En mareridts tur sygehuset..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

Aabye

B&J skriver:

Nej nej nej hvor er det skrækkeligt at læse.. hold da op en skrækkelig oplevelse, håber aldrig i skal prøve det igen. og håber snart jeres lille mand er rask igen

Han er helt på toppen.. Altså bortset fra den MØB.. 
Men den tager han nu i stiv arm.. Trommehinden er sprunget, så der er i det mindste ikke tryk i hovedet på ham mere.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

B&J

Aabye skriver:

Han er helt på toppen.. Altså bortset fra den MØB.. 
Men den tager han nu i stiv arm.. Trommehinden er sprunget, så der er i det mindste ikke tryk i hovedet på ham mere.. 

det er jeg glad for at læse håber snart Møben er over også så....

Anmeld

4. januar 2014

Mother-love

Aabye skriver:

De siger at det er feberkramper... 
Både min mormor og min yngste lillebror har lidt meget af feberkramper, og da jeg fortalte det til lægerne sagde de at der så var større sandsynlighed for at han fik det igen..

Nu må vi se.. Der er jo ikke andet for end at se tiden an.. Han er da heldigvis rask nu (bortset fra en omgang MØB)

Håber det er det.
Vi vidste ikke der var noget der hed feberkramper da Isabella fik det første gang.
Vi havde lige hentet hende fra vs. Og tog i et storcenter. Synes hun var lidt varm så jeg tog jakken af hende. Og hun virkede træt men hun blev bare placeret i hendes klapvogn så kunne hun jo sove hvis hun ville. Og pludselig gik hun i kramper. Og shit der gik panik i os. For vi vidste jo ikke hvad det var. Men en vagt kom og han havde lige prøvet det samme med hans datter kort inden. Så han tog affære. Og hun har så haft et ca 5 gange siden. Men det er 7-9-13 snart 9 mdr siden hun havde den sidste. Så håber hun er vokset fra den nu.

Men god bedring med bette ski. Håber ikke i skal opleve det igen.
Men selvom det er lige skræmmende at se hver gang så er man mere fattet i situationen fordi man ved hvad det er

Anmeld

4. januar 2014

dola

Aabye skriver:

Åh gud. 
Ja jeg har lige brug for at komme ud med det her, for jeg har aldrig nogen sinde stået i en lignende situation, og jeg har aldrig været så bange for at miste mit barn som jeg var i går..

Vores mindste dreng (14 mdr) fik i forgårs let feber. Ikke noget alarmerende.. Kun en temperatur på 38.2, og han virkede ikke mærket af det. Dog blev han pludselig meget træt så vi gav ham en lille lur. 
Da han vågner igen en halv time senere er han brændende varm, men temperaturen siger stadig kun 38.2.

Vi får noget aftensmad i ham og putter ham i seng igen. 
Han vågner så ved 22-23 tiden og er meget ked af det, og kaster op. Vi tager hans temperatur som på det her tidspunkt er 39.9.

Han får panodil og falder i søvn kort efter.

Han sover hele natten, men min mand har holdt sig vågen og har tjekket ham ca hver halve time. 
Kl 8 om morgenen står drengen op, grædende, og manden render ind og henter ham. 2 sekunder efter han er blevet taget op får han det første krampe anfald. Vi får ringet 112, og imens jeg har en vældig flink sygeplejerske i røret stopper hans kramper, men han stopper så med at trække vejret. 
Han når at blive helt blå både i øjnene, læberne, fingre og tæer før vi får gang i ham igen. 
Vi bliver herefter kørt med ambulance ind til Kolding sygehus hvor vi bliver indlagt på børneafdelingen.

Min mand har i mellemtiden afleveret vores 3 årige hos mormor og morfar og kører selv mod kolding. Lige i det han træder ind ad døren får den lille et anfald mere. Og der går kun en time fra nr 2 anfald til han får et 3.

Da han får sit 4. anfald som er meget voldsomt, får han stesolid og han begynder at slappe af. 
Med medicinen i kroppen sover han fra kl 14-08 kun afbrudt af at være vågen i 2 timer mellem 18-20.. Kl 18 da han vågnede sagde temperaturen 40.4..

Vi er blevet udskrevet i dag, da han heldigvis ikke har feber mere, vi har fået stesolid med hjem hvis det skulle ske igen og en åben indlæggelse der gælder helt til på torsdag. 

Aldrig nogen sinde i hele mit liv har jeg oplevet at være så bange.. Ikke engang da jeg selv var ved at miste livet..

Ville egentlig ikke rigtig andet end at komme ud med det.. 

Åh stakkel føler med jer, min bror har selv en dreng med feber kramper og ved hvor hårdt det er for dem ind imellem. Den ene gang da ambulancen kom sad min svigerinde i frost grader ude på trappen med en halv nøgen dreng i skødet, og det første ambulanceføren sagde var: endelig en forældre der har forstået det mad at få tøjet af når den lille har feber.

Hvilket slags termometer har i, de der øre termometre skulle ikke altid være helt præcise...?

Krammer!

Anmeld

4. januar 2014

Aabye

dola skriver:

Åh stakkel føler med jer, min bror har selv en dreng med feber kramper og ved hvor hårdt det er for dem ind imellem. Den ene gang da ambulancen kom sad min svigerinde i frost grader ude på trappen med en halv nøgen dreng i skødet, og det første ambulanceføren sagde var: endelig en forældre der har forstået det mad at få tøjet af når den lille har feber.

Hvilket slags termometer har i, de der øre termometre skulle ikke altid være helt præcise...?

Krammer!

Vi har begge dele.. 

Hvis den i øret siger over normal temperatur, så måler vi efter med det andet termometer for at få en præcis aflæsning.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.