SKAL jeg til lægen efter 8 uger.. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

lycly

Jeg ville ikke tage chancen og ikke tage til lægen. Man går jo i uvished om hvorvidt alt er helet som det skal, om livmoderen har det godt osv.
Det er jo også rart at vide om ens bækken strammes som det skal eller om det er helt ad helvedes til.

Men nej, man SKAL ikke. Man bør bare efter min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Christin@

Mom skriver:

Dejligt du havde en nem fødsel, men du kender reelt ikke din livermoders sundhed uden en GU. Hvis du ikke er tryg ved din nye læge, så kan du jo bestille tid ved en gynækolog.

At du hader at skulle føle dig tvunget til at tage imod et tilbud, to bad.... Der er ingen tvang, men det er jo ris til egen røv, hvis det senere hen skulle vise sig at der var noget galt som der kunne gøres noget ved, og du først opdager det når du har fx har en omgang slem underlivsbetændelse.

Tilbuddet er der jo for at passe på os kvinder!

Too bad ?!?! undskyld men hvordan er det du taler til andre??

Det var dog den mest modbydelige og belærende smøre jeg længe har læst på et baby site !!

Hvis du ikke har noget relevant at sige, var det så ikke bedre at lade være?

Anmeld

29. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Christin@ skriver:

Det var dog den mest modbydelige og belærende smøre jeg længe har læst på et baby site !!

Det eneste i mit indlæg som skal læses lidt "belærende" om du vil, er to bad... Resten er faktisk skrevet i god tone!

Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor kvinder ikke vil passe bedre på dem selv, og som jeg skrev har du mulighed for at få en tid ved en gynækolog hvis du ikke er tryg ved din nye læge.

Desuden kan man bare ikke mærke al hvad der sker invendigt i en, uanset hvor fintfølende man er.

Anmeld

29. december 2013

Kløver

Der er jo ikke tvang, men synes man skal tage imod det, jeg var feks selv meget overrasket over hvor slappe mine bækkenbundsmuskler var, især da jeg havde fået ks.

Det er jo netop for kvindens skyld, men man bestemmer selv og er jo også en selv det går ud over hvis der skulke være noget, ligesom hvis man ikke tog til lægen i tide med feks blærebetændelse

Anmeld

29. december 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Christin@ skriver:

Ro på...- kan det være fordi du faktisk synes det er rigtigt det hun skriver, siden du farer sådan op ??

Du må da ofte blive stødt sprogligt, hvis dét kan få dig til at fare sådan op...

//Mette

Anmeld

29. december 2013

Christin@

Mom skriver:

Det eneste i mit indlæg som skal læses lidt "belærende" om du vil, er to bad... Resten er faktisk skrevet i god tone!

Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor kvinder ikke vil passe bedre på dem selv, og som jeg skrev har du mulighed for at få en tid ved en gynækolog hvis du ikke er tryg ved din nye læge.

Desuden kan man bare ikke mærke al hvad der sker invendigt i en, uanset hvor fintfølende man er.

For mig lyder det som om du er enormt bange for at fejle noget, og derved overfører den angst til mig og andre. Jeg kan altså godt selv stille diagnosen hvis jeg har underlivsbetændelse eller andet. Det er trods alt kun en naturlig fødsel kroppen har været igennem. Jeg er sikker på at overleve.. det har kvinder klaret i 65000 år uden lægehjælp.

Anmeld

29. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Christin@ skriver:

Det er da ganske relevant, hvad hun skriver. Jeg kan ikke få øje på det modbydelige, ærligt talt. 

Anmeld

29. december 2013

sandramor

Christin@ skriver:

Aii ro på altså!! Det var dog en mærkelig måde at fare op på

Og det er da bare super super at du er så fortrolig med din krop at du kan mærke ALT der sker i dit underliv... Men efter min mening er det en meget naiv tro at have og det kan i sidste ende komme til at koste dig meget dyrt
Medmindre du også mener du kan mærke om din livmoder har den rette størrelse og om du har celleforandringer..... Om din livmodermund er som den skal være osv......
Men ja hvis du mener du har helt styr på det og ved hvad der foregår dernede jamen så nej så er det ingen tvang

Anmeld

29. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Christin@ skriver:

For mig lyder det som om du er enormt bange for at fejle noget, og derved overfører den angst til mig og andre. Jeg kan altså godt selv stille diagnosen hvis jeg har underlivsbetændelse eller andet. Det er trods alt kun en naturlig fødsel kroppen har været igennem. Jeg er sikker på at overleve.. det har kvinder klaret i 65000 år uden lægehjælp.

Næh jeg er skam ikke bange for at fejle noget - lad endelig være med at tolke, der er intet at tolke på.

Korrekt du kan mærke når du har underlivsbetændelse, men først når det gør rigtigt ondt. Men du kan ikke stille en diagnose omkring din livmoder, det kan kun din læge og/eller gynækolog.

Mit svar kan også være: Nej der er ingen tvang om en 8 ugers undersøgelse. Men hvorfor gamble? Især hvis man gerne vil have flere børn? Og hvorfor ikke tage imod et tilbud, som kan redde dig for mange kvaler?

Det er helt dit eget valg, det er din krop og du bestemmer! Men jeg kommer ikke til at forstå at du ikke vil passe bedre på dig selv.

Anmeld

29. december 2013

modesty

Mom skriver:

Næh jeg er skam ikke bange for at fejle noget - lad endelig være med at tolke, der er intet at tolke på.

Korrekt du kan mærke når du har underlivsbetændelse, men først når det gør rigtigt ondt. Men du kan ikke stille en diagnose omkring din livmoder, det kan kun din læge og/eller gynækolog.

Mit svar kan også være: Nej der er ingen tvang om en 8 ugers undersøgelse. Men hvorfor gamble? Især hvis man gerne vil have flere børn? Og hvorfor ikke tage imod et tilbud, som kan redde dig for mange kvaler?

Det er helt dit eget valg, det er din krop og du bestemmer! Men jeg kommer ikke til at forstå at du ikke vil passe bedre på dig selv.

Rettelse: Man kan ikke altid mærke en underlivsbetændelse. Jeg har f.eks haft én jeg ikke kunne mærke, hvilket betød at mine æggeledere ikke virker længere og jeg skulle i IVF behandling. Så det er én af rigtig mange gode grunde til at få lavet det 8. ugers tjek.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.