Er jeg sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2013

FrkZier

Nordvest skriver:

Men når firmaet kun er 1 km fra hvor vi bor kan det vel ikke tage 45 minutter. Han skulle ikke have nogle materialer med.

selvom han ikke skulle have materialer med så er der stadig en hvis forberedelses tid, uanset hvad man skal lave - og nej transporten tager nok ikk 45min. men du betaler ikke for 1time og 17 minutter, så bliver der rundet op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nordvest skriver:

Han vidste ikke hvad han  skulle lave før han kom, så der kan heller ikke have været en masse forberedelses tid. Han brugte 20 min til at finde ud af hvad problemet var, og 20 minutter til at fixe det.

Ringede til firmaet, og chefen spurgte den ansatte der var ved os,og han sagde at han havde brugt det tid ved os. 

Ej hvor frækt. Jeg havde nægtet at betale

Anmeld

20. november 2013

foto på lærred

Forslag til hvordan man, uden at virke ubehøvlet, kan gøre håndværkeren opmærksom på, at man har tjek på tiden hvornår de kommer/går? Vi skal snart til at have lavet en masse. Jeg tænker på, at have et skema hængene hvor man ligesom ret tydeligt skriver på (så han ser det) og så igen når han går. Det kan man måske nemmere gøre hvis man har en hel bunke ting (med forskellige håndværkere) uden at det virker som om man ikke tror på dem (fordi det jo lige så meget er for ens egen dokumentation omkring hvad der er lavet og hvad der mangler osv). Men det virker måske lidt mærkeligt, at gøre hvis man kun har en enkelt ting der skal laves? Men hvordan kan man så sikre sig i mod ting som ts skriver om? Det er jo ikke først gang man høre om det- desværre.

Anmeld

20. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lotus86 skriver:

What?? Hun skal da ikke betale for hans frokostpause?? Så er der da i hvert fald ingen der gider have håndværkere ud mellem 12-13 hvis det koster 30 minutter mere end hvis de kommer kl. 10.00.

Det er forskelligt fra firma til firma, jeg selv har selvbetalte pauser så jeg har ikke de problemer  Men jeg ved at nogen får løn i pausen. og i det tilfælde, vil den tid højst sandsynligt ikke blive trukket fra når der skrives timer, kunne jeg forestille mig. 

Anmeld

20. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
foto på lærred skriver:

Forslag til hvordan man, uden at virke ubehøvlet, kan gøre håndværkeren opmærksom på, at man har tjek på tiden hvornår de kommer/går? Vi skal snart til at have lavet en masse. Jeg tænker på, at have et skema hængene hvor man ligesom ret tydeligt skriver på (så han ser det) og så igen når han går. Det kan man måske nemmere gøre hvis man har en hel bunke ting (med forskellige håndværkere) uden at det virker som om man ikke tror på dem (fordi det jo lige så meget er for ens egen dokumentation omkring hvad der er lavet og hvad der mangler osv). Men det virker måske lidt mærkeligt, at gøre hvis man kun har en enkelt ting der skal laves? Men hvordan kan man så sikre sig i mod ting som ts skriver om? Det er jo ikke først gang man høre om det- desværre.

Hvis man skal have lavet meget, så vil jeg forslå at få faste tilbud på arbejdet, så skal du ikke tænke på timerne så er det nemlig ren ris til egen røv (altså firmaernes), hvis håndværkerne bruger for lang tid det rammer ikke dig

Anmeld

20. november 2013

Chris86

Nordvest skriver:

En vvs-mand har været her i 40 minutter og lave noget. Jeg var hjemme, så tog tid. Firmaet er én kilometer fra hvor vi bor. Nu har vi fået regningen som lyder på 1,5 arbejdstime.

Kan jeg tillade mig at brokke mig, eller er det for sippet? Hvad ville I have gjort?

Havde klart brokket mig... Tænker at 40 min gælder for tre kvarter eller time...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.