Jeres julegave beløb til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

Bertris

Masig skriver:

Jeg tror vi giver for 3-400 kr i år... Han er ikke så gammel endnu og ved ikke hvad det vil sige det med julegaver, så vi har foreløbig købt noget vi mener han kan bruge, og så finder vi nok en lille ting mere...

En anden ting: det der med morgengaver, hvorfor det? 

Hos os får man kun gaver om aftenen, og det gælder alle... Så var lige nysgerrig efter at høre hvorfor I giver morgengaver? 

Altså i min familie får børnene en fælles julegave om morgen, oftest et spil, altså noget de kan underholdes med i løbet af dagen istedet for at se tv eller rende i vejen i køkkenet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Masig

Bertris skriver:

Altså i min familie får børnene en fælles julegave om morgen, oftest et spil, altså noget de kan underholdes med i løbet af dagen istedet for at se tv eller rende i vejen i køkkenet

Det kan jeg så godt se ideen i 

Men bare at give dem gave fordi de skal have gave, synes jeg ikke om, ligesom jeg heller ikke synes at der skal være mandelgaver til børnene selvom de ikke får mandelen... Men sådan er vi jo forskellige, man skal jo gøre hvad man lyster 

Anmeld

14. november 2013

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Her får vores legetøj for 3-500 kr hver til jul, også får de tøj til 1-1500 kr hver som købes til til januar

Anmeld

14. november 2013

C-Dog

De får for mellem 700 til 1500 kr pr barn i år, og vi har tre børn. Mine nevø og niecer får for 250, Der er 4 styks.

Anmeld

14. november 2013

Frk. Himmelblå

Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Vi ser ingen grund til at have noget fast beløb. Synes, det kan være ligemeget, hvad gaverne har kostet, men selvfølgelig bør man skele til, at man ikke forgælder sig, for at købe julegaver 

Vi forsøger bare at give dem noget godt, noget de bliver glade for, og også gerne noget, de har givet udtryk for, de ønsker sig.

Anmeld

14. november 2013

Holbæktrunten

Efterår mor skriver:

God Onsdag.

Ja nu er mine kun 2 år og 5 uger...

Den lille pelsreje får ingenting af os - vi har jo lige fået barselsgaver, og hun arver storebroderen legetøj, så synes sgu i forvejen det er svært at finde på ønsker til familien... Bliver allerede stresset -der kommer jo også en dåb i foråret

Den store på to år får vel for et par hundrede. Igen, jeg synes i forvejen det er svært at finde på gaveønsker, han har næsten lige haft fødselsdag. Og når de ikke selv kan sige hvad de ønsker sig er det svært.

Når ungerne bliver ældre tænker jeg at gavebeløbet bliver sat op til 4-500 kr. Men pt synes jeg ikke at det er nødvendigt at bruge en middelsvær formue, ungerne er ligeglade.

Har bekendte hvor børnene bliver så trætte af alle de gaver de får, så det slet ikke er sjovt og spændene for dem til jul og fødselsdag - det vil jeg gerne undgå med mine

Anmeld

14. november 2013

Aabye

Vi har bare købt det vi synes ungerne skulle have.. Den store har fået gave for 500, og den lille har fået gave for knap 200.. Vi gør ikke så højt op i selve beløbet, vi går mere op i at det er noget de kan bruge og som de bliver glade for. 

Desuden synes jeg ikke det er skide smart at have et beløb på f.eks 1000 kr og begge unger så får 3-4 gaver hver eller sådan noget.. Det synes jeg er lige voldsomt nok.. 

Den første jul vi havde barn købte min mor og hendes mand 7(!!!!!!) gaver til vores dreng, og jeg synes simpelthen det var SÅ voldsomt.. Og som min mor sagde: "jamen vi har jo bare sat x kroner af til julegaver pr person, og det skal han jo også have for"... og det eneste jeg tænkte var: JAMEN 7 GAVER DET ER JO VANVITTIGT... Vi kunne ikke have alle gaverne med hjem i bilen :s

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Efterår mor skriver:

God Onsdag.

Det svinger lidt.... Men hun får nok mere i føsdag end til jul... Iår tror jeg det er omkring de 400 kr..... Men havde jeg fundet gaverne billigere, så var de penge jeg havde sparet ik endt i flere gaver til hende....

Anmeld

14. november 2013

Silas&Mille

Her rammer vi nok også omkring 1000kr per barn, plus pakkekalenderen som har været lidt små dyr, men har gårt og købt til den siden april, så det kan heldigvis ikke rigtig mærkes lige nu

Jeg ved at en af deres gaver koster 700kr, men de får måske lidt mere ved siden af, det har jeg ikke helt afgjort med mig selv endnu

Anmeld

14. november 2013

Chris86

Efterår mor skriver:

God Onsdag.

Her er der intet fast beløb... Men de får ca for det samme..
Og morgengave er kun den bette ting den store nu får i hendes julesok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.