Hjælp fra far om natten ,,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2009

Mca<3

Eva skriver:

Det er så hårdt og de har bare brug for den nærhed...det er svært...jeg købte en slynge og så hang han der hele dage, hele tiden, næsten...så fyldte jeg ham helt med tryghed, så han kunne sove med farmand om natten og jeg fik ro...Rasmus vågnede heller ikke ved det mindste, så det var en god løsning..for os.
Men det er vanvittig hårdt...virkelig meget...
Knus..

Ja ,, hjælp ,, frygter allerede den dag han skal i vuggestue  Selvom der er 7 mdr til endnu ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Ja ,, hjælp ,, frygter allerede den dag han skal i vuggestue  Selvom der er 7 mdr til endnu ..

Det er hårdt for sådanne børn at skulle ud til kaos...det var det for konrad og det var bare en lille dagpleje...håber ikke det bliver sådan med jeres lille pus...
Knus..

Anmeld

30. juli 2009

SaNiNa

Som regl dom far her om natten, men hvis jeg har brig for hjælp hjælper han gerne men det er yders sjælden men i weekenden hjælper han gerne til så jeg kun skal amme og så sove igen.

Syntes det er helt fair at far skal sove om natten da han jo skal op og på arbejde og jeg gå hjemme på barsle og skal passe vidunder manden, så sover jeg bare i løbet af dagen (hvilket jeg faktisk meget sjælden gør), men vi får som regl vores natte søvn er max oppe 2 gange om natten hvis man kan kalde kl 4-5 for nat.

Anmeld

30. juli 2009

Kvindemin

Tanja.. skriver:

Som overskriften lyder , hjælper jeres mand til om natten hvis baby ikke sover selvom han skal op på arbejde ... ????   Jeg ville altid have svaret , nej ,, selfølgelig ikke MEN ....   puha min lille dreng på snart 4 mdr har nogle døgn altid ca 5 i træk hvor han bare power napper HELE DØGNET .. Sover max 1 time af gangen og nu på 5 døgn er jeg helt smadret ,, ryster , svimmel og føler jeg har feber ,,,  af søvnmangel   Jeg får ingen hjælp om natten da han jo skal på arbejde men jeg har altså heller ikke mulighed for at sove om dagen  Lille mand er ikke trist og græder ,, sover bare ikke ,, møffer rundt , sparker til dynen og vil jo gerne op ,,,,   Er jeg urimelig fordi jeg syntes han burde hjælpe bare lidt om natten ??? Vil sige han hver dag står for madlavning og handler ind .....

Ej hvor træls og unfair.
Henrik har altid hjulpet, hverdag som weekend.

Anmeld

30. juli 2009

Diana...

Eva skriver:

Nu er der jo en grund til at der gives penge for at fædre eller mødre har barsel...og for mig at se er grunden at det er et fuldtidsjob at tage sig af et lille barn og især sådan et barn som I har(sådan var min den yngste også)
Så du er sørme også på arbejde hver dag, du kan så bare ikke lige sætte dig og holde kaffepause, gå uforstyrret på toilet, læse avis, tale med kollegaer...kører i bil selv og med høj musik osv osv osv...
Jeg mener helt klart at man må skiftes....om ikke andet, så sige at man tager hveranden nat, så du bare får udsovet nogle gange..det måtte vi gøre, ellers var jeg løbet hjemmefra...jeg var så træt så træt at jeg kunne skrige og så havde jeg lige to børn mere jeg jo også skulle være der for.
Jeg lagde mig ind på et andet værelse de nætter far var på, så jeg kunne få helt ro og sove og evt kun forstyrres ved amning.
Det er til alles gavn at han tager sin tørn....fortæl ham hvilken betydning det har og at det så vil gøre at der pludselig kan blive energi til at flette fingre, dyrke sex osv,,,
Så meld ud, forklar og kom frem til en løsning...hvis du har brug for han hjælper, så er det da ikke urimeligt, kun hvis ikke han gør det...det er et fællesskab ikke et milimeterparti I lever i..
Knus Eva

Sådan har jeg aldrig tænkt på det, det tror jeg lige manden skal læse.

Har du fundet ud af om du kommer i morgen?

Knus 

Anmeld

30. juli 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

Kan bare ikke forstå han ikke selv fatter den , Han kan jo se på mig jeg ikke kan mere   I nat prøvede jeg igen at lægge mig i sove værelset tudende hvor jeg sagde at jeg ville prøve at finde en veninde at sove hos i nat så hun evt kunne hjælpe os igennem natten ..   Jeg sidder inde på sofan natten lang med drengen så ikke han skal vågne ,, øv det er træls ...  Glæder mig dog til i morgen  Men ligner desværre lort

Mænd fatter ingen ting sådan er det bare de skal ha skået det ud i pap griner Jeg synes det eva skriver er så rigtig sådan har man bare aldrig tænkt på det jeg synes helt klart du skal lade ham læse det, og så bede ham tage natten i nat så du frisk til i morgen   

Jeg tror ikke på du ligner lort 

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er virkelig en øv situation du sidder i, men for mit vedkommende, da Idun var lille og Tom skulle afsted om morgenen, så var det MIG om natten. - jeg sover også så let, så selvom de havde været i stuen, så havde jeg ikke kunnet sove alligevel.

Jeg er af den holdning at mor klarer baby, hus og hjem, når hun har barsel. Far klarer de ting han normalt gør - hvordan det ellers er at man har fordelt opgaverne.

Men hvis det er sådan, som din situation er LIGENU, så vil jeg sige, at den er der, hvor det jo på ingen måde er normalt ligenu.

Derfor mener jeg at far skal tage en sygedag eller to og simpelthen klare ærterne. HVis du ammer endnu, skal du ligge babser til og ellers skal han klare baby, så du kan SOVE ud!!! - For det er en ekstraordinær situation. HVis far ikke har mulighed for det, så prøv at få en veninde, bedsteforældre eller lignene på, bare et par dage, til du er kommet på ret køl igen. Også prøv at snakke med SP omkring hans søvnrytme og om hun har forslag til løsninger.

HELD OG LYKKE Og sov godt, forhåbentligt snart!!!

Anmeld

30. juli 2009

DenStolteMorTilCamille

Min kæreste hjælper til her om natten med min datter på 7 mdr, han laver en flaske til hende hvis hun vågner om natten og er ked, nogen gange hjælper det hvis hun bare lige får sutten igen

Anmeld

30. juli 2009

Plysbjørnen

Her hjemme tog jeg hverdagene, og kæresten tog weekenderne... Da vores var små, så jeg havde en chance for at sove...

Anmeld

30. juli 2009

Muffinmus

Nej, da det er mig der går på barsel tager jeg ungerne om natten. Evt tager han den store i ny og næ, men som regel er det mig hele tiden.
Og ja, kender det godt, min store dreng vågnede 1-2 gange i timen til han blev 10 mdr....man er smadret, men man lærer faktisk at leve med det og bliver bedre til at takle det
Weekender tager vi begge den store, mens jeg altid tager den lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.