Ble ved opstart i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2013

Clisolka

Noahmor skriver:

Min søn skal starte i børnehave til januar og fylder samtidig tre. 

Han har overhovedet ingen interesse i toilettet, hverken hjemme eller i dagplejen. Min kæreste mener at de fleste er blefri når de starter i børnehave. 

Så nu prøver jeg lige en simpel afstemning.  Var jeres blefri da de startede i børnehave? 

Nope her er hun ikke blefri endnu - hun startede i børnehave i august. Hun viser absolut ingen interesse i at smide bleen endnu. Dog er børnehaven så småt begyndt at introducere hende for toilettet, men det er som om hun er bange for det store toilet herhjemme... 

Jeg sørger for ikke at presse hende for meget, nu hvor hun lige er blevet storesøster 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

TNBC

Faith skriver:

Mine var 2,9 år da de startede og langt fra blefri. Nu er de 3 år og 4 måneder og stadig ikke blefrie. De virker ikke klar på nogen måder. Vi forsøger virkelig at opfordre dem til at bruge potten, men det forekommer dem overhovedet ikke naturligt. De kommer med far på toilettet, men kan ikke forbinde det han gør med dem selv. Jeg er faktisk lidt bekymret... Synes jo virkelig snart det bør komme

min nevø blev blefri i påskeferien, han blev 4 i maj. han var overhovedet ikke intresseret før. så var jeg i svømmehallen med ham uden badeble(lige før påskeferien), og så spurgte jeg ham om vi ikke skulle gå ind på toilettet og prøve, fordi han ikke havde ble på og man ikke kan gøre det i vandet. vi gik ind og han tissede på toilettet, og stolt . en uge efter var han blefri. så du skal ikke være nervøs, de er bare ikke klar.

Anmeld

10. november 2013

Faith

Yurie skriver:

min nevø blev blefri i påskeferien, han blev 4 i maj. han var overhovedet ikke intresseret før. så var jeg i svømmehallen med ham uden badeble(lige før påskeferien), og så spurgte jeg ham om vi ikke skulle gå ind på toilettet og prøve, fordi han ikke havde ble på og man ikke kan gøre det i vandet. vi gik ind og han tissede på toilettet, og stolt . en uge efter var han blefri. så du skal ikke være nervøs, de er bare ikke klar.

Anmeld

10. november 2013

Benjamins'mor

Noahmor skriver:

Min søn skal starte i børnehave til januar og fylder samtidig tre. 

Han har overhovedet ingen interesse i toilettet, hverken hjemme eller i dagplejen. Min kæreste mener at de fleste er blefri når de starter i børnehave. 

Så nu prøver jeg lige en simpel afstemning.  Var jeres blefri da de startede i børnehave? 

Har stemt nej men Benjamin starter også først til januar og han bliver ikke blefri inden.
Dagplejen mener heller ikke at han er klar.

Anmeld

10. november 2013

TNBC

Faith skriver:

man skal jo aldrig tvinge børn.

Anmeld

10. november 2013

Faith

Yurie skriver:

man skal jo aldrig tvinge børn.

Nej det skal man nemlig ikke, og det kan man også meget sjældent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.