SKAL jeg til lægen efter 8 uger.. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Loan

Jeg har nu været glad for mine lægetjek, for det er altså ikke alting man kan mærke.

Ved min søn havde jeg absolut ingen gener what so ever! alligevel rendte jeg rundt med en slem blærebetændelse som heldigvis blev behandlet uden men.

Ved min anden graviditet som endte i SA i 8. uge var den galt igen med slem blærebetændelse uden de mindste tegn på det, også opdaget ved lægen.

Og ved denne graviditet var det første jeg bad lægen tjekke var om jeg for 3. gang havde blærebetændelse og ja jeg kan ikke blive gravid uden det skidt følger med uden nogen symptomer. Så jeg begriber ikke hvorfor man vil vælge den hjælp fra som nu bliver os tilbudt, og gudskelov lever vi ikke for et par hundrede år siden og var tvunget til at leve uden ordentlig  lægehjælp, dødelighed var væsentligt højere dengang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

ano14316

Christin@ skriver:

.. eller er det et tilbud som efterhånden lyder som et påbud? er det bare mig eller er der andre som udmærket godt ved om der er behov for lægetjek eller ej ?!

Hmm synes i det hele taget der er mange undersøgelser forbundet med graviditet og fødsel... Taget i betragtning at vi er designet til det... Gør hvad du føler rigtigt...

Jeg snakkede med min JM om det der med 'tilbud' jeg skal til glucosebelastning med eneste årsag er BMI >27
Var til 2 i min tidligere graviditet som intet viste.. Der er ikke sukkersyge i familien og jeg har tabt mig 13 kg det seneste års tid..
Det sagde hun også 'ja det er jo ingen tvang men.....) Og jeg tager da også til den Hehe

Anmeld

29. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
ano14316 skriver:

Hmm synes i det hele taget der er mange undersøgelser forbundet med graviditet og fødsel... Taget i betragtning at vi er designet til det... Gør hvad du føler rigtigt...

Jeg snakkede med min JM om det der med 'tilbud' jeg skal til glucosebelastning med eneste årsag er BMI >27
Var til 2 i min tidligere graviditet som intet viste.. Der er ikke sukkersyge i familien og jeg har tabt mig 13 kg det seneste års tid..
Det sagde hun også 'ja det er jo ingen tvang men.....) Og jeg tager da også til den Hehe

Du har ret i, at vi er designet til både graviditet og fødsel, men alle de undersøgelser er et tilbud så mange af os kvinder og vores børn ikke ender som i gamle dage, døde eller svært handicappet.

Så jeg syntes altid man skal tage imod de fine tilbud

Anmeld

29. december 2013

Laulund87

Jeg synes faktisk det er en smule uansvarligt ikke at få den undersøgelse. Uanset hvor mange gange man har født osv kan man bare ikke mærke om alt er helet ordentligt osv.

For nylig havde jeg en slem underlivsbetændelse som jeg intet havde mærket til og den blev opdaget ved et tilfælde ved lægen. Det kan få alvorlige konsekvenser hvis sådan noget ikke bliver opdaget

Anmeld

29. december 2013

ano14316

Mom skriver:

Du har ret i, at vi er designet til både graviditet og fødsel, men alle de undersøgelser er et tilbud så mange af os kvinder og vores børn ikke ender som i gamle dage, døde eller svært handicappet.

Så jeg syntes altid man skal tage imod de fine tilbud

Ja ja det ved jeg godt..
Jeg synes bare det er lidt voldsomt..

Anmeld

29. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
ano14316 skriver:

Ja ja det ved jeg godt..

Hvorfor syntes du det er voldsomt?

Anmeld

29. december 2013

M&N

Christin@ skriver:

.. eller er det et tilbud som efterhånden lyder som et påbud? er det bare mig eller er der andre som udmærket godt ved om der er behov for lægetjek eller ej ?!

Næ, det bestemmer du vel selv, men jeg kan kun anbefale det

Anmeld

29. december 2013

lineog4

ano14316 skriver:

Ja ja det ved jeg godt..

Jeg kryber til korset og fortæller jeg ikke var til de sidste lægeundersøgelseri de to sidste graviditeter. Syntes tiden hos egen læge var tidsspilde og blev fulgt på hospitalet. Kunne også have undværet jordemoder undersøgelser - kunne have lavet sticks og det var det. Synes de skønnede i øst og vest alligevel. Så kan sagtens følge dig.

og tænkte også mig da jeg skulle have glukosebelastning igen i 4. Graviditet, men gjorde det da.... Og igen viste den absolut ingen ting.

Men jeg tror lige præcis 8 ugers tjekket ville jeg ikke springe over for der opdages hvis livmoderen er sunket og andet plus man kan få talt prævention.

Anmeld

29. december 2013

ano14316

Mom skriver:

Hvorfor syntes du det er voldsomt?

I min første graviditet oplevede jeg mig mere overvågede end det skabte tryghed... Jeg var ikke nervøs for alle mulige gener og levede meget normalt men hver gang jeg var til skanning, JM eller læge kom alt det der kunne være galt op i hovedet på mig..

En del af der tror jeg så også var at JM-besøgende var meningsløse for mig, dels fordi jeg var rimelig afklarer og dels fordi jeg mødte en ny JM der hver gang sagde at hende jeg skulle til næste gang var min faste JM. Og der gav også en ekstra utryghed og stress faktor...

Så måske er det derfor min holdning er sådan..
Men jeg går stadig til set hele..

Anmeld

29. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
ano14316 skriver:

I min første graviditet oplevede jeg mig mere overvågede end det skabte tryghed... Jeg var ikke nervøs for alle mulige gener og levede meget normalt men hver gang jeg var til skanning, JM eller læge kom alt det der kunne være galt op i hovedet på mig..

En del af der tror jeg så også var at JM-besøgende var meningsløse for mig, dels fordi jeg var rimelig afklarer og dels fordi jeg mødte en ny JM der hver gang sagde at hende jeg skulle til næste gang var min faste JM. Og der gav også en ekstra utryghed og stress faktor...

Så måske er det derfor min holdning er sådan..
Men jeg går stadig til set hele..

Men hvad med 8 ugers tjekket?

Jeg kunne da også godt finde nogle af lægebesøgene og JM besøgende lidt "kedelige", men jeg anser dem skam alligevel for nødvendige, for de
er til at sikre at mor og baby trivedes, og for at de kan få et indtryk af om man kan magte den nye forældrerolle uden støtte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.