Julegavepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2013

Anonym trådstarter

Det skal lige nævnes, at mine forældre er meget velhavende, så det er helt sikkert ikke økonomien, der ligger til grund for deres valg. 

Uanset hvad, så kan jeg ikke få mig selv til at sige noget til dem. Jeg er taknemmelig for at de vil give os lidt og min mand og jeg kan godt undvære. Vi har ikke så mange penge, men vi klarer os da. Jeg ville egentligt ønske, at de gav ungerne en julegave i stedet. Så var vi fri for det "penge-halløj".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

bøllen

Anonym skriver:

Hej alle

Mine forældre har i flere år givet mig og min bror penge i stedet for en julegave. Jeg ville egentligt helst foretrække en gave, men jeg er selvfølgelig taknemmelig for, at de tænker på os. Det har fungeret sådan, at vi hver især fik et mindre beløb (f.eks 500 pr. person). Min far fortalte mig så i dag, at de fremover har valgt at give julegavepengene pr. familie. Min bror er enlig, mens jeg er gift og har to børn. Jeg kan sagtens unde min bror, som jeg holder meget af, de penge. Jeg er bare lidt ked af, at de vælger at overse min mand og vores børn. Vi er jo 4 om at dele det samme beløb som min bror, hvilket kan betyde, at ungerne må nøjes med en mindre gave fra bedsteforældrene fremover. Er jeg fuldstændig urimelig eller hvad synes I?

På forhånd tak.

Ved ikke om det er mærkeligt eller ej. I vores familie får de voksne ikke gaver . og tænker det er ok eftersom det jo ikke er sikker de får flere penge i takt med familien øges

Anmeld

11. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Det skal lige nævnes, at mine forældre er meget velhavende, så det er helt sikkert ikke økonomien, der ligger til grund for deres valg. 

Uanset hvad, så kan jeg ikke få mig selv til at sige noget til dem. Jeg er taknemmelig for at de vil give os lidt og min mand og jeg kan godt undvære. Vi har ikke så mange penge, men vi klarer os da. Jeg ville egentligt ønske, at de gav ungerne en julegave i stedet. Så var vi fri for det "penge-halløj".

Så køber du da bare en gave til hver af børnene!?

Anmeld

11. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Der er nogen der ikke ved hvad de skal købe til børn. Min far aner ikke hvad han skal købe. Det er altid min søster og jeg der køber gaverne, fordi det er lettere.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke bare købe gaverne? Så er du sikker på at det er noget de vil blive glade for.

Bare fordi de har penge, betyder jo ikke at de skal bruge dem på julegaver.

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Så køber du da bare en gave til hver af børnene!?

Ja, selvfølgelig får ungerne en gave hver for pengene. Jeg er bare en smule forundret og ked af deres valg, men jeg føler ikke rigtig jeg kan gøre noget ved det.  

Anmeld

11. december 2013

LinLin

Yurie skriver:

Der er nogen der ikke ved hvad de skal købe til børn. Min far aner ikke hvad han skal købe. Det er altid min søster og jeg der køber gaverne, fordi det er lettere.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke bare købe gaverne? Så er du sikker på at det er noget de vil blive glade for.

Jeg har også købt fra min mor, bedstemor og lillebror til drengene

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Selvfølgelig køber jeg to gaver til børnene. Det jeg undres over er, at min bror får samme julegavebeløb som jeg, min mand og børn får til sammen. 

Anmeld

11. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Ja, selvfølgelig får ungerne en gave hver for pengene. Jeg er bare en smule forundret og ked af deres valg, men jeg føler ikke rigtig jeg kan gøre noget ved det.  

Du skrev lige at du og din mand sagtens kan undvære - men det er alligevel et problem eller??

I dit første indlæg lød det jo som om at problemet var at I skulle dele samme beløb som din bror får. Men nu er det, at det er penge i det hele taget...?

Anmeld

11. december 2013

TNBC

LinLin skriver:

Jeg har også købt fra min mor, bedstemor og lillebror til drengene

Nemlig... Man skulle tro det var en regel at alle skal kunne købe gaver til andre....
Og nogen gange er det bare bedre at få penge, så kan man selv bestemme.

Jeg aner tit heller ikke hvad jeg skal købe til min søster, så næste år står jeg for at købe kagen i stedet(special lavet til hende) til hendes fødselsdag selvfølgelig.

Anmeld

11. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Selvfølgelig køber jeg to gaver til børnene. Det jeg undres over er, at min bror får samme julegavebeløb som jeg, min mand og børn får til sammen. 

Som sagt jeg går ikke op i beløbet... Jeg har fem niecer og nevøer hos en bror og to hos den anden.. Der har vi købt hvad vi synes de skal have, og ikke set på prisen, måske får en eller to noget for 50kr og andre mere.
Jeg er ligeglad med hvad får.. Han er alene og får ikke noget fra en mand eller børn(som du gør), men måske kun dig og dine forældre(bedsteforældre).. Så synes jeg det er ok, at han får lidt mere. Husk det ændre sig jo når han starter familie. Du får flere, han får en større..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.