Carina:-) skriver:
Mine ansatte knokler hårdt,og giver også gerne en hånd med ekstra.
MEN ingen kan holde til at skulle lave en ekstra mands arbejder igen og igen,-
Respekt for at du ser anderledes på det,-Jeg har som arbejdsgiver bare et andet syn på det fordi jeg har ansvar for alle mine ansatte og ikke bare en med "svagt" helbred. 
Nu arbejder jeg i et andet erhverv og er ikke leder, men har da gjort mig nogen tanker især fordi vi på min arbejdsplads bliver ramt af den stresssygemelding efter den anden. Og de er ikke fordi de har skulle arbejde hårdere grundet andres klatsygdom (som kan forefindes, havde selv et år sidste år hvor min søn næsten på klokkeslæt lagde sig syg hver 3. Uge og så minimum 3-4 dage, havde en mormor og min mand men jeg blev også nød til at tage nogen af dagene).
Når jeg taler med folk om stress (og det ikke kun dem på mit arbejde), når jeg læser om stress, får foredrag om stress. Så er fokus ofte på det psykiske arbejdsmiljø og på ikke at kunne overskue, ikke at kunne finde løsningen. Og jeg tænker hvis man sidder med et lille pus som jeg gjorde sidste år der bare fanger ALT også alt det jeg tog med hjem fra en 1. Klasses team med 60 elever, hvor forældre i frygt for fyring sender børn det har kastet op om morgenen i skole mm. hvis jeg havde en leder der gjorde klart at den "svage" medarbejder blev ofret for de andre, så ville jeg ikke kunne se en vej ud, jeg ville miste overblikket og jeg ville være bange hver gang jeg skulle på arbejde for om det var den dag jeg fik kniven. Eller hvis jeg som nu hvor vi ikke er syge, kunne gå rundt og frygte tænk om vi får alt det som florerer...?
kan godt være det bare er mig der er langhåret og fodformet, men jeg tror ikke man giver de som ikke er særlig syge bedre forhold ved at fyre de "svage", jo måske skal de lave mindre, men de ved også det kan være mig næste gang
Anmeld