arg! må et boligselskab Det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

Anonym trådstarter

Har nu læst og læst og læst lidt mere om lejelov og regler, og er ret sikker på Vi Ikke hæfter, der er ingen underskrift. Så må i jo tro hvad I vil. Synes det er lidt underligt man stiller et spørgsmål og pludselig er man dyremishandler, efteraber og 12 andre ting, men svar på selve spørgsmålet fylder kun 10% af tråden. Typisk baby.DK  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

SjeBets

Det er en træls situation i er endt i. Vil ikke udtale mig om jeres forhold. Men tag kontakt til boligforeningen og find ud af om der foreligger en underskrift. Hvis der gør det så må manden betale. Hvis ikke så ville jeg snakke med en advokat hvis de ikke dropper sagen. Personligt ville jeg lade ham flytte det andet er uholdbart ved det fordi jeg havde en mand som gjorde det samme. Og sikke en ro der er kommet i mit og ungers liv efter han endelig lom ud af vores liv

Anmeld

26. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Sikke en bøvs, håber den lettede. Det er da ikke din indsigt og modenhed der trykker ihvertfald. Men Tak for svaret, omend Du Ikke svarede på spørgsmålet. ;-)

jeg er enig med hende, selvom at jeg ikke kender hende.
for det er ikke et stabilt familieforhold, hvis han truer med at gå hele tiden, ligemeget om han gør det eller ej.. for de vil jo se det og lære at det er normalt bare at skride fra det hele.

Hvis I ikke lære at snakke, få styr på tingene, kan I ende med at sidde med flere problemer. Han har kvajet sig, så nu må han tage prisen. men du er heller ikke bedre, når du lader ham behandle dig på den måde. det vil helt sikkert gå udover dig.

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

de fortæller dig jo bare at det ikke kan passe det han siger, da man ikke kan få tilskud uden en kontrakt og slet ikke over telefonen.
tingene hænger ikke sammen..

At der foreligger en forhåndsgodkendelse har jo intet med sagen at gøre. Han har ikke skrevet under på noget og spørgsmålet går på om man hæfter når man ikke har skrevet under? Om hvorvidt kommunen har begået en fejl ved at Love ham indskudet uden at se ham og hans underskrift er jo ikke mit problem. 

Anmeld

26. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Har nu læst og læst og læst lidt mere om lejelov og regler, og er ret sikker på Vi Ikke hæfter, der er ingen underskrift. Så må i jo tro hvad I vil. Synes det er lidt underligt man stiller et spørgsmål og pludselig er man dyremishandler, efteraber og 12 andre ting, men svar på selve spørgsmålet fylder kun 10% af tråden. Typisk baby.DK  

du har ikke overværet noget af det han har gjort, det eneste bevis du har, er hans ord. så be om lejekontrakten, så kan du jo se om han har skrevet under, og så er den jo ikke længere.

Ja du spørg om en ting, men de kære brugere fortæller dig at de oplysninger ikke kan passe og er bekymrede for dig og dine børn og så bliver du pisse sur. men vi kan da bare lade vær med at bekymrer os om hinanden.. bare være ligeglade med hinanden.

jeg synes du skal have en alvorlig snak med din mand, og så be om papirbeviser.

Anmeld

26. november 2013

lineog4

håber han ikke har skrevet under, selvom en del nu tyder på det. Men jeg mener nu faktisk at boligselskaber kan (eller i hvert fald forsøger om de har ret ved jeg ikke) til at kræve 3 mnds husleje hvis man har takket ja til lejligheden. Da vi skulle fraflytte vores bad vi dem udleje den så hurtigt som muligt så vi slap for 3 mnds husleje - der var en der sagde ja og vi fraflyttede, så trak hun i land, men det blev så hende der bandt for de 3 mnd og ikke os.

pøj pøj for ikke sjovt med dobbelt husleje, og skulle han have skrevet under er det vigtigt han er ærlig så I kan få den opsagt

Anmeld

26. november 2013

charlottekri

Anonym skriver:

Nu stillede du jo reelt ikke kun et spørgsmål og på et offentligt debatforum med masser af mennesker (dvs masser af holdninger) må man kunne forvente at der kommer nogle forskellige input til situationen. Hvis du ikke ønskede det, skulle du måske bare have spurgt om man skulle betale hvis der ikke forelå en underskrift.
Og må desværre være en af de andre torskpander, der ikke svarer på dit spørgsmål, da jeg ikke kender til systemet
Knus Charlotte

Anmeld

26. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

At der foreligger en forhåndsgodkendelse har jo intet med sagen at gøre. Han har ikke skrevet under på noget og spørgsmålet går på om man hæfter når man ikke har skrevet under? Om hvorvidt kommunen har begået en fejl ved at Love ham indskudet uden at se ham og hans underskrift er jo ikke mit problem. 

Du kan IKKE bare få tilskudet. du skal sende ting ind.. jeg ved det, jeg har prøvet det. jeg havde endda kontrakten og kunne stadigvæk ikke få tilskud eller et løfte at jeg ville få det.

så der er jo noget i den historie din mand fortæller, der ikke helt passer. men som jeg skrevet i et andet indlæg, forlang at se hvorfor de kræver det.

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

du har ikke overværet noget af det han har gjort, det eneste bevis du har, er hans ord. så be om lejekontrakten, så kan du jo se om han har skrevet under, og så er den jo ikke længere.

Ja du spørg om en ting, men de kære brugere fortæller dig at de oplysninger ikke kan passe og er bekymrede for dig og dine børn og så bliver du pisse sur. men vi kan da bare lade vær med at bekymrer os om hinanden.. bare være ligeglade med hinanden.

jeg synes du skal have en alvorlig snak med din mand, og så be om papirbeviser.

Altså nej jeg kan jo umuligt vide noget med sikkerhed, men jeg stoler på det han siger, har ikke grund til andet. Og lejekontrakten har jeg, det er derfor Jeg ved han ikke sendte den ind, eller underskrev den. Men han har fået en huslejeregning alligevel og så blev jeg lidt bekymret for i visse tilfælde er mundtlige aftaler også bindene. Men han mener så ikke at han decideret har takket Ja, han har bare bedt om at få papirerne sendt ud, så han ku se den og snakke med kommunen, og samme dag ringede han så og blev forhåndsgodkendt hos kommunen. Og allerede dagen efter fortrød han så og lagde det hele på hylden. 

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du kan IKKE bare få tilskudet. du skal sende ting ind.. jeg ved det, jeg har prøvet det. jeg havde endda kontrakten og kunne stadigvæk ikke få tilskud eller et løfte at jeg ville få det.

så der er jo noget i den historie din mand fortæller, der ikke helt passer. men som jeg skrevet i et andet indlæg, forlang at se hvorfor de kræver det.

Det kan man altså godt. Man kan blive forhåndsgodkendt til lån både i bank, kommunen og private selskaber. At du ikke blev det, betyder ikke at muligheden ikke er der for andre. Jeg er selv engang blevet forhåndsgodkendt til et lån i en ny Bank før de havde mødt mig, de skulle bare vide lidt om min løn, alder og udgifter. Men den debat bør tages i en anden tråd. Det her er bare en simpel spørgsmålstråd og jeg har selv fundet svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.