Julegave til far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

Mamalou

Ciss skriver:

Problemet er mellem mig og deres far - ikke mellem ham og børnene, så børnene vil jo gerne give ham en gave. Sålænge de har brug for hjælp til det, kommer jeg til at hjælpe dem.

I år har Lillebror lavet noget i børnehaven til sin far, så det har jeg ikke behøvet at gøre noget med.

Storesøster giver sin far et stort eksemplar af sit officielle 1.klasse-billede med skolesæk på ryggen og det hele. Det ville hun gerne. Hun har selv pakket det ind og skrevet på gavelappen osv.

Og så laver vi en æske til ham med lidt af de julekager, de har været med til at bage, og lidt julepynt, de har lavet herhjemme.

Men jeg har ikke som sådan købt noget til ham. Det virker lidt unaturligt for mig, at jeg skal gå på gavejagt til ham på den måde. - Men jeg kan gerne hjælpe børnene med at lave personlige gaver til ham, og når de bliver lidt større og får ideer om, hvad de gerne vil købe til ham osv, skal jeg nok hjælpe med det også.

Han har aldrig gjort noget for at hjælpe ungerne med gaver til mig, så det regner jeg ikke med, at han gør nu heller. Jeg ved uanset, at Storesøster har tegnet og skrevet et eget julekort til mig, og Lillebror har lavet noget i børnehaven, og det tæller mer end noget nogen kunne købe i en butik.

Jeg er helt enig med dig, og når alt kommer til alt, så er det jo for børnenes skyld vi støtter op omkring en gave. Jeg tænker også, at det mest naturlige er en hjemmelavet gave, men det nåede bo simpelthen ikke i år. Den gave min søn gave sin far, var en tærteform, fordi faderen manglede den og det vidste jeg for jeg har lavet en tærte til ham, han skulle bruge til en skolefest for hans ældste datter. Så det var en lidt sjov og ikke speciel dyr gave, hvis du kan følge mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Mamalou

Gittemor09 skriver:

jeg blev så super glad for de gaver mine børn havde lavet til mig.. de er så meget mere værd for mig, end ting der købes...

der er ikke fast samvær mellem min datter og hendes far, altså weekender og ferier... de ser kun hinanden et par timer hver anden uge... (efter hans ønske)

Okay, det er da rart at du får fornøjelsen af din datter hver jul, selvom det er ærgerlig at faderen ikke stiller op til mere. Men det hjælper ikke nogen at tvinge noget igennem. Så hellere beholde de små pus hjemme

Anmeld

27. december 2013

Mamalou

Prinsesse2ben skriver:

Jeg skriver som bonusmor... Jeg køber sammen med vores fællesbarn en gave til far fra dem begge  Jeg kender sammen med børnene, manden bedst og ved derfor hvad han ønsker sig.. 

Det er også rigtig fint. Min søn har ikke en bonusmor (endnu). Da jeg var bonusmor for min søns søster gjorde jeg det samme

Anmeld

27. december 2013

Mamalou

PernilleogLouis skriver:

Ville lige lave en update på dette spørgsmål og ja han havde også købt en gave til mig fra Louis

Det er altså god stil

Jeg fik ikke noget retur, men det forventede jeg heller ikke og der gør mig ingenting. Min søn giver stadig en gave næste gang der er en anledning

Anmeld

27. december 2013

PernilleogLouis

Mamalou skriver:

Det er altså god stil

Jeg fik ikke noget retur, men det forventede jeg heller ikke og der gør mig ingenting. Min søn giver stadig en gave næste gang der er en anledning

Rigtig god indstilling - det havde Louis også gjort selvom jeg ikke havde fået retur

Anmeld

27. december 2013

wamse

Jeg køber ikke noget med eller for min datter til hendes far. De 2 gaver, som hun havde lavet i skolen, havde hun lavet til mig. Jeg vil ikke sige til hende, at hun skal give ham den ene, for hun skal ikke presses til det.

Men jeg spurgte hende, om hun ikke havde lyst til at lave en sammen med mig, så det gjorde vi, og jeg sendte den til ham. Det har vi ikke gjort før.

Der er ikke blevet sendt noget før, hverken til fødselsdag eller jul, og ved heller ikke om det er noget vi vil gøre fast fremover, det kommer an på, hvordan det ser ud næste år i forhold til samvær/kontakten mellem dem.

Hun har ingen former for samvær med ham udover, at han ringer hver mandag kl. 16.30.

Anmeld

29. december 2013

Mamalou

wamse skriver:

Jeg køber ikke noget med eller for min datter til hendes far. De 2 gaver, som hun havde lavet i skolen, havde hun lavet til mig. Jeg vil ikke sige til hende, at hun skal give ham den ene, for hun skal ikke presses til det.

Men jeg spurgte hende, om hun ikke havde lyst til at lave en sammen med mig, så det gjorde vi, og jeg sendte den til ham. Det har vi ikke gjort før.

Der er ikke blevet sendt noget før, hverken til fødselsdag eller jul, og ved heller ikke om det er noget vi vil gøre fast fremover, det kommer an på, hvordan det ser ud næste år i forhold til samvær/kontakten mellem dem.

Hun har ingen former for samvær med ham udover, at han ringer hver mandag kl. 16.30.

Jeg er helt enig med dig i, at det der ikke skal være pres, men fordi barnet har et ønske om at give en gave, og det afhænger selvfølgelig af kontakten. Hvis din datter ikke ser sin far, tænker hun ham nok ikke ind på samme måde, som hvis hun så ham hveranden weekend eller lignende. Jeg synes alligevel, at det er fint at I har lavet en gave til ham sammen. Det har sikkert bragt glæde for giver og modtager

Anmeld

29. december 2013

Mamalou

wamse skriver:

Vil lige tilføje, at sidste år var det slet ikke stemning til en julegave til far, der tror jeg det Ville have haft den modsatte effekt.

Anmeld

29. december 2013

lykkekevin

her har vi lade dem lave noget

da jeg desværre ikke havde dem i år til jul holdt jeg det igår med dem og der bliver ikke pakket nogen gaver op fra dem før de selv er til stede
vi giver også til fødselsdag og en lille en til mor og fars dag

Anmeld

29. december 2013

Mamalou

lykkekevin skriver:

her har vi lade dem lave noget

da jeg desværre ikke havde dem i år til jul holdt jeg det igår med dem og der bliver ikke pakket nogen gaver op fra dem før de selv er til stede
vi giver også til fødselsdag og en lille en til mor og fars dag

Min plan er også en hjemmelavet gave eller en lille "sjov" ting som jeg har købt i år. Jeg synes det er god stil, når der er et godt samarbejde

Er det første jul uden dine børn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.