Ble ved opstart i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2013

Kay

nu bliver jeg lige nød til at komme med et indspark fra en pædagog i vuggestue (mig) 

i "gamle dage" dengang mange af os (i alt fald dem over 30) startede i børnehave, var de ikke "kun" 2,9 år som de fleste er i dag... der var man 3,5 år... 

og der er mange der holder fast i at det er "normalt" at være ble fri når man starter i børne have... og ja det var det også den gang... men der er altså over ½ år til forskel og det er meget i den alder!

der ud over ser jeg så tit (arbejder i en intrigeret institution) at børn når de forlader vuggestuen og starter i børnehave... lige pludselig over 1 nat skal stoppe luren, droppe sutten og smide bleen... + at de skal starte i børnehave...

og ja i en intrigeret er det jo bare lige nede i den anden del af huset... men man går stadig fra at være en af de store til at være den mindste... med mange flere børn pr. voksen, og med helt nye krav og forventninger....

så min bøn til alle forældre er... vent til jeres børn er klar med alt det! og undgår så vidt muligt at det sker i forbindelse med at de starter i børnehave! det er en stor nok omvæltning for dem! og det er udelukkende for børnenes skyld jeg siger det! det skal nok komme når tiden er til det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

TbCp

Min datter smed først bleen da hun var 3 år og 8 mdr....
herfra gik der dog så kun 2-3 dage, så var natbleen også smidt

Anmeld

9. november 2013

Faith

Mine var 2,9 år da de startede og langt fra blefri. Nu er de 3 år og 4 måneder og stadig ikke blefrie. De virker ikke klar på nogen måder. Vi forsøger virkelig at opfordre dem til at bruge potten, men det forekommer dem overhovedet ikke naturligt. De kommer med far på toilettet, men kan ikke forbinde det han gør med dem selv. Jeg er faktisk lidt bekymret... Synes jo virkelig snart det bør komme

Anmeld

9. november 2013

stjernehimmel

Noahmor skriver:

Min søn skal starte i børnehave til januar og fylder samtidig tre. 

Han har overhovedet ingen interesse i toilettet, hverken hjemme eller i dagplejen. Min kæreste mener at de fleste er blefri når de starter i børnehave. 

Så nu prøver jeg lige en simpel afstemning.  Var jeres blefri da de startede i børnehave? 

hende af min var...dog ikke om natten.. men er sikker på interessen nok skal komme når barnet kommer i børnehave..... mange ting går bare nemmere når alle de andre gør det :-)

Anmeld

9. november 2013

lucas<3

min dreng startede i børnehave i august, og han var ikke blefri, han var slet int. i og skulle på toilet.

men det begyndte så for en lille måneden siden og begynde og lære ham det..

Anmeld

9. november 2013

Noahmor

tak for svar allesammen. Får jer lige svaret hver især imorgen, men ser ud til at jeg ikke behøves at være så bekymret. 

Anmeld

9. november 2013

Momo

Nej det var ingen af dem. og nej det absolut ikke de fleste børn der blefrie når de kommer i børnehave, det var det for mange år siden men børn startere tidligere nu end den gang så sådan er det ikke mere. 

Min søn blev blefri sommeren efter han startet så han var vel 3 1/2 lidt mere tror jeg. 

Min datter tror jeg der går længere tid med da hun absolut ikke er klar på nogen måder 

Anmeld

9. november 2013

Monski

Noahmor skriver:

Han har overhovedet ingen interesse i toilettet, hverken hjemme eller i dagplejen. Min kæreste mener at de fleste er blefri når de starter i børnehave. 

Så nu prøver jeg lige en simpel afstemning.  Var jeres blefri da de startede i børnehave? 

Min søn var blefri ved børnehave start, men har selv arbejdet i institution og der vil jeg tro det er omring 80% af børnene der stadig bruger ble når de starter i børnehave

Anmeld

9. november 2013

Maja_4000

Caroline var ikke, men hun var også kun to år og 6 måneder da hun startede i bh.. Hun er stadig ikke blefri

Anmeld

9. november 2013

AnthonsMor

Noahmor skriver:

Nu har jeg ikke så gamle børn endnu, men jeg har arbejdet i en børnehave, og der var det yderst sjældent, at børnene var blefri når de kom over til os fra VS/DP, så jeg vil jo sige nej

Det kommer af sig selv, når de bliver "de små" i BH, hvor de store børn går på toilettet.. Så bliver det pludselig interessant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.