Har jeg virkelig meget fravær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Anonym trådstarter

rimor skriver:

Det handler jo ikke om de tror på dig eller ej. selvfølgelig har du været syg når du har sygemeldt dig, ellers havde du vel bedt om en ferie ller fridag

Dog kan for meget fravær jo være uforeneligt med driften af din arbejdsplads på længere sigt så jeg tænker at denne samtale er for at undgå du havner i den situation. Så tænk på at det er af interesse for dig at du er blevet indkaldt.  Fingre for dig 

Tak, selvfølgelig vil jeg spørge om fri/ferie hvis det var grund til det 

De roser mig rigtig meget på jobbet i forhold til at jeg har en del af de tunge psykiske borgere. Men frygten for at blive fyrret er der jo alligevel. 

Jeg er ansat i vikariat (er stoppet med at tælle hvor mange jeg har haft, men mener det er mit 4 eller 5 vikariat fordi der er ansættelsesstop &nbsp 

Normalt har jeg et rigtig godt helbred, men er blevet smittet af sønnike i nogen af disse tilfælde 

Og jeg FATTER ikke at de tæller de 2 dage med ang min mors død. De havde selv sagt jeg havde den frihed, som var nødvendigt (selvfølgelig i moderat omfang). 

Må se hvad mødet ender med. Er egentlig ikke nervøs, jeg har jo mit på det rene.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

En sygefraværssamtale betyder jo ikke nødvendigvis at de tror du pjækker og vil fyre dig.

Jeg synes også du har haft mange sygdomsperioder. Men hvor ofte er du ellers fraværende? Nu ved jeg ikke hvor længe du har været ansat men hvis dit fravær generelt er sådan som det halve år afspejler er det meget. Men alle kan jo være uheldige med sygdom.

For et par år tilbage kan jeg huske jeg havde to fraværsperioder ret kort efter hinanden og jeg hadede det, for tænk nu hvis nogen troede jeg pjækkede. Til gengæld har jeg kun haft én fraværsdag (barn syg) i år.

Man frygter vel altid det værste  Normalt er jeg sjældent fraværende, og har et godt helbred. Som sagt, så har jeg bare været uheldig.

Jeg er ansat i 4. eller 5. vikariat (jeg er stoppet med at tælle). Jeg har været "ansat" i snart 2 år og det første 1 ½ år har jeg haft max 3 sygedage. Jeg har lige kigget min kalender igennem, går nemlig ikke og husker på hvornår jeg har været syg, da det som regel er længe imellem.

Anmeld

16. december 2013

MortilElias2010

Jeg er ikke arbejdsgiver, så derfor kan mit svar være meget anderledes, personligt syntes jeg ikke det lyder af meget - som den eneste i denne tråd. 

.. som de andre dog skriver kan det tolkes forskelligt om det er positivt eller negativt. Håber for dig at din leder bare gerne vil checke op på dig og din trivsel.  

Anmeld

16. december 2013

ESV

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er indkaldt til sygefraværssamtale på mit job. Jeg undrer mig, så nu vil jeg høre om dette er meget fravær 

Over en periode på 6 mdr, har jeg været syg/fraværende på følgende dage:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 13+14/11 (i forbindelse med min mors dødsfald)

- 6/12

Kom med din mening, på forhånd tak..

Jeg må være enig med send er syntes du har meget fravær. Noget andet jeg hæfter mig ved er at det er meget spredt det ligger næsten sådan tilfældigt. Jeg tænker hvor meget af dit fravær ligger mandag eller fredag så d måske kan tolkes som forlængede weekender?

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg må være enig med send er syntes du har meget fravær. Noget andet jeg hæfter mig ved er at det er meget spredt det ligger næsten sådan tilfældigt. Jeg tænker hvor meget af dit fravær ligger mandag eller fredag så d måske kan tolkes som forlængede weekender?

- 4/7 var torsdag

- 29+30/7 var mandag og tirsdag (var på arbejde i weekenden på trods af at jeg havde det dårligt) Ved sygdom i weekenderne skal vi bare løbe stærkere hvis der er 1 syg og derfor kæmper jeg mig altid igennem hvis jeg endelig er syg.

- 22+23/9 var søndag og mandag. Havde virkelig dårlig mave og sad "fast" på wc'et 

- 13+14/11 (i forbindelse med min mors dødsfald)

- 6/12 gik jeg med hold i skulder/nakke

Desuden pjækker jeg ALDRIG. Der er ældre mennesker som jeg kommer ved fast, som jeg faktisk er bekymret for.. også selvom jeg ikke burde tage jobbet med hjem. 

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Jeg er ikke arbejdsgiver, så derfor kan mit svar være meget anderledes, personligt syntes jeg ikke det lyder af meget - som den eneste i denne tråd. 

.. som de andre dog skriver kan det tolkes forskelligt om det er positivt eller negativt. Håber for dig at din leder bare gerne vil checke op på dig og din trivsel.  

Vildt du er faktisk - ja den eneste  Personligt synes jeg jo heller ikke det har været meget, specielt at der er gået 2 mdr hvor jeg feks ikke har været syg. 

Men må tage det møde, og få det bedste ud af det - om jeg så står uden job, må jeg tage til den tid. 

Det kan ikke passe at jeg er den eneste på den arbejdsplads som er syg hist og pist. Overvejede faktisk at snakke med min tillidsrep. omkring dette møde, men hvad pokker kan hun alligevel gøre? 

Anmeld

16. december 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Vildt du er faktisk - ja den eneste  Personligt synes jeg jo heller ikke det har været meget, specielt at der er gået 2 mdr hvor jeg feks ikke har været syg. 

Men må tage det møde, og få det bedste ud af det - om jeg så står uden job, må jeg tage til den tid. 

Det kan ikke passe at jeg er den eneste på den arbejdsplads som er syg hist og pist. Overvejede faktisk at snakke med min tillidsrep. omkring dette møde, men hvad pokker kan hun alligevel gøre? 

Jeg synes heller ikke det er meget ! Tror jeg omtrent har haft det samme, men i mit fag, som er udsat - ligesom dit, er det altså nemt at "få" noget med hjem. Jeg er pædagog og bliver snottet og host på hver dag for tiden...- det giver nogle sygedage hist og pist !!

//Mette

Anmeld

16. december 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes ikke du har så meget fravær at jeg ville spekulere over det. 
Det kan måske også skyldes jeg har arbejdet på apotek i 7 år og der havde de fleste af os en del sygedage. (Det skyldes måske den massive smitterisiko. Efter jeg har skiftet fag er mine sygedage faldet markant)

Anmeld

16. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Er der ikke en sygdomspolitik tilgængelig på din arbejdsplads? Der skulle gerne være beskrevet hvor mange sygedage eller sygeperioder udløser en sygefraværssamtale.

Anmeld

16. december 2013

et-ønske

Undskyld men nogle gange er det let at være frelst når man sidder ved tasterne.....
Jeg synes ikke du har meget fravær - det firma jeg er ansat i har en MEGET højere fraværs procent end det du nævner!!
Jeg er imponeret over at så mange i denne tråd ikke er mere fraværende med børn og egen sygdom?! Vi må have et dårligt helbred i min landsdel - på trods af at statestikkerne siger noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.