En mareridts tur sygehuset..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2013

lineog4

Stort kram - hAr desværre også selv stået der og ved hvor mange tanker man kan nå at tænke på meget kort tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Puha en grim oplevelse!  For at det aldrig sker igen! Vh stine

Anmeld

30. december 2013

De3Guldklumper

Aabye skriver:

Åh gud. 
Ja jeg har lige brug for at komme ud med det her, for jeg har aldrig nogen sinde stået i en lignende situation, og jeg har aldrig været så bange for at miste mit barn som jeg var i går..

Vores mindste dreng (14 mdr) fik i forgårs let feber. Ikke noget alarmerende.. Kun en temperatur på 38.2, og han virkede ikke mærket af det. Dog blev han pludselig meget træt så vi gav ham en lille lur. 
Da han vågner igen en halv time senere er han brændende varm, men temperaturen siger stadig kun 38.2.

Vi får noget aftensmad i ham og putter ham i seng igen. 
Han vågner så ved 22-23 tiden og er meget ked af det, og kaster op. Vi tager hans temperatur som på det her tidspunkt er 39.9.

Han får panodil og falder i søvn kort efter.

Han sover hele natten, men min mand har holdt sig vågen og har tjekket ham ca hver halve time. 
Kl 8 om morgenen står drengen op, grædende, og manden render ind og henter ham. 2 sekunder efter han er blevet taget op får han det første krampe anfald. Vi får ringet 112, og imens jeg har en vældig flink sygeplejerske i røret stopper hans kramper, men han stopper så med at trække vejret. 
Han når at blive helt blå både i øjnene, læberne, fingre og tæer før vi får gang i ham igen. 
Vi bliver herefter kørt med ambulance ind til Kolding sygehus hvor vi bliver indlagt på børneafdelingen.

Min mand har i mellemtiden afleveret vores 3 årige hos mormor og morfar og kører selv mod kolding. Lige i det han træder ind ad døren får den lille et anfald mere. Og der går kun en time fra nr 2 anfald til han får et 3.

Da han får sit 4. anfald som er meget voldsomt, får han stesolid og han begynder at slappe af. 
Med medicinen i kroppen sover han fra kl 14-08 kun afbrudt af at være vågen i 2 timer mellem 18-20.. Kl 18 da han vågnede sagde temperaturen 40.4..

Vi er blevet udskrevet i dag, da han heldigvis ikke har feber mere, vi har fået stesolid med hjem hvis det skulle ske igen og en åben indlæggelse der gælder helt til på torsdag. 

Aldrig nogen sinde i hele mit liv har jeg oplevet at være så bange.. Ikke engang da jeg selv var ved at miste livet..

Ville egentlig ikke rigtig andet end at komme ud med det.. 

KÆMPE

Jeg ved nøjagtig hvilke følelser du sidder med - vi prøvede det samme med den mindste da han var knap 1 1/2 år.

Håber det var denne ene gang i skulle opleve det.

mange tanker herfra.

Anmeld

30. december 2013

Annette A

31. december 2013

Aabye

Fru Ebied skriver:

Husk at du IKKE må give dit barn febernedsættende da det fremkalder kramper..

Med ordrer fra sygehuset skal han have panodil hver 6 time.. Han har nemlig også en begyndende mellemørebetændelse. Så det bliver jeg nød til at give ham.. 

Mig bekendt er panodil også febernedsættende.. 

Anmeld

31. december 2013

Aabye

Metal skriver:

Føler med dig, min dreng havde også et anfald af feberkramper i den alder. Håber I hurtigt er ovenpå igen.

Kan fortælle at min dreng som bliver 3 år om 3 uger, aldrig har haft det siden. Et par enkle dage med feber, men intet alarmerende. Forhåbentlig skal I ikke opleve det mere 

Det er jeg glad for at høre. 
Jeg håber heller aldrig at vi skal opleve det igen.. For det er godt nok grimt at se.. 

Anmeld

31. december 2013

Carina:-)

Puhha 

Anmeld

31. december 2013

Majbriteriksen

Aabye skriver:

Med ordrer fra sygehuset skal han have panodil hver 6 time.. Han har nemlig også en begyndende mellemørebetændelse. Så det bliver jeg nød til at give ham.. 

Mig bekendt er panodil også febernedsættende.. 

Det er febernedsættende. Men det sker der ikke noget ved. Vores ældste søn fik feberkramper som18 mdr. og vi fik næste af vide af en læge at vi selv var skuld i kramperne pga vi havde givet panodil. Dette skete i modtagelsen af børneafd. Da vi var blevet indlagt taler vi med en anden læge som vil vide navnet på den læge vi først havde talt med, for det var noget sludder. han havde forsket i feberkramper i england og det var ikke det forskningen sagde.

Anmeld

31. december 2013

LMX

Fru Ebied skriver:

Husk at du IKKE må give dit barn febernedsættende da det fremkalder kramper..

Min datter på 10 mdr har lige haft 3 dages feber.

4 dage med 41.5 og vi fik at vide af lægen at hun skulle ha panodil x 4 om dagen for at slå feberen ned.

Så det bekymrer mig da lidt hvis vi er blevet forkert informeret. Vi fik aldrig at vide at det kunne fremkalde feberkramper.

Anmeld

31. december 2013

moaren

Først vil jeg lige sige, at jeg godt kan forstå du var bange. Har selv været der da min ældste søn fik feberkrampe (fik høj feber 10 dage efter MFR-vaccine, ved 15 mdr) Selvom man får at vide, at feberkramper ikke er farlige, så er det bare rigtig ubehageligt. Vi har heldigvis ikke oplevet det siden (han bliver 4 til marts)

Mht. Panodil, som ganske rigtigt er febernedsættende, så er det ikke selve medicinen der er feberfremkaldende, så jeg vil helt klart anbefale at i gør som i har fået at vide. Grunden til at nogle læger m.f siger, at man ikke skal give panodil er, at det er kraftige temperaturstigninger der giver kramperne. Derfor anbefales det at give panodil hver 6. time, så man undgår den kraftige stigning i temperatur.

Rigitg god bedring til ham 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.