Han ryger - gør jeg ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2013

LineSchack

Nalapigen skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg har aldrig prøvet at skrive sådan et opslag som jeg gør nu, men føler mig bare slittet og føler jeg har brug for nogle uafhængige råd. 

min kæreste og jeg har været sammen i lidt over 1 år nu og han er flyttet ind i min lejlighed. Han er ryger (20 smøger om dagen) og det var jeg self. godt klar over da jeg indledede er forhold til ham. Synes selvfølgelig det er trist at han ryger men jeg har accepteret det. Forlanger ikke han skal stoppe (men man har vel lov at håbe ) nå men jeg ryger altså ikke, er ikke antiryger men synes lugten og røgen er meget klam. Vi har en stor fin altan hvor jeg har bedt ham ryge tusinde gange men det overholder han ikke. Han åbner døren og sidder i sofaen 1 meter derfra og det er som sådan også ok til at leve med men nu hvor det er vinter er det sindssygt koldt at have døren stående åben ca. alle døgnets timer. Og røgen er ualmindeligt irriterende. Nu er mit dilemma så hvad jeg skal stille op, har prøvet at snakke med ham og indgå en fælles aftale men han afviser og bliver småsur når vi snakker om det. HVAD GØR JEG? Vi elsker hinanden meget højt og har det ellers dejligt det er "bare" denne rygning der er det evige problem. hvor svært kan det være at gå ud og ryge? Ja ja det er koldt men sorry, sådan er det at ryge synes jeg. Håber i kan komme med nogle gode ideer/råd til hvad vi kan gøre. På forhånd Tak!

Jeg er selv ryger men ku aldrig drømme om at ryge indendøre. Ja det er mega koldt men det jo mit problem og ikke min families og slet ikke min datter. Så hvis han vil ryge må han gå ud, det er hans dårlige vane og ikke din. Ergo du skal ikke gå på kompromi men det skal han..håber du kan få ham til at forstå at han skal gå ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

Krydserfingre

Pikku Myy skriver:

Nej, det er ikke for meget at forlange, men hvis det kommer i samme sætning som "det er min lejlighed", tror jeg ikke hun skal forvente gode resultater ...

Forstår din pointe og kunne aldrig drømme om at "true" ham med at det er mkn lejlighed men fint du gør opmærksom på det hvis nu jeg skulle finde på at sige det tror bestemt heller ikke han ville respektere mig hvis jeg sagde det

Anmeld

16. november 2013

Krydserfingre

LineSchack skriver:

Jeg er selv ryger men ku aldrig drømme om at ryge indendøre. Ja det er mega koldt men det jo mit problem og ikke min families og slet ikke min datter. Så hvis han vil ryge må han gå ud, det er hans dårlige vane og ikke din. Ergo du skal ikke gå på kompromi men det skal han..håber du kan få ham til at forstå at han skal gå ud..

Præcis. Og det er også sådan det skal være! Nu har vi ingen børn, men han skal da stadig tage hensyn til mig er trods alt hans kæreste. 

Anmeld

16. november 2013

MortilElias2010

Hvordan er det forløbet Nalapigen? 

Anmeld

16. november 2013

MortilElias2010

Pikku Myy skriver:

Hvis du, som tråden her lægger op til, baserer dit ønske om at han skal ryge udenfor, på at det er DIN lejlighed som han er flyttet ind i, kan jeg et eller andet sted godt forstå han stejler. Mon ikke han har en idé om at det nu er JERES lejlighed?

Jeg ved på egne vegne at jeg ikke lagde op til at det var et argument hun skulle bruge på at få ham til at forstå at rygning foregik udenfor. 

Anmeld

16. november 2013

Bassemor<3

Nalapigen skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg har aldrig prøvet at skrive sådan et opslag som jeg gør nu, men føler mig bare slittet og føler jeg har brug for nogle uafhængige råd. 

min kæreste og jeg har været sammen i lidt over 1 år nu og han er flyttet ind i min lejlighed. Han er ryger (20 smøger om dagen) og det var jeg self. godt klar over da jeg indledede er forhold til ham. Synes selvfølgelig det er trist at han ryger men jeg har accepteret det. Forlanger ikke han skal stoppe (men man har vel lov at håbe ) nå men jeg ryger altså ikke, er ikke antiryger men synes lugten og røgen er meget klam. Vi har en stor fin altan hvor jeg har bedt ham ryge tusinde gange men det overholder han ikke. Han åbner døren og sidder i sofaen 1 meter derfra og det er som sådan også ok til at leve med men nu hvor det er vinter er det sindssygt koldt at have døren stående åben ca. alle døgnets timer. Og røgen er ualmindeligt irriterende. Nu er mit dilemma så hvad jeg skal stille op, har prøvet at snakke med ham og indgå en fælles aftale men han afviser og bliver småsur når vi snakker om det. HVAD GØR JEG? Vi elsker hinanden meget højt og har det ellers dejligt det er "bare" denne rygning der er det evige problem. hvor svært kan det være at gå ud og ryge? Ja ja det er koldt men sorry, sådan er det at ryge synes jeg. Håber i kan komme med nogle gode ideer/råd til hvad vi kan gøre. På forhånd Tak!

Min kæreste røg også, det var så ca. 10 om dagen, og det var ALTID ude, uden at bede ham om at gøre det udenfor!

Nu ryger han ikke cigaretter mere, men pibe en gang imellem, og det er også udenfor.

Jeg ryger ikke selv.

Anmeld

18. november 2013

Krydserfingre

MortilElias2010 skriver:

Jeg ved på egne vegne at jeg ikke lagde op til at det var et argument hun skulle bruge på at få ham til at forstå at rygning foregik udenfor. 

undskyld det sene svar men har været lidt travl med fødselsdage og andet her i weekenden.. Men det går ok. askebægeret er udenfor og han sidder ikke i sofaen mere. Men! Synes han brokker sig liiiidt for meget. Hver gang skal der lige komme en kommentar a la noget i stil med "må jeg ikke bare ryge én?" og det er smadder tarveligt synes jeg, for han ved godt jeg ikke bryder mig om at skulle sige nej gang på gang + han bare burde komme over det Og ikke blive ved med at forsøge at lade mig bukke under. simpelthen så tarveligt men ja, han er i det mindste udenfor 80% af tiden og resten 20% lige i dør åbningen.

Anmeld

19. november 2013

MortilElias2010

Nalapigen skriver:

undskyld det sene svar men har været lidt travl med fødselsdage og andet her i weekenden.. Men det går ok. askebægeret er udenfor og han sidder ikke i sofaen mere. Men! Synes han brokker sig liiiidt for meget. Hver gang skal der lige komme en kommentar a la noget i stil med "må jeg ikke bare ryge én?" og det er smadder tarveligt synes jeg, for han ved godt jeg ikke bryder mig om at skulle sige nej gang på gang + han bare burde komme over det Og ikke blive ved med at forsøge at lade mig bukke under. simpelthen så tarveligt men ja, han er i det mindste udenfor 80% af tiden og resten 20% lige i dør åbningen.

Fremskridt, det er bedre end forventet  Og så må du bare se om han ikke lige får lagt de der kommentarer på hylden også når han ser du er vedholdende i dit krav.  Håber der falder to på ham og jer og at det bare fortsætter i den gode stil med at ryge udenfor. Proces proces proces 

Anmeld

19. november 2013

Miin'Baby'Mus

Nalapigen skriver:

Hej alle sammen. 

Nej nej nej, men ryger altså bare ikke indenfor. Vi er selv x-rygere herhjemme og vi røg indenfor. Puha hvor det så ud da vi flyttede  Alt var gult og snasket, man ødelægger virkelig sine ting af 

Hvis han SKAL ryge indenfor, så bed ham idet mindste købe en damper (e-smøg med anden smag) - jeg ved at det ikke lugter, men jeg selvfølgelig ikke svarer på om det sviner ligesom almindelig cigaretter

Så kan han dampe når han er hjemme og ryge smøger når han er ude  Det nå jo være "konsekvensen" når han ikke acceptere andre end ham selv. Og måske er det også nemmere for dig at acceptere hans rygning hvis han ikke stinker sådan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.