Jeres julegave beløb til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

Thereseh

Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Vi køber noget til omkring 4-500 kr, eller mindre. Min mand har en stor familie, og sidste år kørte vi hjem derfra efter julefrokost, med 7 store pakker Duplo og andet legetøj, fordi de ikke kan begrænse sig.... Så han mangler ikke rigtig noget. 

Isaac har selv set sig lun på en Postmand Per bil til 150 kroner, så i sidste ende kan det også være at vi nøjes med den. Det vigtigste er jo at han bliver glad for gaven, og ikke hvad den koster. 

Morgengave, kender jeg slet ikke noget til, så det kan jeg ikke svare på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

LilleSmølf

Vi har brugt 300,- i år på Alexanders julegave. Vi har købt ham sådan en lastbil der kan laves om til en arbejdsbænk med værktøj, der oprindeligt koster 500,-. Da jeg så den var på tilbud kunne jeg ikke lade være Synes selv den ser mega sjov ud

Han er dog nok noget så ligeglad eftersom han er 6 måneder til jul, men vi har så den indstilling at han lige så godt kan få noget han kan bruge senere (ligesom han gjorde til dåb) end mere alderssvarende legetøj når han har så meget i forvejen. havde han været ældre havde han nok fået lidt ekstra.

Når vi køber gaver herhjemme er det med hjertet og ikke med pengepunge, so to speak. Selvfølgeligt sørger man for at det passer ind i ens budget men heldigvis er der jo 12 måneder på et år så selv os på SU kan være med

Anmeld

14. november 2013

Masig

LinLin skriver:

Mine får også en af deres gaver om morgenen. grund: det er rigtigt lang tid at vente helt til ved 19.30-tiden hvor vi plejer at starte gaveoppakningen så har de den at lege med hele dagen 

Ts: mine får for ca 700 kr... I år har jeg så haft 50% rabatkort til BR så de får reelt næsten for det dobbelte

Ja der kan selvfølgelig være noget om det... Nu er min dreng jo kun 1½ til den tid, så han forstår det ikke, men kan da godt være min holdning kunne ændre sig når han bliver ældre... Vi har nu aldrig gjort det med morgengaver i vores familie, så det ligger bare meget fjernt fra mig, men kan godt se jeres synspunkter, jer der gør det...

Anmeld

14. november 2013

AnthonsMor

Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Nu er Anthon kun knap 8 måneder, så det er hans første jul, men jeg har i år brugt 350 kroner på en gave til ham.. Hvad han får af hans far ved jeg ikke, han har ikke købt endnu

Men det bliver nok først når han bliver større jeg fastsætter et beløb, hvis jeg nogensinde kommer til det

Anmeld

14. november 2013

StudPsyk

C-Dog skriver:

Lidt sjovt folk nærmest ser ned på de større beløb. Og det er okay, who cares. Men mon den går hvis man vender den om ? ;-)

Hvor ser du at folk ser ned på de større beløb? Man kan vel godt have en anden tilgang til tingene uden det betyder man ser ned på folk der gør det anderledes?

Vi har normalt et gavebudget på 500 pr. Barn cirka. I år får de for 250 pr. Mand. Jeg ønsker ikke at sætte baren højt og sige fx 1500. Når vi så har tre børn. Er det 4500 tusinde base på dem, og med gaver til den øvrige familie ville det ende op i et helt vildt beløb. Vi prioriterer i stedet at spare op til fx ferie, men har respekt for andre gør det anderledes.

Anmeld

14. november 2013

C-Dog

Janne T. skriver:

Hvor ser du at folk ser ned på de større beløb? Man kan vel godt have en anden tilgang til tingene uden det betyder man ser ned på folk der gør det anderledes?

Vi har normalt et gavebudget på 500 pr. Barn cirka. I år får de for 250 pr. Mand. Jeg ønsker ikke at sætte baren højt og sige fx 1500. Når vi så har tre børn. Er det 4500 tusinde base på dem, og med gaver til den øvrige familie ville det ende op i et helt vildt beløb. Vi prioriterer i stedet at spare op til fx ferie, men har respekt for andre gør det anderledes.

Prøv at læse tråden igennem. Der står at det er dumt flere steder at give for høje beløb. Men ingen skriver at det er dumt at give for lave beløb. Men det var ikke for at træde på nogen, synes bare det er lidt sjovt. Lidt ligesom man godt må kommentere at folk er for tynde, men ikke nævne overvægt. Og man må gerne disse folk der køber mærketøj, men ikke folk der køber billigt tøj. Det var blot en observation Jeg fandt lidt sjov :-D

Anmeld

14. november 2013

lineog4

Intet fast beløb da det jo ikke bare skal være købe for at købe - gav jeg mine unger fri i toys som du gør ville de først gå fuldstændig i stå og de ville bytte rundt tusind gange og de ville kom hjem med ting de aldrig brugte bare fordi de skulle bruge pengene. 

De får noget de ønsker sig - i år ønsker min datter sig en rollespilsmaske og den koster 600, men det er hendes eneste ønske. Oven i det giver børnene hinanden gaver og det betaler min pung jo også ;-) 

Hvad de andre får ved jeg ikke men det kan lige så godt være 1000 som 100 kr - vigtigste er de får noget de ønsker sig.

en skrev det bliver set ned på de store beløb - gør jeg ikke men forsøger selv at stoppe op og ikke putte mere ind i de værelser der i forvejen bugner med ting de ikke bruger bare fordi det er jul. Men er ønsket noget til 1000 og budgettet siger ja så får de det, men er det en ting for 100 kr ser jeg ingen grund til at købe mere for at nå et bestemt beløb

Anmeld

14. november 2013

StudPsyk

C-Dog skriver:

Prøv at læse tråden igennem. Der står at det er dumt flere steder at give for høje beløb. Men ingen skriver at det er dumt at give for lave beløb. Men det var ikke for at træde på nogen, synes bare det er lidt sjovt. Lidt ligesom man godt må kommentere at folk er for tynde, men ikke nævne overvægt. Og man må gerne disse folk der køber mærketøj, men ikke folk der køber billigt tøj. Det var blot en observation Jeg fandt lidt sjov :-D

Det er der vel heller ingen der siger man må

Anmeld

14. november 2013

twinny

Her er der ingen faste beløb. 

Jeg køber hvad jeg synes de skal have. Og de får både fælles julegaver og deres egne. Jeg køber simpelthen ikke dobbelt op a duplo, når de alligevel ender i samme skuffe, så heller to forskellige slags duplo. 

Men i år er vi oppe på 2000 pr barn. Og ca 500 pr barn i kalendergaver. Men jeg har også lavet en sparegris 'min julerotte'. Så der ryger pengene til drengenes gaver i løbet af året. 

Og drengene får ikke så mange gaver af familie, så de går lidt ekstra af os. Julen er børnenes. Så mere til dem. 

Anmeld

14. november 2013

Lullaby

LinLin skriver:

Mine får også en af deres gaver om morgenen. grund: det er rigtigt lang tid at vente helt til ved 19.30-tiden hvor vi plejer at starte gaveoppakningen så har de den at lege med hele dagen 

Ts: mine får for ca 700 kr... I år har jeg så haft 50% rabatkort til BR så de får reelt næsten for det dobbelte

Derfor vi pakker ud kl 3. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.