Julegavepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Okay. Har ikke så meget at sige andet end at jeg bare ville være glad for at få noget til min dreng. Så ville jeg personligt være ligeglad med mig selv
Mine forældre har givet min lillesøster, uden kæreste, for fx. 1000 krs gaver og jeg har "kun" fået for 500 kr og så har min kæreste også fået for 500 kr. Og synes bare det dejligt de tænker på ham pengene betyder ikke særlig meget her i hvert fald

Jeg kan godt forstå, at du har det sådan. Jeg synes også det vigtigste er, at børnene er glade og tilfredse, så er jeg ligeglad med, hvad jeg får. Jeg synes bare at forskellen er for stor i dette tilfælde og desuden ubegrundet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg synes generelt pengegaver er en dum ting. For så begynder man nemlig at fokusere på værdien og ikke på at give/få en gave af betydning.

Men når nu det er sådan for jer, så ville jeg personligt være ligeglad og bare bruge alle pengene på børnene

Ja, jeg er virkelig også træt af de pengegaver og har mange gange spurgt mine forældre, om de ikke havde lyst til at give f.eks. min store søn en gave i stedet. Men det vil de bare ikke. Jeg går heller ikke op i, om den ene får lidt mere end den anden. Jeg synes bare at forskellen er meget markant i dette tilfælde og det har ikke været sådan de forrige år.

Jeg er desværre lidt bekymret for, at mine forældre har set sig sure på min mand og indirekte undgår de dermed at give ham en julegave i år. Noget kunne tyde på det, efter jeg fik talt med min far i dag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.