Mom skriver:
Men nu var det jo 8 ugers tjekket der var til debat, fandt du også det unødvendigt?
Lægebesøg og besøg ved JM kunne jeg også finde "kedelige" specielt som 3. gangs mor, men der var så ikke så mange at jeg ikke kunne overkomme dem, og det var ved et af disse besøg at lægen fandt at mit hjerte var ved at blive overbelastet, uden at jeg selv bemærkede det. Så jeg finder dem bestemt nødvendige 
Skal jeg være ærlig - og det skal man jo være
- så tror jeg godt jeg kunne glemme besøget, ikke bevidst men bare fordi der er så meget.... Jeg har dog været til dem alle 4 gange primært pga prævention, men også fordi jeg 2. Og 3. Gang var bange for min livmoder var faldet ned af....
Med hensyn til de andre besøg som jeg godt ved tråden ikke startede med men som en anden skrev om og derfor gav jeg respons, så har jeg den modsatte erfaring end dig - jeg har erfaring meldingen opdagede noget. Ved godt min praktisere nde læge og mine jordemoder kontrol ikke kunne opdage noget mens jeg var gravid, men så hjalp de jo ikke mig (og det er på følelsesplan og ikke fornuftsplan). Og min læge (sekretæren) sagde nej til at se min datter akut da jeg ringede med min bekymring, to sygeplejerske tilså hende på hospitalet og sendte os hjem, to jordemødre så hende efter fødslen, 2 reddere så hende og ville ikke tage hende med ambulance osv osv så jeg lever ikke med den største tiltro til "systemet" og derfor måske også min holdning til undersøgelser.
Derudover synes jeg det kunne være mere individuelt, ved mange får rigtigt meget ud af samtaler med jordemoder og jeg personligt ved jeg aldrig ville tage de snakke med en jordemoder eller en læge eller.... Så der er ingen grund til at afsætte samme rum tid til mig, jordemoder besøg er for mig alene: sticks, skøn og farvel igen. Er heller ikke en der får tårer i øjnene over hjertelyd og det giver mig heller ingen tryghed for det kan jo stoppe 10 minutter efter. Ja jeg er ikke en nem Gravid/patient
I mine graviditeter har jeg behov for udvidede hjertescanninger, skøn og sticks og en dato for hvornår jeg max må gå til, plus blodtryk osv ved de forskellige undersøgelser. Men jeg ved andre har andre behov og derfor synes jeg det skulle være mere individuelt.
Anmeld