mor:) skriver:
Har de selv sagt de forventer dette beløb samt billeder? I kan jo også altid sige: det tror jeg ikke vores pengepung holder til eller noget i den dur.
Jeg ville give små gaver til evt. 100kr og et billede hvis det er hvad jeg har råd til.
Herhjemme diskuterer vi aldrig pris eller forventninger. Vi har ønsker og enten får vi noget af ønskelisten eller også gør vi ikke
Så jeg ville være ærlig og fortælle dem at jeres økonomi ikke er til det helt store
Her er der klar aftale om hvilket beløb vi bruger til hinanden på julegaver, og vi har måtte skære gevaldigt da vi ikke havde råd til hver sæt bedsteforældre skulle have for 1000kr hver, mostre for 500 og defavorisere ikke noget eller for 100-200 og så sagde jeg stop. Vi brugte over 8000 kr i julegaver og det nægtede jeg at vi var tvangsimdlagt til at punge ud, især når vi også konstant skulle tage hensyn som aldrig er taget til mig for jeg er det ældre og så mente de automatisk jeg havde råd. Hele misæren har nu rippet op i en masse pg ting kommet frem så nu er der kommet splid i familien, vil gerne glæderne er træt af den store indsats og given penge ud( vi er absolut ikke rige) og at de andre har fået i hoved og r... Og hensyn. Især en af dem som har en del penge og bruger meget på sig selv( fred være med det) men vil ikke blive ved at at yde og punge ud, og især når min mor, af mig/os forventer en masse, men giver og viser forskelsbehandling til resten af familiens fordel, føler mig holdt for nar, så sætter nu bremsen i

så skuffet, øv hvor bliver det en tarvelig jul, godt vi skal holde den ved svigerne, vidste der var forskel ved min far og hans kone, men at der var så stor forskel ved min mor også. Tænk jeg gider blive ved at hoppe og danse for dem, nej nu er det slut. De kan få deres dumme kalender/billeder og gaver, og fremad er vi bare ikke på gave mere og overvejer om de er værd at bruge julen med, når de alligevel udnytter. Min familie holder bla julefrokost hvor selv svigerne til min søster, er inviteret, og vi er som de eneste ikke inviteret og min mor lagde ikke skjul på vi ikke var velkomne. Synes simpelthen ikke de kan være det bekendt
Anmeld