arg! må et boligselskab Det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Altså nej jeg kan jo umuligt vide noget med sikkerhed, men jeg stoler på det han siger, har ikke grund til andet. Og lejekontrakten har jeg, det er derfor Jeg ved han ikke sendte den ind, eller underskrev den. Men han har fået en huslejeregning alligevel og så blev jeg lidt bekymret for i visse tilfælde er mundtlige aftaler også bindene. Men han mener så ikke at han decideret har takket Ja, han har bare bedt om at få papirerne sendt ud, så han ku se den og snakke med kommunen, og samme dag ringede han så og blev forhåndsgodkendt hos kommunen. Og allerede dagen efter fortrød han så og lagde det hele på hylden. 

han har sagt ja til kommunen, men har fortrudt?? Kontaktede han så kommunen igen, og sagde det eller lod han det bare ligge? For hvis han ikke har gjort noget, tror de jo stadigvæk at han vil have den..

Men som en anden skriver, at man kan sige ja og hvis man så fortryder, skal man alligevel betale..derfor man aldrig skal sige ja, før man er sikker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Lotus86

Yurie skriver:

du har ikke overværet noget af det han har gjort, det eneste bevis du har, er hans ord. så be om lejekontrakten, så kan du jo se om han har skrevet under, og så er den jo ikke længere.

Ja du spørg om en ting, men de kære brugere fortæller dig at de oplysninger ikke kan passe og er bekymrede for dig og dine børn og så bliver du pisse sur. men vi kan da bare lade vær med at bekymrer os om hinanden.. bare være ligeglade med hinanden.

jeg synes du skal have en alvorlig snak med din mand, og så be om papirbeviser.

Hvis folk er så bekymrede, bør man nok tænke lidt mere over den måde man siger/skriver tingene på. Dunk i hovedet plejer sjældent at have nogen positiv effekt.

Anmeld

26. november 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Forhistorien. Min mand truer ofte med at flytte fra os, Vi har Er ret stormfuldt forhold men han kommer altid til fornuft og er her jo så endnu. Men i sidste måned havde han så åbenbart søgt en lejlighed og snakket med kommunen om lån, og fået et Ja. Han køler så ned og kommer hjem og beslutter sig for ikke at flytte og skriver ikke under på en lejekontrakt. Nu har boligselskabet så sendt en huslejeregning som skal falde om 8 dage.. Må de gerne det, han skrev jo aldrig under? Ved så ikke om kommunen har givet dem indskudet i hans navn, men tvivler, han skrev jo aldrig under på noget. Ihh hvor er det irriterende. Mest fordi hans økonomi er ren lort og jeg så kommer til at skulle betale fordi han altid er en dramaqueen. er vi forpligtet til at betale når de ikke har hans underskrift? 

(har ikke læst hele tråden)

Jeg tænker umiddelbart "YES", så kan han lære det. - Handlinger har altså bare indimellem konsekvenser - faktisk som oftest - og denne gang, kommer han så til at betale. Tænk engang - true med at skride og samtidig spilde det offentliges tid og ressourcer. - Han burde sgu få en dummebøde oveni.

Håber, han har lært noget.

Anmeld

26. november 2013

MorDk

Anonym skriver:

Forhistorien. Min mand truer ofte med at flytte fra os, Vi har Er ret stormfuldt forhold men han kommer altid til fornuft og er her jo så endnu. Men i sidste måned havde han så åbenbart søgt en lejlighed og snakket med kommunen om lån, og fået et Ja. Han køler så ned og kommer hjem og beslutter sig for ikke at flytte og skriver ikke under på en lejekontrakt. Nu har boligselskabet så sendt en huslejeregning som skal falde om 8 dage.. Må de gerne det, han skrev jo aldrig under? Ved så ikke om kommunen har givet dem indskudet i hans navn, men tvivler, han skrev jo aldrig under på noget. Ihh hvor er det irriterende. Mest fordi hans økonomi er ren lort og jeg så kommer til at skulle betale fordi han altid er en dramaqueen. er vi forpligtet til at betale når de ikke har hans underskrift? 

Hvis ikke du ønsker at folk skal svare på andet end dit spørgsmål... så burde du ha undladet "forhistorien"

Jeg undre mig over at du har lyst til at være i et forhold hvor han vil flytte hver 14. dag....

Det må ikke være sjovt at være barn ved jer og have en mor eller far der konstant har "kriser" og ikke er voksne nok til at snakke om tingene...

Anmeld

27. november 2013

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Altså nej jeg kan jo umuligt vide noget med sikkerhed, men jeg stoler på det han siger, har ikke grund til andet. Og lejekontrakten har jeg, det er derfor Jeg ved han ikke sendte den ind, eller underskrev den. Men han har fået en huslejeregning alligevel og så blev jeg lidt bekymret for i visse tilfælde er mundtlige aftaler også bindene. Men han mener så ikke at han decideret har takket Ja, han har bare bedt om at få papirerne sendt ud, så han ku se den og snakke med kommunen, og samme dag ringede han så og blev forhåndsgodkendt hos kommunen. Og allerede dagen efter fortrød han så og lagde det hele på hylden. 

Det er ikke kun i visse tilfælde, at en mundtlig aftale er bindende. Udgangspunktet i dansk lovgivning er, at mundtlige aftaler er lige så bindende som skriftlige aftaler er, men det er sværere at bevise, at man har indgået en mundtlig aftale. Der findes nogle enkelte love, hvor en aftale skal være skriftlig for at være bindende, men dem findes der ikke mange af. Jeg er ikke ekspert inden for lejeloven, men har lige meget hurtigt skimmet afsnittet om lejeaftalen og kan ikke finde noget om, at lejeaftaler kun er bindende, hvis de er skriftlige, så jeg er bange for, at han hænger på den. Jeg ved dog ikke, om der findes nogle specialregler for boligselskaber, som går ud over det, der står i lejeloven.

Jeg tænker omkring bevillingen af tilskud, så har han måske bare forespurgt på kommunen, om han i hans situation ville kunne få tilskuddet uden egentlig at have søgt om det? Kommunen kan vel godt svare på, om de tror, han vil blive godkendt, hvis han søger uden, at det er en egentlig godkendelse.

Anmeld

27. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Det lader desværre til at han hænger på aftalen selvom han ikke har underskrevet...med mindre han er villig til at lyve sig ud af aftalen 

Mundtlige aftaler

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig aftale.

Lejer kan ikke fortryde en mundtlig lejeaftale, da aftalen er bindende fra det tidspunkt, der er fremsat tilbud om at leje, og tilbuddet er accepteret.

Problemet for udlejer med mundtlige aftaler er derimod, at såfremt lejer bestrider, at der er indgået en lejeaftale, eller bestrider en eller flere af vilkårene, så kan udlejer have endog meget svært ved at bevise, hvad der er aftalt. Sædvanligvis vil det være nødvendigt, at en eller gerne flere uvildige vidner har overhørt aftaleindgåelsen, før end retten overhovedet vil overveje at acceptere, at der er indgået en lejeaftale.

Læs mere her:  http://www.advokatgruppen.dk/flx/dansk/diverse/nyheder/lejers-fortrydelsesret-ved-indgaaelse-af-lejeaftale-om-beboelse/

Anmeld

27. november 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

At der foreligger en forhåndsgodkendelse har jo intet med sagen at gøre. Han har ikke skrevet under på noget og spørgsmålet går på om man hæfter når man ikke har skrevet under? Om hvorvidt kommunen har begået en fejl ved at Love ham indskudet uden at se ham og hans underskrift er jo ikke mit problem. 

Hejsa,

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, så undskylder på forhånd hvis du har fået lignende svar.

En mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig aftale.

Men det er svært at bevise en mundtlig aftale (medmindre man har optaget den..) Og hvem der står med bevisbyrden ved jeg ikke.. 

Og som flere skriver, så lyder det mærkeligt at kommunen har indvilget i noget uden en underskrift. 

Men kan i/du ikke bede om at se alle dokumenter som foreligger? 

Håber i finder en løsning og at i kan komme videre på den ene eller anden måde.

Fortsat god dag!

D.

Anmeld

27. november 2013

salix

jeg har ikke læst hele tråden igennem så ved ikke om jeg kommer med et svar du allrede har fået... men når man siger ja tak til en lejlighed gør man det ved at skrive under på tilbudet og med denne underskrift siger man både at man vil have lejligheden hvis dem før en i køen ikke tager den men også at man hæfter for 3 måndres husleje hvis man alligevel ikke ønsker lejlgheden med mindre de kan få den lejet ud hurtiger end de 3 måndere 

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Kan se en del stadig svare, Han har talt med boligselskabet. Han skal selvfølgelig ikke betale når de ikke har hans underskrift. De har bare begået en fejl ved at sende ham en regning. Uden underskrift hæfter man ikke for noget. 

Anmeld

27. november 2013

C-Dog

Wimmie skriver:

Det lader desværre til at han hænger på aftalen selvom han ikke har underskrevet...med mindre han er villig til at lyve sig ud af aftalen 

Mundtlige aftaler

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig aftale.

Lejer kan ikke fortryde en mundtlig lejeaftale, da aftalen er bindende fra det tidspunkt, der er fremsat tilbud om at leje, og tilbuddet er accepteret.

Problemet for udlejer med mundtlige aftaler er derimod, at såfremt lejer bestrider, at der er indgået en lejeaftale, eller bestrider en eller flere af vilkårene, så kan udlejer have endog meget svært ved at bevise, hvad der er aftalt. Sædvanligvis vil det være nødvendigt, at en eller gerne flere uvildige vidner har overhørt aftaleindgåelsen, før end retten overhovedet vil overveje at acceptere, at der er indgået en lejeaftale.

Læs mere her:  http://www.advokatgruppen.dk/flx/dansk/diverse/nyheder/lejers-fortrydelsesret-ved-indgaaelse-af-lejeaftale-om-beboelse/

Hun skriver jo at kæresten ikke har takket ja, eller skrevet under på noget men bare har fået et tilbud sendt ud, så han skal da ikke lyve sig ud af noget? Jeg har da aldrig hørt om at du kan risikere at skulle betale for at få et tilbud sendt ud hvis du aldrig siger ja eller skriver under. synes godt nok folk ser nogle spøgelser i denne tråd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.