Julegaver- hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

Pigent

Anonym skriver:

Vil lige høre hvad i gør

I år har børnene lavet julegaver (malet på sten, glas osv)
Bedsterne vil alle gerne have en fotokalender
Der bliver taget billeder i dagplejen og alle vil gerne have billede

Nu står vi jo så og skal betale for alle de her ting, og damn det løber op, men alle familiemedlemmer forventer stadig at få for lige så meget som de giver os, dvs at vi feks giver for 200 og de giver for 200 og så får de billeder og div oveni

Hvordan gør i, og hvad er fair. Er det fair at tage noget eller tilsvarende af gaveprisen, som billeder og kalendere feks koster, vi har jo stadig ekstra udgift ved det da man kun kan købe pakker og derfor ender med mange billeder man ikke får brugt men er nødvendigt gor at få de billeder folk gerne vil have

What to do, vil ikke være nærig, men kalenderne kostede over 600kr at få hjem ( til 3 sæt Bedster og 2 sæt older) og billederne koster os i nærheden af 1500 kr og så forventer bedsterne at få for 500-1000kr hver stadigvæk og mostre onkler skal jo også have gaver

(Titlerne er til børnene, dvs børnenes mostre/onkler/Bedster osv)

Jeg vil sige at i bestemmer hvad de skal have.
Jeg vil sige hvis i giver alle en fotokalender også en lille ting børnene har lavet så det fint. Bedste forældrene kan så få et billede fra dagpleje med det behøver ikke være det størreste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Mor til Majbørn

I år giver vi gaver fra 'hele familien' og enkelte gaver fra vores drenge til f.eks. alle bedsteforældrene. De får et indrammet billede af vores 'yngel' () imens familie-gaverne så er lidt større gaver. Men vi bevæger os slet ikke i nærheden af mere end 300kr per person, og har i øvrigt afskåret rigtigt mange i år.

Hvis bedsterne så bare giver vores drenge gaver er det helt fint, og hvis de også giver os voksne, jamen så er det rigtigt fint. Men vi sidder ikke og forventer noget eller regner ud hvor meget der skal 'gives retur'.

Prøv at snakke om at nedjustere forventningerne - de fleste ældre har faktisk rigtig fin forståelse herfor.

Anmeld

19. november 2013

hannetheis

Anonym skriver:

Vil lige høre hvad i gør

Nu står vi jo så og skal betale for alle de her ting, og damn det løber op, men alle familiemedlemmer forventer stadig at få for lige så meget som de giver os, dvs at vi feks giver for 200 og de giver for 200 og så får de billeder og div oveni

Hvordan gør i, og hvad er fair. Er det fair at tage noget eller tilsvarende af gaveprisen, som billeder og kalendere feks koster, vi har jo stadig ekstra udgift ved det da man kun kan købe pakker og derfor ender med mange billeder man ikke får brugt men er nødvendigt gor at få de billeder folk gerne vil have

What to do, vil ikke være nærig, men kalenderne kostede over 600kr at få hjem ( til 3 sæt Bedster og 2 sæt older) og billederne koster os i nærheden af 1500 kr og så forventer bedsterne at få for 500-1000kr hver stadigvæk og mostre onkler skal jo også have gaver

Hvad med kun at købe billede til jer og så selv scanne og printe på foto papir det er en billiger løsning.
Og så priotere og det er billeder i år og så kalender næste år.
Kalender kan man finde sider på nettet og aelv printe ud derefter klister billeder på og laminer. Er det en standart lamineret kalender kan den bruges flere år.

Anmeld

19. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vil lige høre hvad i gør

Har de selv sagt de forventer dette beløb samt billeder? I kan jo også altid sige: det tror jeg ikke vores pengepung holder til eller noget i den dur.
Jeg ville give små gaver til evt. 100kr og et billede hvis det er hvad jeg har råd til.
Herhjemme diskuterer vi aldrig pris eller forventninger. Vi har ønsker og enten får vi noget af ønskelisten eller også gør vi ikke
Så jeg ville være ærlig og fortælle dem at jeres økonomi ikke er til det helt store

Anmeld

19. november 2013

lucas<3

Du kan lave en kalender inde på nettet for 100 kr hvor du selv bestemme billederne og kan sætte fødselsdag og mærke dag i

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

lucas<3 skriver:

Du kan lave en kalender inde på nettet for 100 kr hvor du selv bestemme billederne og kan sætte fødselsdag og mærke dag i

Hvor henne, er det billigere end vistaprint ?

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Har de selv sagt de forventer dette beløb samt billeder? I kan jo også altid sige: det tror jeg ikke vores pengepung holder til eller noget i den dur.
Jeg ville give små gaver til evt. 100kr og et billede hvis det er hvad jeg har råd til.
Herhjemme diskuterer vi aldrig pris eller forventninger. Vi har ønsker og enten får vi noget af ønskelisten eller også gør vi ikke
Så jeg ville være ærlig og fortælle dem at jeres økonomi ikke er til det helt store

Her er der klar aftale om hvilket beløb vi bruger til hinanden på julegaver, og vi har måtte skære gevaldigt da vi ikke havde råd til hver sæt bedsteforældre skulle have for 1000kr hver, mostre for 500 og defavorisere ikke noget eller for 100-200 og så sagde jeg stop. Vi brugte over 8000 kr i julegaver og det nægtede jeg at vi var tvangsimdlagt til at punge ud, især når vi også konstant skulle tage hensyn som aldrig er taget til mig for jeg er det ældre og så mente de automatisk jeg havde råd. Hele misæren har nu rippet op i en masse pg ting kommet frem så nu er der kommet splid i familien, vil gerne glæderne er træt af den store indsats og given penge ud( vi er absolut ikke rige) og at de andre har fået i hoved og r... Og hensyn. Især en af dem som har en del penge og bruger meget på sig selv( fred være med det) men vil ikke blive ved at at yde og punge ud, og især når min mor, af mig/os forventer en masse, men giver og viser forskelsbehandling til resten af familiens fordel, føler mig holdt for nar, så sætter nu bremsen i så skuffet, øv hvor bliver det en tarvelig jul, godt vi skal holde den ved svigerne, vidste der var forskel ved min far og hans kone, men at der var så stor forskel ved min mor også. Tænk jeg gider blive ved at hoppe og danse for dem, nej nu er det slut. De kan få deres dumme kalender/billeder og gaver, og fremad er vi bare ikke på gave mere og overvejer om de er værd at bruge julen med, når de alligevel udnytter. Min familie holder bla julefrokost hvor selv svigerne til min søster, er inviteret, og vi er som de eneste ikke inviteret og min mor lagde ikke skjul på vi ikke var velkomne. Synes simpelthen ikke de kan være det bekendt

Anmeld

19. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Her er der klar aftale om hvilket beløb vi bruger til hinanden på julegaver, og vi har måtte skære gevaldigt da vi ikke havde råd til hver sæt bedsteforældre skulle have for 1000kr hver, mostre for 500 og defavorisere ikke noget eller for 100-200 og så sagde jeg stop. Vi brugte over 8000 kr i julegaver og det nægtede jeg at vi var tvangsimdlagt til at punge ud, især når vi også konstant skulle tage hensyn som aldrig er taget til mig for jeg er det ældre og så mente de automatisk jeg havde råd. Hele misæren har nu rippet op i en masse pg ting kommet frem så nu er der kommet splid i familien, vil gerne glæderne er træt af den store indsats og given penge ud( vi er absolut ikke rige) og at de andre har fået i hoved og r... Og hensyn. Især en af dem som har en del penge og bruger meget på sig selv( fred være med det) men vil ikke blive ved at at yde og punge ud, og især når min mor, af mig/os forventer en masse, men giver og viser forskelsbehandling til resten af familiens fordel, føler mig holdt for nar, så sætter nu bremsen i så skuffet, øv hvor bliver det en tarvelig jul, godt vi skal holde den ved svigerne, vidste der var forskel ved min far og hans kone, men at der var så stor forskel ved min mor også. Tænk jeg gider blive ved at hoppe og danse for dem, nej nu er det slut. De kan få deres dumme kalender/billeder og gaver, og fremad er vi bare ikke på gave mere og overvejer om de er værd at bruge julen med, når de alligevel udnytter. Min familie holder bla julefrokost hvor selv svigerne til min søster, er inviteret, og vi er som de eneste ikke inviteret og min mor lagde ikke skjul på vi ikke var velkomne. Synes simpelthen ikke de kan være det bekendt

Øv det lyder da ikke så hyggeligt
Så ville jeg da ikke engang give dem nogen gaver når I sådan bliver ekskluderet. Man skal give gaver til hinanden fordi man vil glæde hinanden og det ville jeg miste i det her tilfælde.
Det lyder til at I har et lidt anstrengt forhold håber I trods alt får en dejlig jul hos svigerne

Anmeld

19. november 2013

Mettefpigen

Årh sådan en mølle har jeg været igennem....
Jeg havde været kold i ..... (for at sige det rent ud) og havde givet dem den gave fra ungerne som i synes de skal have og hvis de vil have en kalender må de selv punge ud! Man kan ikke tillade sig noget til jul!!!! Man skal have glæde over det man får....

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Øv det lyder da ikke så hyggeligt
Så ville jeg da ikke engang give dem nogen gaver når I sådan bliver ekskluderet. Man skal give gaver til hinanden fordi man vil glæde hinanden og det ville jeg miste i det her tilfælde.
Det lyder til at I har et lidt anstrengt forhold håber I trods alt får en dejlig jul hos svigerne

Tak. Jeg troede også alt var rimelig ok, og har derfor ikke før gået så meget op i beløbet, og satte det ned pga vores økonomi. Har altid gjort meget ud af at finde den rette gave, elsker at give gaver og gøre modtageren glad. Kunne godt være jeg skulle overveje at droppe julegaverne til min familie i år, især når vi ikke engang er velkomne, og de ikke ønsker at tilbringe tid med os. Sikke en"julegave" jeg da har fået i år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.