Julegavepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Du skrev lige at du og din mand sagtens kan undvære - men det er alligevel et problem eller??

I dit første indlæg lød det jo som om at problemet var at I skulle dele samme beløb som din bror får. Men nu er det, at det er penge i det hele taget...?

Det, jeg anfægter, er princippet og rimeligheden af, at mine forældre vælger at dele julegavepengene som de gør. Om det er 50 kr. eller 500 kr. er egentligt underordnet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Det, jeg anfægter, er princippet og rimeligheden af, at mine forældre vælger at dele julegavepengene som de gør. Om det er 50 kr. eller 500 kr. er egentligt underordnet. 

Ok? Synes bare du skriver noget forskelligt, men ligemeget...

Jeg synes stadig det er rimeligt (eller i hvert fald ikke noget du kan tillade dig at være sur over) det samme sker som sagt her

når/hvis din bror engang får familie sker det samme vel !? (ellers ville jeg til DEN tid være skuffet!)

Anmeld

11. december 2013

C-Dog

I min familie stopper man med at få gaver når man får børn. Så dem på 30 uden børn får gave for 500 kr, imens en 18 årig med barn får ingenting. Tilgængæld får mine børn jo så gaver for det beløb der ellers var til mig. Et eller andet sted føler jeg mig da lidt snydt i og med jeg bliver lidt straffet for at få børn tideligt. Men selvfølgelig skal børnene ha gaver frem for mig. Og mine forældre skal ikke ta lån i banken bare fordi jeg savner at få noget af dem (min mor køber de bedste gaver) og Ja min bror skal jo heller ikke undvære bare fordi jeg har børn og han ikke har. Så op med hovedet, Det er ikke noget du kan tillade dig at mukke over synes jeg. :-) omend Jeg godt forstår dig.

Anmeld

11. december 2013

CroQuis

LinLin skriver:

Nu får folk jo ikke flere penge fordi du forøger familien
Det KAN jo være grunden...

Ja, men så synes jeg at de  bør prioritere børnebørnene, eller gøre det ens for alle.  Synes det virker forkert at én person får 500 kr og en familie på 4 skal dele 500 kr.. 

Anmeld

11. december 2013

LinLin

Ja, men så synes jeg at de  bør prioritere børnebørnene, eller gøre det ens for alle.  Synes det virker forkert at én person får 500 kr og en familie på 4 skal dele 500 kr.. 

Eller se det som at deres barn får for 500kr og deres børnebørn får for 250kr hver

Min mor giver fx mig større fødselsdagsgave end mine drenge får af hende...

Uanset hvad er det deres valg og synes ikke man kan tillade sig at blive fornærmet over det - slet ikke når man rent faktisk får noget!

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres input.

Jeg vil lige pointere, at jeg hverken er sur eller fornærmet over mine forældres valg. Jeg havde dog personligt valgt at handle anderledes, hvis jeg var i deres sted.

Jeg synes, at man skal dele sol og vind lige. Jeg kunne måske forstå det, hvis de havde mange børn/børnebørn at tilgodese, men de har kun min bror og jeg. Min bror, der er stort set aldersvarende med mig, har ingen børn og i øvrigt masser af økonomisk overskud, da han driver sin egen virksomhed.

Jeg har derfor valgt at takke pænt nej til julegavepengene og i stedet bedt dem om at give børnene en gave fremover, hvis de altså har lyst. 

Og nej, julen handler ikke om penge hjemme hos os. Jeg er fuldstændig ligeglad med, om de giver os 50 kr. eller 500 kr.. Det er princippet, der er noget galt med. Vi får i øvrigt ikke nogle gaver af den øvrige familie og svigerfamilie, og det er også bare helt fint.

God jul til jer alle 

Anmeld

11. december 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Hej alle

Mine forældre har i flere år givet mig og min bror penge i stedet for en julegave. Jeg ville egentligt helst foretrække en gave, men jeg er selvfølgelig taknemmelig for, at de tænker på os. Det har fungeret sådan, at vi hver især fik et mindre beløb (f.eks 500 pr. person). Min far fortalte mig så i dag, at de fremover har valgt at give julegavepengene pr. familie. Min bror er enlig, mens jeg er gift og har to børn. Jeg kan sagtens unde min bror, som jeg holder meget af, de penge. Jeg er bare lidt ked af, at de vælger at overse min mand og vores børn. Vi er jo 4 om at dele det samme beløb som min bror, hvilket kan betyde, at ungerne må nøjes med en mindre gave fra bedsteforældrene fremover. Er jeg fuldstændig urimelig eller hvad synes I?

På forhånd tak.

Ja lidt

Min kæreste og jeg får ikke gaver af min fars side af familien mere, efter vi har fået barn (af nogle sluttede gaverne da jeg blev 18 både til jul og fødselsdag). Nu går pengene i stedet til vores dreng og det har jeg det fint med. Synes hellere at han skal have en julegave end min kæreste og jeg tænker at pengene hos dem der giver gaver jo er det samme som før i fik børn, så de har nok ikke råd til at give jer alle sammen

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Ja lidt

Min kæreste og jeg får ikke gaver af min fars side af familien mere, efter vi har fået barn (af nogle sluttede gaverne da jeg blev 18 både til jul og fødselsdag). Nu går pengene i stedet til vores dreng og det har jeg det fint med. Synes hellere at han skal have en julegave end min kæreste og jeg tænker at pengene hos dem der giver gaver jo er det samme som før i fik børn, så de har nok ikke råd til at give jer alle sammen

Hvis mine forældre ikke havde råd, kunne jeg også sagtens forstå det. Men penge mangler de ikke, tværtimod. 

Anmeld

11. december 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Hvis mine forældre ikke havde råd, kunne jeg også sagtens forstå det. Men penge mangler de ikke, tværtimod. 

Okay. Har ikke så meget at sige andet end at jeg bare ville være glad for at få noget til min dreng. Så ville jeg personligt være ligeglad med mig selv
Mine forældre har givet min lillesøster, uden kæreste, for fx. 1000 krs gaver og jeg har "kun" fået for 500 kr og så har min kæreste også fået for 500 kr. Og synes bare det dejligt de tænker på ham pengene betyder ikke særlig meget her i hvert fald

Anmeld

11. december 2013

lycly

Jeg synes generelt pengegaver er en dum ting. For så begynder man nemlig at fokusere på værdien og ikke på at give/få en gave af betydning.

Men når nu det er sådan for jer, så ville jeg personligt være ligeglad og bare bruge alle pengene på børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.