Misbrugt ka du tilgive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Enig med Demosan.

Det kommer meget an på situationen for mit vedkommende.. Og om man tænker at det "kun" har været dig han har været interesseret i, eller også dine søskende/andre børn.

Jeg selv har været ude for incest, og har den dag idag kontakt med krænkeren. 

JA, han har gjort noget forkert, og det har konsekvenser i form af at han absolut ikke kommer til at være alene med mit kommende barn - men når det så er sagt, er livet for kort til at der ikke er plads til tilgivelse.

Min krænker, har været til psykiater (efter mit ønske) og fået at vide at han ikke er til fare for andre børn - samtidig har han tilstået, undskyldt og grædt overfor sin handling.. Og især tilståelsen betyder meget for mig - idét han ikke kalder mig en løgner.

Han har også grædt og undskyldt og har sagt han er ikk den person længere .

Men jeg ved ikk :/ vil ik træffe forkert beslutning.

Føler når jeg er i hans tilværelse så føler jeg mig krænket i hans blik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Milas14

Nej det ville jeg ikke kunne tilgive. Man er jo syg når man gør det mod andre og især børn!!! Jeg ville ikke ha mine børn i nærheden af sådan en person... Uanset familie eller ej.

Anmeld

29. december 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Han har også grædt og undskyldt og har sagt han er ikk den person længere .

Men jeg ved ikk :/ vil ik træffe forkert beslutning.

Føler når jeg er i hans tilværelse så føler jeg mig krænket i hans blik

Orv ja, det lyder heller ikke behageligt..

Sådan har jeg det ikke, med min krænker..

Når du, nu her, står og ikke vil træffe den forkerte beslutning, lyder det lidt som om du har brug for mere tid til at bearbejde ham/oplevelsen.

Har han tilstået overfor din familie/søskende? Og hvad tænker de om det? Det lyder på dig som om at de stadig har kontakt med ham..

Anmeld

29. december 2013

Laulund87

Aldrig aldrig aldrig! Og han skulle aldrig nogensinde så meget som kigge i retning af min datter!

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Orv ja, det lyder heller ikke behageligt..

Sådan har jeg det ikke, med min krænker..

Når du, nu her, står og ikke vil træffe den forkerte beslutning, lyder det lidt som om du har brug for mere tid til at bearbejde ham/oplevelsen.

Har han tilstået overfor din familie/søskende? Og hvad tænker de om det? Det lyder på dig som om at de stadig har kontakt med ham..

Alle de andre har kontakt med ham.

Alle i familien ved det men når ens mor er stadig sammen med ham og siger hun ikk ka forlade den mand. Så gør det situationen dårligere .

Anmeld

29. december 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Alle de andre har kontakt med ham.

Alle i familien ved det men når ens mor er stadig sammen med ham og siger hun ikk ka forlade den mand. Så gør det situationen dårligere .

Jeg ville hellere miste en familie som "holder med" en mand som kan gøre sådan, end jeg ville miste mit selvværd ved at blive ved med at omgåes ham. Du lyder - undskyld, det er ikke på dig personligt, men på det du siger om at du tror at du er egoistisk - til at være en smule ustabil på det område, for man "burde ikke" vide at en mand har den slags tendenser og stadig syntes at han er en god bedstefar. Selvfølgelig kan han sige "dikke dikke" og smile til dem, give dem gaver mm, men derfor gør det ikke manden til et godt forbillede og en som (sådan tænker jeg på min far, som er bedstefar) man burde kunne overlade sit barn til hvis ens verden brød sammen. Min far er en bedstefar, og ikke en som kunne finde på sådan noget.

Mht at du forsvare ham ved at han bare lå nøgen ved siden af dig i sengen, og spurgte om du ville have sex med ham. Hvad tror du grunden er til at han ikke gik videre? At du ville skrige, eller man kunne se det? 

Jeg håber ikke du, ligesom resten af din familie gør, acceptere hvad han har gjort. Sådan noget skal bare ikke accepteres, for det har været fysisk og psykisk terror, det er ikke tilgivligt.

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg ville hellere miste en familie som "holder med" en mand som kan gøre sådan, end jeg ville miste mit selvværd ved at blive ved med at omgåes ham. Du lyder - undskyld, det er ikke på dig personligt, men på det du siger om at du tror at du er egoistisk - til at være en smule ustabil på det område, for man "burde ikke" vide at en mand har den slags tendenser og stadig syntes at han er en god bedstefar. Selvfølgelig kan han sige "dikke dikke" og smile til dem, give dem gaver mm, men derfor gør det ikke manden til et godt forbillede og en som (sådan tænker jeg på min far, som er bedstefar) man burde kunne overlade sit barn til hvis ens verden brød sammen. Min far er en bedstefar, og ikke en som kunne finde på sådan noget.

Mht at du forsvare ham ved at han bare lå nøgen ved siden af dig i sengen, og spurgte om du ville have sex med ham. Hvad tror du grunden er til at han ikke gik videre? At du ville skrige, eller man kunne se det? 

Jeg håber ikke du, ligesom resten af din familie gør, acceptere hvad han har gjort. Sådan noget skal bare ikke accepteres, for det har været fysisk og psykisk terror, det er ikke tilgivligt.

Jeg ved ikk hvorfor han ikk fortsatte :/

Tror han nød bar ved at ligge der og hygge .

Anmeld

29. december 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg ved ikk hvorfor han ikk fortsatte :/

Tror han nød bar ved at ligge der og hygge .

Ja okay. Jeg nyder også og ligge og putte med min datter, og jeg er semi-nudist. Så det i sig selv, med at være nøgen omkring sine børn syntes jeg egentlig ikke der er noget galt i, så længe børnene er trygge ved det.

At du acceptere (og når du ser ham, virker det som om det er det du gør) ham, syntes jeg ikke gør dig bedre end din mor, du har dine børn at beskytte ligesom hun burde have beskyttet sine. Jeg håber du kommer til at afbryde kontakten med ham, for at et af dine børn ikke kommer om 10 år og siger "mooar, bedstefar ... ", så sidder den der virkeligt.

Dine søskende har allerede vist sine prioriteringer, så jeg ville ikke tænke at det var nogen du havde "mistet", i det her tilfælde burde de være dem som kom til dig og bad om tilgivelse for at omgåes ham  

Anmeld

29. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Hej piger

Som 11 årige er jeg blevet misbrugt af min far. Og efter 13 år kom jeg ud med det. Min mor var self ked af det og chokeret men valgte at blive stadig sammen med ham da hun er svag til at forlade ham.

Nu efter 1 år hvor jeg har valgt at ha kontakt med min mor igen så tænker jeg lidt på om jeg kan tilgive ham og komme videre ?

Jeg ka gør mit og mine søskendes liv nemmere når der er familie sammenkomster så de ikke skal vælge imellem han eller jeg ?

Han var en god bedstefar for mine børn og har sagt undskyld flere gange .

Men ku i tilgive ? Og komme videre ?

Jeg vIlle aldrig i hele mit liv have kontakt til min far, hvis han havde gjort sådan noget ved mig.... Og heller ikke resten af familien, hvis de vælger stadig at se og acceptere den mand, som gjorde sådan noget! Det var dog usmageligt.. Ville ikke ku tilgive og det sys jeg heller ikke andre skal, sådan noget må ikke accepteres!

En anden ting... Hvordan tør du lade ham være sammen med dine børn????!! Han har jo åbenbart nogle tendenser til pædofili, og du har mærket det på egen krop... Forstår slet ikke du kan være i rum med ham.. Er det bare noget du gør, fordi resten af din familie, velvidende hvad han har gjort, stadig har ko takt med ham...?

Anmeld

29. december 2013

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Hej piger

Som 11 årige er jeg blevet misbrugt af min far. Og efter 13 år kom jeg ud med det. Min mor var self ked af det og chokeret men valgte at blive stadig sammen med ham da hun er svag til at forlade ham.

Nu efter 1 år hvor jeg har valgt at ha kontakt med min mor igen så tænker jeg lidt på om jeg kan tilgive ham og komme videre ?

Jeg ka gør mit og mine søskendes liv nemmere når der er familie sammenkomster så de ikke skal vælge imellem han eller jeg ?

Han var en god bedstefar for mine børn og har sagt undskyld flere gange .

Men ku i tilgive ? Og komme videre ?

NEJ!!!!

Men synes det er stort af dig,hvis du kan <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.