Sygefravær What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Carina:-)

lotchen skriver:

Mine børn kan ikke og skal ikke passes af en fremmed når de er syge.  Så omend jeg har fuld forståelse for at der er driftshensyn at tage, så håber jeg da ikke at jeg møder en chef, der vil fyre mig fordi jeg må blive hjemme for at passe mine syge børn.

Næ det håber jeg da heller ikke for dig .

Men facts er at din chef har retten til at gøre det-Og som tiderne ser ud er der flere og flere der gør brug af den.

Men igen så handler det jo også om hvor slemt problemet er .Men en sygemelding pr 14 i snit har de færreste chefer forståelse for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

TNBC

Carina:-) skriver:

Næ det håber jeg da heller ikke for dig .

Men facts er at din chef har retten til at gøre det-Og som tiderne ser ud er der flere og flere der gør brug af den.

Men igen så handler det jo også om hvor slemt problemet er .Men en sygemelding pr 14 i snit har de færreste chefer forståelse for

Jeg kan godt forstå din mening..
Hvis det sker så tit, giver det et problem. Men hvis det er hver 4-6måned, er det jo lige til at klare.

Det er surt hvis man ikke har andre muligheder.. (jeg har da passet syge børn, skoldkopper.. og andre småting.. ) jeg ved godt at der er nogen der ikke vil lade andre passe deres børn når de er syge, men så må man også vide at der kan ske noget omkring jobbet.. Det er mega surt, og jeg håber da aldrig jeg kommer til at stå i det...

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg ved det ikke er smart med sygemelding ca hver uge eller hver 14. dag. men jeg har ikke været syg gud ved hvor længe og så kommer det hele bare oveni hinanden når jeg er tilbage på arbejde. jeg melder mig ikke syg pga en forkølelse. jeg måtte ringe denne gang og melde mig syg da vi alle lå og kastede op. Jeg synes bestemt ikke det er sjovt. Men hvad pokker skal jeg gøre?

Anmeld

8. december 2013

Nadia&Daniel

Jep.

Men hensyn til arbejdskollegaer og drift vægter højere end en enkelt person.

Ville du selv synes det var fedt at skulle tage ekstra arbejde hele tiden for den samme person? Du har jo også familie og et liv der skal hænge sammen.

Og er man så plaget af sygdom at man er væk måske hver uge eller hver 14 dag -Ja så er det jo ikke i nogens tarv at fortsætte.

Men ja det kan være svært at se det fra personen på den anden side af skrivebordets side

Jeg giver gerne en ekstra hånd, da jeg ved jeg også får en hjælpe hånd når jeg har brug for det

Ps. Hvor ville jeg ønske at mine svigerforældre var hjemmegående, men hey - de er unge og vi er unge, så der går nogle år endnu

Anmeld

8. december 2013

Mettefpigen

Hvis en person forlader sin plads midt i sit arbejde ,er jeg forpligtet til at give kunden rabat eller helt undlade at sende en regning for den dag-

Nu snakker vi så rengøring,og vel og mærke på de pladser hvor der f.eks er synlig rengøring og hvis der er service ind over som f.eks at lave kaffe til møder.'

Der kan jeg ikke nå at sætte en afløser på inden tidsfristen er udløbet(mødet startet) og der vil jeg for at tilgodese kunden give rabat  samt at hvis jeg skal bruge en jeg skal smide afsted med en ½ times varsel skal jeg give nogle goder som overtidsbetaling,kørsel eller dobbelt løn for at få folk til at gide  fare afsted i deres fritid.og det kan jo ses på mine tal.

Arbejder personen i team vil det automatisk give mere arbejde til kollegaer hvis man ikke møder op,.

Du vil blive forbløffet over nogens arbejdsmoral-Da jeg i sin tid startede på arbejdsmarkedet forlod man ikke sin plads med mindre man brækkede sig i lårtykke stråler.

Nu ringer folk enten en time inde i arbejdestiden,eller 1 time efter de skulle være mødt....Og tit bare  fordi de har det underligt som nogen skriver..,,Det har jeg sgu også når vækkeuret ringer kl midt nat ,mne afsted skal man jo 

Min branche er så også hårdt ramt af arbejdsskyhed især fra danskere,så er det jo dejligt at man kan ansætte østlændinge der er taknemmelige for arbejder-Men træls at se gode skatte kr forsvinde ud af landet samtidig med at vi har en stor gruppe mennesker gående der får penge for ikke at lave noget (men det er jo en anden debat 

Jo synes det er voldsomt... Men tænker også at det kommer da nok også an på hvor længe det er... Selvom det er 1 måned hvor det er 1 dag hver uge, så synes jeg ikk det er slemt...

Men tænker også selv at jeg står som enlig mor og har ingen til at tage bassen når han blir syg.... Og hvis jeg skulle anskaffe en barnepige.. Jaa hvem skulle det så være?....

Anmeld

8. december 2013

Mettefpigen skriver:

Jo synes det er voldsomt... Men tænker også at det kommer da nok også an på hvor længe det er... Selvom det er 1 måned hvor det er 1 dag hver uge, så synes jeg ikk det er slemt...

Men tænker også selv at jeg står som enlig mor og har ingen til at tage bassen når han blir syg.... Og hvis jeg skulle anskaffe en barnepige.. Jaa hvem skulle det så være?....

Men det ville de fleste arbejdsgivere synes.

Og man har slet ikke ret til at bruge barnets første sygdag så ofte,og ville derfor være i farezonen til en fyreseddel.

Men ja det er et dilemma hvis man er enlig uden et netværk,og også derfor de tit vælges fra i jobsøgning.

Anmeld

8. december 2013

Nadia&Daniel skriver:

Jeg giver gerne en ekstra hånd, da jeg ved jeg også får en hjælpe hånd når jeg har brug for det

Ps. Hvor ville jeg ønske at mine svigerforældre var hjemmegående, men hey - de er unge og vi er unge, så der går nogle år endnu

Mine ansatte knokler hårdt,og giver også gerne en hånd med ekstra.

MEN ingen kan holde til at skulle lave en ekstra mands arbejder igen og igen,-

Respekt for at du ser anderledes på det,-Jeg har som arbejdsgiver bare et andet syn på det fordi jeg har ansvar for alle mine ansatte og ikke bare en med "svagt" helbred.

Anmeld

8. december 2013

Nadia&Daniel

Ked af at arbejdsmarkedet er så kynisk - men ser heller ikke en løsning på det. Man må gerne det så godt man kan, og så kan der ikke gøres mere

Anmeld

8. december 2013

Milas14

Uha jeg har stået i samme situation som dig, og har været til sygesamtale! Men hvad kan man gøre, hvis børnene er syge konstant! Jeg har ikke nogen bedsteforældre til at passe da de stadig er på arbejdsmarked eller bor 60 km væk!

Anmeld

8. december 2013

Mettefpigen

Men det ville de fleste arbejdsgivere synes.

Og man har slet ikke ret til at bruge barnets første sygdag så ofte,og ville derfor være i farezonen til en fyreseddel.

Men ja det er et dilemma hvis man er enlig uden et netværk,og også derfor de tit vælges fra i jobsøgning.

Nææ men det er jo et problem.. Man kan ikk gøre noget... Så må man da håbe at ens barn ikk er meget syg i vinterhalvåret.... Et af grundende til at jeg er glad for at jeg er sygemeldt.. Når min søn har væske i ørene, er midt i skiftning af dp, og hans far skal til at flytte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.