne ca hver eneste dag

Anmeld

9. januar 2014

lineog4

Min synde liste i forhold til det der er at krydse af må være lang. Fx er jeg da ret overbevist om det ikke frarådes at spise smertestillende - man får det fx i hånden når man kommer med småveer til afsnittet for gravide. 

Jeg har i en af graviditeterne (kan ikke huske hvilken præcist) farver mit hår en gang med henna, efter en tur til frisør fordi jeg var grædefærdig over hvad frisøren havde lavet.

Jeg brugte parfume i hele første graviditet for anede ikke det var forkert og har brugt det sporadisk i de andre.

Jeg havde neglelak på mine tæer.

Jeg har skålet nytårsaften i hvidvin.

Jeg spist helt forkert og rigtigt.

Jeg har været totalt hormonella

Jeg har båret alt for meget alt for mange gange.

Jeg har reddet to dage i Sahara på kamel i uge 23

Jeg har været et skarn til at huske vitaminpiller

Jeg har dog ikke røget

Jeg har vist faktisk været en rigtig skidt gravid, men jeg har haft nul gener, knoklet med børn på christiniacyklen til og med den samme dag jeg fødte, 4 dage over tid tog jeg til min mands store irritation 2 unger med i zoo og høre børnejazz med tog og bus. 2 dage over tid tog jeg ligeledes til min mands irritation til bon bon land med tog - prøvede dog ikke det vildeste. Nej summa summarum jeg er nok ikke så "artig" når jeg er gravid 

Anmeld

9. januar 2014

Wimmie

millesofie skriver:

Man må nu gerne tage smertestillende...så længe man tager de rigtige slags 

Anmeld

9. januar 2014

Kløver

Jeg løftede på mere end jeg måtte og gør det også denne gang, ret svært med børn i forvejen

Anmeld

9. januar 2014

Victoria2013

Jeg drak kaffe - men max 3 kopper om dagen

Jeg spiste vildt usundt og tog 20 kg på. Var bare konstant sulten og lækkersulten...

Jeg drak alkohol - et lille glas asti nytårsaften og vist et lille glas hvidvin 2 gange mens jeg var gravid.

Jeg tog smertestillende, når rygsmerterne var for slemme og tilsidst da jeg havde forhøjet blodtryk fik jeg også noget mod.

Anmeld

9. januar 2014

millesofie

ha ha 
jeg ved godt hvad man må og ikke må 
det var mere sådan en liste over hvad andre synes man må og ikke må  

jeg kan selv krydse en del af især her anden gang puhh ha 

Anmeld

9. januar 2014

wamse

Jeg opgav at krydse af, og stemte blank

Jeg har efter 3 graviditeter og som 20 år som mor helt sikkert lavet mange ting, som ikke er efter retningslinjerne og ud over det, så er der sket en kæmpe bevægelse retningslinjerne i løbet af de 20 år. Nogle af de retningslinjer, som heri står beskrevet ville jeg nu også overskride bevidst, fordi det for mig også handler om, at jeg mærker efter, hvad der giver mening for mig i den verden jeg er i.

Anmeld

9. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg har syndet en smule indtil videre. 

Har været i sol 2-3 gange, drukket en smule cider (dog aldrig andet end den med 0,4-0,7% alkohol, og højst et par glas), spist lige rødt kød (også begrænset), og så en smule tun to gange (sushi, så begrænset hvor meget tun det var, drukket meget cola i starten af min graviditet det hjalp på kvalmen, brugt parfume - men på tøjet og i håret. 

Og muligvis også båret noget (for) tungt, da min taske med jurabøger og computer er ret tung..

men altid med måde.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.