Har jeg virkelig meget fravær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Michelle88

På mit gamle arbejde, var det sådan at hvis man havde 4 sygdoms perioder på et år kom man til samtale. Så tænker det er mange perioder du har været væk på 6mdr. selvom det ikke er så mange dage af gangen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

MorDk

Michelle88 skriver:

På mit gamle arbejde, var det sådan at hvis man havde 4 sygdoms perioder på et år kom man til samtale. Så tænker det er mange perioder du har været væk på 6mdr. selvom det ikke er så mange dage af gangen..

Jeg har været ret uheldig efter jeg kom tilbage fra barsel og det er ikke mere end 2 mdr. Det er så irriterende med det sygdom. Men har jo hverken kunne gøre til eller fra.

Anmeld

16. december 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er indkaldt til sygefraværssamtale på mit job. Jeg undrer mig, så nu vil jeg høre om dette er meget fravær 

Over en periode på 6 mdr, har jeg været syg/fraværende på følgende dage:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 13+14/11 (i forbindelse med min mors dødsfald)

- 6/12

Kom med din mening, på forhånd tak..

Ifølge HK - har man normalt max 10 sygdage på et år (nogle har mere og andre har mindre)

Anmeld

16. december 2013

kesuh

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er indkaldt til sygefraværssamtale på mit job. Jeg undrer mig, så nu vil jeg høre om dette er meget fravær 

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 6/12

Måske, måske ikke.

Vi ved ikke hvad dit fravær skyldes, men husk at sådan en samtale behøves ikke, at være negativ. Det kan være din chef bare vil høre om alt er i orden

Anmeld

16. december 2013

lycly

Anonym skriver:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 6/12

Jeg synes det er meget, jeg tror det svarer til de sygedage jeg har haft i alt på 3 år.
Men synes det er fint at din chef tager fat i det nu

Anmeld

16. december 2013

Wimmie

Anonym skriver:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 6/12

Ja det er nok en del... meldte du dig selv syg i forbindelse med din mors dødsfald? For det kan du jo få godtgjort som lovligt fravær i stedet så.

Men som de andre siger er det måske lige så meget en trivselssamtale for at høre hvordan du har det generelt og om du trives på dit arbejde. Nogle gange skyldes fravær jo lige så meget noget psykisk som fysisk.

Anmeld

16. december 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg synes også det er meget når man tænker på at det er i en periode på et halvt år kun.

Anmeld

16. december 2013

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 6/12

Ja - jeg synes du er meget syg.
Jeg er selv syg cirka 2 gange om året.

Anmeld

16. december 2013

tweety2060

Jeg syntes ikke det er SÅ galt igen... Selfølgelig er det træls for arbejdsgiver men det er jo korte sygeperioder du har.
Nogle sted kan man jo godt møde med feber snot og hoste og smitte alm. mennesker, mens det ikke er ok hvis man har med skrøbelige mennesker at gøre....
Men tror arbejdsgiver har pligt til at tage omsorgssamtale jvf. Overenskomst.
Pøj pøj

Anmeld

16. december 2013

Muffinmus

Anonym skriver:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 6/12

Ja.....men der er jo forskel på hvorfor man er fraværende. Fra april til nu har jeg haft to sygedage og 2 barnets sygedage. ...det er ni mdr og det er rent held jeg ikke har været mere syg:-)men gar man et vist antal så tager nogle firmaer en samtale om fraværsgrunden. F.eks. af hensyn til økonomi men også trivsel på jobbet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.