Har jeg virkelig meget fravær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Kløver

I kan ikke tælle dagene med i forbindelse med din mors død, og selvom det er 1-2 dage pr gang er det meget ja, fordi det er mange sygeperioder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Kay

kommer an på hvad du arbejder med... flere af mine kollegaer har en del mere

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle svar. Jeg har blot været uheldig ang sygdom.
Jeg er den type, der hurtig tager afsted igen, for ikke at belaste mere end højst nødvendigt..

Jeg arbejder som SSH til dem som har spurgt..

Anmeld

16. december 2013

*Pingvinen*

Ja jeg synes også, du har meget fravær.

Anmeld

16. december 2013

FruStolpe

Vi indkalder til sygesamtale efter disse regler. 

5 sygemeldinger/år

3 sygemeldinger/halv år

10 sygedage.  

Så ja, jeg mener også du har rigtig meget fravær. 

Anmeld

16. december 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er indkaldt til sygefraværssamtale på mit job. Jeg undrer mig, så nu vil jeg høre om dette er meget fravær 

Over en periode på 6 mdr, har jeg været syg/fraværende på følgende dage:

- 4/7

- 29+30/7

- 22+23/9

- 13+14/11 (i forbindelse med min mors dødsfald)

- 6/12

Kom med din mening, på forhånd tak..

Nu ved jeg ikke hvad du laver, men som pædagog blir man indkaldt hvis man har tre perioder med sygefravær inden for tre måneder og det har du.
En fraværssamtale handler om hvad man/ledelsen kan gøre for at nedbringe fraværet. Så det er også en form for omsorgssamtale for at afklare om du trives eller der er et eller andet der gør at du har det fravær som du har.

Anmeld

16. december 2013

LinLin

dorthemus skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du laver, men som pædagog blir man indkaldt hvis man har tre perioder med sygefravær inden for tre måneder og det har du.
En fraværssamtale handler om hvad man/ledelsen kan gøre for at nedbringe fraværet. Så det er også en form for omsorgssamtale for at afklare om du trives eller der er et eller andet der gør at du har det fravær som du har.

Jeg tror faktisk det nu officielt hedder omsorgssamtale - det kaldte mine dtl'er det i hvert fald da jeg blev indkaldt for to mdr siden
Helt ærligt synes jeg sgu det er liiiige pædagogisk nok

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Hvis jeg mister jobbet så er det bare ærgerligt.. Jeg ved jeg har været syg. Om de tror på mig, er op til dem..

Anmeld

16. december 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Hvis jeg mister jobbet så er det bare ærgerligt.. Jeg ved jeg har været syg. Om de tror på mig, er op til dem..

En sygefraværssamtale betyder jo ikke nødvendigvis at de tror du pjækker og vil fyre dig.

Jeg synes også du har haft mange sygdomsperioder. Men hvor ofte er du ellers fraværende? Nu ved jeg ikke hvor længe du har været ansat men hvis dit fravær generelt er sådan som det halve år afspejler er det meget. Men alle kan jo være uheldige med sygdom.

For et par år tilbage kan jeg huske jeg havde to fraværsperioder ret kort efter hinanden og jeg hadede det, for tænk nu hvis nogen troede jeg pjækkede. Til gengæld har jeg kun haft én fraværsdag (barn syg) i år.

Anmeld

16. december 2013

rimor

Anonym skriver:

Det handler jo ikke om de tror på dig eller ej. selvfølgelig har du været syg når du har sygemeldt dig, ellers havde du vel bedt om en ferie ller fridag

Dog kan for meget fravær jo være uforeneligt med driften af din arbejdsplads på længere sigt så jeg tænker at denne samtale er for at undgå du havner i den situation. Så tænk på at det er af interesse for dig at du er blevet indkaldt.  Fingre for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.