ES90 skriver:
Hej.
Måske er det bare mig, men bliver diagnosen særligt sensativ ikke brugt i et væk i øjeblikket?
Det er som om, at siden Mascha Vang meldte ud for et års tid siden, at hendes lille pige var særligt sensitiv, så er det totalt eksploderet med børn der får denne diagnose.
Jeg husker ihvertfald ikke, at det var noget man gjorde et stort nummer ud af eller overhovedet havde et navn for, for f.eks 3 år siden.
Er det blot fordi lægerne er blevet opmærksomme på dette ''problem''?
Hej

Jeg kender intet til mascha Vang og hendes datter, men har tænkt det samme.
Da jeg fik min søn og vi fik at vide at han var sensetiv for 3,5 år siden var det helt ukendt og folk synes jeg/han var sær underlig, men nu ved næsten alle hvad det er.
Og ja, pludselig er der rigtig mange sensetive.
Hos os har det meget at sige i vores hverdag, men jeg har med tiden valgt at prøve og se bort fra at han er sensetiv til bare At sådan er Charlie.
Om det er blevet en betegendelse man kaster i grams skal jeg ikke kunne sige, men man er nok bar blevet mere opmærksom på det, plus at børn der er lidt mere "sarte/sensetive" hurtigere skiller sig ud i dagens dk, fordi alle helst skal følge et bestemt mønster og gør man ikke det må vi heller skynde os at finde en kasse de kan passe i for det er i hvertfald ikke samfundet som der er bygger op nu den er gal med.
Undskyld det blev lidt langt, men det er nok et emne som ligger mig meget på sinde, men jeg sjældent om da det er og bliver et følsomt emne, nemlig vores børn.
Anmeld