Julegaver- hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

LinLin

Har lige købt en sort kalender i tiger til 30 kr - der kan man selv lime billeder og tegninger ind... Her hos os bliver mormor meget mere glad for sådan en hvor ungerne har været med end en fra en fotograf

Sådan en laver vi også hvert år til olde og bedstemor. I år har vi lavet forskellige ting med der hænder og fødder - og så billeder nogle af månederne
(Jeg køber dog min kalender i føtex, men samme koncept )

TS: hvis aftalen er 200kr kan jeg virkeligt ikke se hvorfor I skal give for mere uanset hvad det er I giver . Jeg havde holdt budgettet, når det nu er det I er enige om! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Loa

Synes da i skal give dem lige præcis det i synes!! Om det er kalender, hjemmelavede gaver og 1000 dyre indkøbte gave eller ej.

Det er da gaver fra JER og det skal da ikke dikteres!
Arg jeg mister så meget af juleglæden når det hele går op i penge og mere dyrere større flottere!

For pokker er det ikke det det handler om! Familien skulle da blive allermest glade for de hjemmelavede gaver og billeder af børnene og så sige fuck de andre gaver! Det er højst sandsynligt noget de selv kunne gå ud og købe alligevel.

Anmeld

19. november 2013

Muffin_girl

Anonym skriver:

De ser hverken billeder eller kalendere som en del af de normale gaver

Ejjj det er det da... 

Vi giver en kalender til kærestens mormor, og selvfølgelig er det en del af gaven  

Anmeld

19. november 2013

Muffin_girl

Loa skriver:

Synes da i skal give dem lige præcis det i synes!! Om det er kalender, hjemmelavede gaver og 1000 dyre indkøbte gave eller ej.

Arg jeg mister så meget af juleglæden når det hele går op i penge og mere dyrere større flottere!

For pokker er det ikke det det handler om! Familien skulle da blive allermest glade for de hjemmelavede gaver og billeder af børnene og så sige fuck de andre gaver! Det er højst sandsynligt noget de selv kunne gå ud og købe alligevel.

Godt sagt! 

Anmeld

19. november 2013

Lukas&Liam<3

Undskyld, men julen er jo slet ikke hyggelig, tænk at det hele skal gå op i bekymringer og penge /:

Anmeld

19. november 2013

Princesspigen

Anonym skriver:

Vil lige høre hvad i gør

I år har børnene lavet julegaver (malet på sten, glas osv)
Bedsterne vil alle gerne have en fotokalender
Der bliver taget billeder i dagplejen og alle vil gerne have billede

Nu står vi jo så og skal betale for alle de her ting, og damn det løber op, men alle familiemedlemmer forventer stadig at få for lige så meget som de giver os, dvs at vi feks giver for 200 og de giver for 200 og så får de billeder og div oveni

Hvordan gør i, og hvad er fair. Er det fair at tage noget eller tilsvarende af gaveprisen, som billeder og kalendere feks koster, vi har jo stadig ekstra udgift ved det da man kun kan købe pakker og derfor ender med mange billeder man ikke får brugt men er nødvendigt gor at få de billeder folk gerne vil have

What to do, vil ikke være nærig, men kalenderne kostede over 600kr at få hjem ( til 3 sæt Bedster og 2 sæt older) og billederne koster os i nærheden af 1500 kr og så forventer bedsterne at få for 500-1000kr hver stadigvæk og mostre onkler skal jo også have gaver

(Titlerne er til børnene, dvs børnenes mostre/onkler/Bedster osv)

i vores familie er det kun børnene der får gaver..

alle over 18 får ikke julegaver.. dette har været nødvendigt efter som min mor har fået 7 børn og 3 af dem nu har fået børn, har kærester og bonusbørn med osv... vi bliver hurtigt en 14-18 mennesker juleaften..

og dem vi ikke er sammen med juleaften får ikke gaver ud over nogle af bedsterne får nogle enkelte gaver osv..  ikke noget dyrt..

Anmeld

19. november 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

Vil lige høre hvad i gør

I år har børnene lavet julegaver (malet på sten, glas osv)
Bedsterne vil alle gerne have en fotokalender
Der bliver taget billeder i dagplejen og alle vil gerne have billede

Nu står vi jo så og skal betale for alle de her ting, og damn det løber op, men alle familiemedlemmer forventer stadig at få for lige så meget som de giver os, dvs at vi feks giver for 200 og de giver for 200 og så får de billeder og div oveni

Hvordan gør i, og hvad er fair. Er det fair at tage noget eller tilsvarende af gaveprisen, som billeder og kalendere feks koster, vi har jo stadig ekstra udgift ved det da man kun kan købe pakker og derfor ender med mange billeder man ikke får brugt men er nødvendigt gor at få de billeder folk gerne vil have

What to do, vil ikke være nærig, men kalenderne kostede over 600kr at få hjem ( til 3 sæt Bedster og 2 sæt older) og billederne koster os i nærheden af 1500 kr og så forventer bedsterne at få for 500-1000kr hver stadigvæk og mostre onkler skal jo også have gaver

(Titlerne er til børnene, dvs børnenes mostre/onkler/Bedster osv)

sorry to say.. men ej hvor er det svinsk  syntes slet ikke sådan nogle fortjener at få en gave overhovedet... det er da virkelig bare mer vil ha mer  

jeg ville klart ringe til dem og sige at du også selv ønsker dig en kalender af dine børn og du forventer at DE giver dig den som en EKSTA gave ligesom de selv forventer.. og så se hvad de siger til det... 

ellers må du jo sige til dem at i er nød til at sløjfe gaverne i år til hinanden så længe de ikke syntes det i giver er godt nok og i ikke har penge til at give ekstra gaver til hele den pukkelryggede 

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Enig og der værste er at de ikke har noget de ønsker sig, skal hive ønskerne ud, og finder man selv på noget, bliver de ofte utilfredse kedeligt med sådan en julestemning eller mangel på samme

Anmeld

19. november 2013

Loa

Anonym skriver:

Enig og der værste er at de ikke har noget de ønsker sig, skal hive ønskerne ud, og finder man selv på noget, bliver de ofte utilfredse kedeligt med sådan en julestemning eller mangel på samme

Det lyder da vildt nederen!
Øv!
Jeg hader også som ønskelisterne i min familie nærmest er blevet en bestillingsseddel. Det er så anti jul agtigt

Anmeld

19. november 2013

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tror jeg så havde afskaffet julegaver. For mig er gaver drømme, drømme jeg nærer for det ande menneske, og når jeg køber eller laver gaven er det med drømmen om dette vil skabe lykke for det andet menneske. Det betyder ikke jeg ikke kan købe noget der er meldt ønsket, men så er det jo også en drøm, en drøm om at se glæden når de pakker om, om at de får et stort ønske opfyldt. Men drømmen kan også være noget de ikke har ønsket.

hvis det bare er, du skal give for x antal kroner, og du kan vælge på denne liste så er det da nemmere at bytte kontanter hvis ma endelig skal bytte noget eller ja helt lade være og så spare de penge og købe på udsalg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.