Julegavepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.517 visninger
31 svar
33 synes godt om
11. december 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Mine forældre har i flere år givet mig og min bror penge i stedet for en julegave. Jeg ville egentligt helst foretrække en gave, men jeg er selvfølgelig taknemmelig for, at de tænker på os. Det har fungeret sådan, at vi hver især fik et mindre beløb (f.eks 500 pr. person). Min far fortalte mig så i dag, at de fremover har valgt at give julegavepengene pr. familie. Min bror er enlig, mens jeg er gift og har to børn. Jeg kan sagtens unde min bror, som jeg holder meget af, de penge. Jeg er bare lidt ked af, at de vælger at overse min mand og vores børn. Vi er jo 4 om at dele det samme beløb som min bror, hvilket kan betyde, at ungerne må nøjes med en mindre gave fra bedsteforældrene fremover. Er jeg fuldstændig urimelig eller hvad synes I?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

LinLin

Lidt

Jeg får fx heller ikke julegave af min bedstemor. Men det gør mine to drenge. Min lillebror har ingen børn endnu og han får af hende! Det synes jeg er helt ok

Jeg ville bare købe gaver til børnene for de penge og så ikke noget til de voksne!

Anmeld

11. december 2013

CroQuis

Nej det synes jeg ikke du er..

Jeg ville også undre mig, at bare fordi jeg er gift og venter barn, at jeg skulle dele "min" gave med min familie.. Så ville jeg da klart forvente at bedsteforældrene gav mere, i forbindelse med familieforøgelsen (da du har familie og din bror ikke har), eller at de delte beløbet ens for alle...

Ikke at det  skal gå helt i småfinesser, men vi køber for ca. samme beløb til hver person.. Nogle får måske for 50 kr mere, og andre 50 kr mindre - det kommer lige an på hvordan gaven passer..

Men uanset hvad, ved jeg at min familie, har den holdning at det er børnene der er vigtigst.. Altså alle under 18 år i familien. Så havde det været hér, havde de nok samlet de 1000 kr, også delt dem ud i 200 kr pr person, eller at de to børn delte de 500 kr, og de 3 voksne delte de 500 kr..

Anmeld

11. december 2013

LinLin

CroQuis skriver:

Nej det synes jeg ikke du er..

Jeg ville også undre mig, at bare fordi jeg er gift og venter barn, at jeg skulle dele "min" gave med min familie.. Så ville jeg da klart forvente at bedsteforældrene gav mere, i forbindelse med familieforøgelsen (da du har familie og din bror ikke har), eller at de delte beløbet ens for alle...

Ikke at det  skal gå helt i småfinesser, men vi køber for ca. samme beløb til hver person.. Nogle får måske for 50 kr mere, og andre 50 kr mindre - det kommer lige an på hvordan gaven passer..

Men uanset hvad, ved jeg at min familie, har den holdning at det er børnene der er vigtigst.. Altså alle under 18 år i familien. Så havde det været hér, havde de nok samlet de 1000 kr, også delt dem ud i 200 kr pr person, eller at de to børn delte de 500 kr, og de 3 voksne delte de 500 kr..

Nu får folk jo ikke flere penge fordi du forøger familien
Det KAN jo være grunden...

Anmeld

11. december 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hej alle

Mine forældre har i flere år givet mig og min bror penge i stedet for en julegave. Jeg ville egentligt helst foretrække en gave, men jeg er selvfølgelig taknemmelig for, at de tænker på os. Det har fungeret sådan, at vi hver især fik et mindre beløb (f.eks 500 pr. person). Min far fortalte mig så i dag, at de fremover har valgt at give julegavepengene pr. familie. Min bror er enlig, mens jeg er gift og har to børn. Jeg kan sagtens unde min bror, som jeg holder meget af, de penge. Jeg er bare lidt ked af, at de vælger at overse min mand og vores børn. Vi er jo 4 om at dele det samme beløb som min bror, hvilket kan betyde, at ungerne må nøjes med en mindre gave fra bedsteforældrene fremover. Er jeg fuldstændig urimelig eller hvad synes I?

På forhånd tak.

Jeg synes det er en rigtig fin måde de gør det på. Sådan har min morfar også altid gjort og ja nogen får så for mere fordi de er få mens andre får for mindre fordi de er mange.

Men jeg har fået en gave og det var det som betød noget for mig

Anmeld

11. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle

På forhånd tak.

Tja nok lidt..

Men har han sagt at det er det samme beløb?

Men på den anden side, synes jeg stadigvæk at det er forkert at det skal gøres op i penge.. (men det har I jo valgt)

Jeg vil hellere bare købe en gave som jeg synes de skal have.
Så kan det godt være at en får for 400, og en får for 100.. hvorfor skal det hele komme ud på hvor meget man får for?

Når han får en familie, vil han jo få det samme..

Anmeld

11. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hej alle

På forhånd tak.

Jeg tænker, de har nok ikke valgt at gøre sådan fordi de svømmer i penge... 

Var det mine forældre ville jeg sige 'min mand og jeg behøver ingen gave, men vi vil blive glade hvis I vil bruge pengene på at købe en gave til hver af børnebørnene'

Anmeld

11. december 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej alle

På forhånd tak.

I min svigerfamilie giver vi ikke pr. familie og alle får en gave. Vi har et beløb der hedder 250,- pr person, uanset hvor mange vi er. Før var vi 2 og svigerforældrene + kærestens lillebror var 3, nu er vi 4 og de kun 2. Da lillebroderen giver selv. Jeg synes det er helt fint.

Anmeld

11. december 2013

Stumpen

Jeg får ikke gave af min far og hans kone, da de for nogle år siden valgte børn fra, da der var kommet for mange børnebørn til deres budget.. De har 13 børnebørn idag og giver hvert barnebarn 300kr... 

Jeg synes du skal vælge at sige at de penge I får går til børnene og så får I ingenting.. 

Anmeld

11. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej alle

På forhånd tak.

Du kan sagtens give dem fine gaver for det beløb. Og så kan du og din mand give dem større gaver hvis du synes de skal have det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.