Anonym skriver:
Altså nej jeg kan jo umuligt vide noget med sikkerhed, men jeg stoler på det han siger, har ikke grund til andet. Og lejekontrakten har jeg, det er derfor Jeg ved han ikke sendte den ind, eller underskrev den. Men han har fået en huslejeregning alligevel og så blev jeg lidt bekymret for i visse tilfælde er mundtlige aftaler også bindene. Men han mener så ikke at han decideret har takket Ja, han har bare bedt om at få papirerne sendt ud, så han ku se den og snakke med kommunen, og samme dag ringede han så og blev forhåndsgodkendt hos kommunen. Og allerede dagen efter fortrød han så og lagde det hele på hylden.
Det er ikke kun i visse tilfælde, at en mundtlig aftale er bindende. Udgangspunktet i dansk lovgivning er, at mundtlige aftaler er lige så bindende som skriftlige aftaler er, men det er sværere at bevise, at man har indgået en mundtlig aftale. Der findes nogle enkelte love, hvor en aftale skal være skriftlig for at være bindende, men dem findes der ikke mange af. Jeg er ikke ekspert inden for lejeloven, men har lige meget hurtigt skimmet afsnittet om lejeaftalen og kan ikke finde noget om, at lejeaftaler kun er bindende, hvis de er skriftlige, så jeg er bange for, at han hænger på den. Jeg ved dog ikke, om der findes nogle specialregler for boligselskaber, som går ud over det, der står i lejeloven.
Jeg tænker omkring bevillingen af tilskud, så har han måske bare forespurgt på kommunen, om han i hans situation ville kunne få tilskuddet uden egentlig at have søgt om det? Kommunen kan vel godt svare på, om de tror, han vil blive godkendt, hvis han søger uden, at det er en egentlig godkendelse.
Anmeld