Nalapigen skriver:
Hej alle sammen.
Jeg har aldrig prøvet at skrive sådan et opslag som jeg gør nu, men føler mig bare slittet og føler jeg har brug for nogle uafhængige råd.
min kæreste og jeg har været sammen i lidt over 1 år nu og han er flyttet ind i min lejlighed. Han er ryger (20 smøger om dagen) og det var jeg self. godt klar over da jeg indledede er forhold til ham. Synes selvfølgelig det er trist at han ryger men jeg har accepteret det. Forlanger ikke han skal stoppe (men man har vel lov at håbe
) nå men jeg ryger altså ikke, er ikke antiryger men synes lugten og røgen er meget klam. Vi har en stor fin altan hvor jeg har bedt ham ryge tusinde gange men det overholder han ikke. Han åbner døren og sidder i sofaen 1 meter derfra og det er som sådan også ok til at leve med men nu hvor det er vinter er det sindssygt koldt at have døren stående åben ca. alle døgnets timer. Og røgen er ualmindeligt irriterende. Nu er mit dilemma så hvad jeg skal stille op, har prøvet at snakke med ham og indgå en fælles aftale men han afviser og bliver småsur når vi snakker om det. HVAD GØR JEG? Vi elsker hinanden meget højt og har det ellers dejligt det er "bare" denne rygning der er det evige problem. hvor svært kan det være at gå ud og ryge? Ja ja det er koldt men sorry, sådan er det at ryge synes jeg. Håber i kan komme med nogle gode ideer/råd til hvad vi kan gøre. På forhånd Tak!

Uha ved faktisk ikke hvad jeg ville gøre 
Da jeg lærte min forlovede at kende for 4 år siden, boede han i hans egen lejlighed med en kammerat og de røg begge indenfor, den gang røg jeg også.. Kammeraten flyttede ud men rygningen fortsatte indendørs for os begge, lige indtil jeg en morgen vågnede og havde mistet lysten, så var det kun min forlovede der røg. Måneden efter jeg var stoppet stod jeg med en positiv graviditetstest og ja fra den dag af gik min forlovede udenfor i al slags vejr..
Vi flyttede i ny lejlighed og blev med det samme enige om at rygningen foregik udenfor og han overholde aftalen lige indtil for lidt over en måned siden. Der stoppede han nemlig med at ryge efter jeg blev indlagt med vores mindste søn og lægerne strengt anbefalede ham at stoppe, hvis vores søn skulle blive rask og i værste fald kunne det koste vores mindste livet da han ikke tåler alle de partikler, selv sterinlys må vi ikke tænde i hans nærhed..
Anmeld