En mareridts tur sygehuset..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2014

Aabye

LØI skriver:

Først vil jeg lige sige, at jeg godt kan forstå du var bange. Har selv været der da min ældste søn fik feberkrampe (fik høj feber 10 dage efter MFR-vaccine, ved 15 mdr) Selvom man får at vide, at feberkramper ikke er farlige, så er det bare rigtig ubehageligt. Vi har heldigvis ikke oplevet det siden (han bliver 4 til marts)

Mht. Panodil, som ganske rigtigt er febernedsættende, så er det ikke selve medicinen der er feberfremkaldende, så jeg vil helt klart anbefale at i gør som i har fået at vide. Grunden til at nogle læger m.f siger, at man ikke skal give panodil er, at det er kraftige temperaturstigninger der giver kramperne. Derfor anbefales det at give panodil hver 6. time, så man undgår den kraftige stigning i temperatur.

Rigitg god bedring til ham 

Jeg kunne heller aldrig drømme om at stoppe med at give ham den medicin jeg har fået at vide at han SKAL have, bare fordi en bruger her på baby siger at det er en dårlig ide. Stoler lidt mere på lægerne

Dejligt at få at vide at et par stykker her har været igennem det samme, og at der ikke har været tilfælde siden.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

Mor til Frederic og Freya

Aabye skriver:

Åh gud. 
Ja jeg har lige brug for at komme ud med det her, for jeg har aldrig nogen sinde stået i en lignende situation, og jeg har aldrig været så bange for at miste mit barn som jeg var i går..

Vores mindste dreng (14 mdr) fik i forgårs let feber. Ikke noget alarmerende.. Kun en temperatur på 38.2, og han virkede ikke mærket af det. Dog blev han pludselig meget træt så vi gav ham en lille lur. 
Da han vågner igen en halv time senere er han brændende varm, men temperaturen siger stadig kun 38.2.

Vi får noget aftensmad i ham og putter ham i seng igen. 
Han vågner så ved 22-23 tiden og er meget ked af det, og kaster op. Vi tager hans temperatur som på det her tidspunkt er 39.9.

Han får panodil og falder i søvn kort efter.

Han sover hele natten, men min mand har holdt sig vågen og har tjekket ham ca hver halve time. 
Kl 8 om morgenen står drengen op, grædende, og manden render ind og henter ham. 2 sekunder efter han er blevet taget op får han det første krampe anfald. Vi får ringet 112, og imens jeg har en vældig flink sygeplejerske i røret stopper hans kramper, men han stopper så med at trække vejret. 
Han når at blive helt blå både i øjnene, læberne, fingre og tæer før vi får gang i ham igen. 
Vi bliver herefter kørt med ambulance ind til Kolding sygehus hvor vi bliver indlagt på børneafdelingen.

Min mand har i mellemtiden afleveret vores 3 årige hos mormor og morfar og kører selv mod kolding. Lige i det han træder ind ad døren får den lille et anfald mere. Og der går kun en time fra nr 2 anfald til han får et 3.

Da han får sit 4. anfald som er meget voldsomt, får han stesolid og han begynder at slappe af. 
Med medicinen i kroppen sover han fra kl 14-08 kun afbrudt af at være vågen i 2 timer mellem 18-20.. Kl 18 da han vågnede sagde temperaturen 40.4..

Vi er blevet udskrevet i dag, da han heldigvis ikke har feber mere, vi har fået stesolid med hjem hvis det skulle ske igen og en åben indlæggelse der gælder helt til på torsdag. 

Aldrig nogen sinde i hele mit liv har jeg oplevet at være så bange.. Ikke engang da jeg selv var ved at miste livet..

Ville egentlig ikke rigtig andet end at komme ud med det.. 

Du får lige et kram herfra..

Feber kramper er en rigtig klam oplevelse og noget man kun ønsker at se sit guld få én gang.

Freya fik første gang feber kramper i julen sidste år, der var hun 9 mdr. Hun røg også med ambulance til Kolding. Denne jul lå hun også syg og hun er syg stort set 25-27 dage hver mdr, så vi desvære vant til feber kramper mm.

Anmeld

2. januar 2014

Aabye

Mor til Frederic og Freya skriver:

Du får lige et kram herfra..

Feber kramper er en rigtig klam oplevelse og noget man kun ønsker at se sit guld få én gang.

Freya fik første gang feber kramper i julen sidste år, der var hun 9 mdr. Hun røg også med ambulance til Kolding. Denne jul lå hun også syg og hun er syg stort set 25-27 dage hver mdr, så vi desvære vant til feber kramper mm.

De er heldigvis rigtig søde inde i Kolding, og ja det er rigtig grimt at se..

Og hvor er det træls at Freya er så meget syg.. Stakkels pige.. Ja og stakkels jer.. 

Kan slet ikke forestille mig at blive "vant" til det med feberkramper.. 

Anmeld

3. januar 2014

Mor til Frederic og Freya

Aabye skriver:

De er heldigvis rigtig søde inde i Kolding, og ja det er rigtig grimt at se..

Og hvor er det træls at Freya er så meget syg.. Stakkels pige.. Ja og stakkels jer.. 

Kan slet ikke forestille mig at blive "vant" til det med feberkramper.. 

ja de er så...

vi er også ved at være ret så trætte af det, men håber at 2014 bliver vores år...

Anmeld

3. januar 2014

Alberthe_iben

Aabye skriver:

Åh gud. 
Ja jeg har lige brug for at komme ud med det her, for jeg har aldrig nogen sinde stået i en lignende situation, og jeg har aldrig været så bange for at miste mit barn som jeg var i går..

Vores mindste dreng (14 mdr) fik i forgårs let feber. Ikke noget alarmerende.. Kun en temperatur på 38.2, og han virkede ikke mærket af det. Dog blev han pludselig meget træt så vi gav ham en lille lur. 
Da han vågner igen en halv time senere er han brændende varm, men temperaturen siger stadig kun 38.2.

Han vågner så ved 22-23 tiden og er meget ked af det, og kaster op. Vi tager hans temperatur som på det her tidspunkt er 39.9.

Han sover hele natten, men min mand har holdt sig vågen og har tjekket ham ca hver halve time. 
Kl 8 om morgenen står drengen op, grædende, og manden render ind og henter ham. 2 sekunder efter han er blevet taget op får han det første krampe anfald. Vi får ringet 112, og imens jeg har en vældig flink sygeplejerske i røret stopper hans kramper, men han stopper så med at trække vejret. 
Han når at blive helt blå både i øjnene, læberne, fingre og tæer før vi får gang i ham igen. 
Vi bliver herefter kørt med ambulance ind til Kolding sygehus hvor vi bliver indlagt på børneafdelingen.

Min mand har i mellemtiden afleveret vores 3 årige hos mormor og morfar og kører selv mod kolding. Lige i det han træder ind ad døren får den lille et anfald mere. Og der går kun en time fra nr 2 anfald til han får et 3.

Da han får sit 4. anfald som er meget voldsomt, får han stesolid og han begynder at slappe af. 
Med medicinen i kroppen sover han fra kl 14-08 kun afbrudt af at være vågen i 2 timer mellem 18-20.. Kl 18 da han vågnede sagde temperaturen 40.4..

Vi er blevet udskrevet i dag, da han heldigvis ikke har feber mere, vi har fået stesolid med hjem hvis det skulle ske igen og en åben indlæggelse der gælder helt til på torsdag. 

Aldrig nogen sinde i hele mit liv har jeg oplevet at være så bange.. Ikke engang da jeg selv var ved at miste livet..

Et stort kram herfra!

håber aldrig i skal opleve det igen!

Anmeld

3. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Aabye skriver:

Åh gud. 

Åh hvor jeg føler med jer... det er altid hårdt når ens børn er syge...

Anmeld

3. januar 2014

MorDk

Puha sikke en oplevelse.... STORT kram til jer alle ♥

Anmeld

3. januar 2014

Mother-love

Puha sikke en omgang. Isabella har7-9-13 ikke haft feberkramper siden foråret. Men fik det også konstant.
Ved de hvad det er? Feberkramper eller epilepsi?
Det er så forfærdelig at være vidne til den slags med ens børn.

Håber det bare var en omgang feberkramper og der ikke kommer flere af den slags.

Anmeld

4. januar 2014

Aabye

Havanagila skriver:

Puha sikke en omgang. Isabella har7-9-13 ikke haft feberkramper siden foråret. Men fik det også konstant.
Ved de hvad det er? Feberkramper eller epilepsi?
Det er så forfærdelig at være vidne til den slags med ens børn.

Håber det bare var en omgang feberkramper og der ikke kommer flere af den slags.

De siger at det er feberkramper... 
Både min mormor og min yngste lillebror har lidt meget af feberkramper, og da jeg fortalte det til lægerne sagde de at der så var større sandsynlighed for at han fik det igen..

Nu må vi se.. Der er jo ikke andet for end at se tiden an.. Han er da heldigvis rask nu (bortset fra en omgang MØB)

Anmeld

4. januar 2014

B&J

Nej nej nej hvor er det skrækkeligt at læse.. hold da op en skrækkelig oplevelse, håber aldrig i skal prøve det igen. og håber snart jeres lille mand er rask igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.