Skal der være pålæg eller ej....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Anonym101

Elgaard73 skriver:

He he...Det kunne så have været mig, der var din veninde. Kunne ikke fordrage sodavand, da jeg var lille .

He he, og man tænker bare ikke over det altså, stakkels pige

Kunne ikke forstå hvorfor hun dog ikke sagde noget, men så kom jeg i tanke om mig og smør og fik ondt af hende, det grinte vi meget af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Elgaard73 skriver:

Jeg er kommet noget i tvivl... Vi skal holde fødselsdag (2 år) for vores dreng, her om et par uger, og har tænkt os at servere det helt traditionelle = Boller, kagemand og så en fondantkage (i stedet for lagkage) + lidt småkager og frugt.

Da jeg var ved at skrive indkøbsliste, slog det mig pludselig, hvad med pålæg til de boller? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad andre har gjort til deres børnefødselsdage (det er så mange år siden, at der var små børn i vores familie). Har der bare været smør til bollerne, eller har der også været pålæg? Og hvis ja, så hvilket pålæg/hvor mange slags?

Så hjælp mig lige, piger. Hvad gør I, når I servere boller til jeres børn's fødselsdage?

i min familie har børnefødselsdagene for familien altid været eftermiddags- og/eller aftenkaffe, så der har der kun været smør på bollerne...

Hvis jeg skulle servere noget pålæg til, så ville det blive lidt ost og peberfrugt i skiver...

Anmeld

8. november 2013

Billemyre

Jeg synes sagtens, du kan nøjes med smør, men det er da lækkert med lidt at vælge imellem.
En spegepølse, evt. en paté, et par oste og lidt marmelade - så er der både sødt og salt at komme på

God fornøjelse!

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

Billemyre skriver:

Jeg synes sagtens, du kan nøjes med smør, men det er da lækkert med lidt at vælge imellem.
En spegepølse, evt. en paté, et par oste og lidt marmelade - så er der både sødt og salt at komme på

God fornøjelse!

Tak...Jeg regner også med at det bliver i den stil at vi gør det . Nemt og overskueligt, og alligevel er der lidt til enhver smag.

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

Tusind tak for alle jeres svar. Kan se at de fleste af jer foreslår lidt ost, marmelade + lidt andet, og det bliver sådan vi gør det. Nemt og overskueligt. Har allerede grå over at skulle bage over 100 boller, en kagemand og lave en stor fondantkage dagen før, så stessede lidt over, om jeg også skulle til at stå og arrangere det ene store pålægsfad efter det andet .

Endnu engang, tusind tak og god weekend til jer derude.

Anmeld

8. november 2013

lycly

Elgaard73 skriver:

He he, det var nemlig lige der jeg strandede....Har ikke været til traditionel børnefødselsdag i mange år, så kunne simpelthen ikke huske om der var pålæg eller ej. Så tak for dit svar.

Der bliver bare serveret lidt ost, marmelade eller noget i den stil. Det er jo trods alt også om eftermiddagen, så jeg regner med at folk har spist frokost inden og ikke forventer den helt store menu.

Lige præcis, oftest holdes det jo efter frokosttid. Og du risikerer bare at folk ikke spiser særlig meget når de jo har spist frokost Så ost og marmelade er rigeligt. God fornøjelse

Anmeld

8. november 2013

Muffinmus

Jeg plejer at bage både boller og karolines solsikkebrød....det er mums
Så køber vi div pålæg til. Ost, spegepølse, nogle gange laks, chokolade, marmelade, hamburgerryg og leverpostej.

Og så kage, hvad der nu lige er interessant.

Anmeld

8. november 2013

Loa

Tænker bestemt ikke eftermiddags boller er lig med pålæg.
Smør og måske marmelade, thats it

Anmeld

8. november 2013

Zelinasmor

Vi skal holde 2 års fødselsdag for vores datter om 14 dage. Der bliver bagt alm. boller. Der er smør til, 1 slags ost, marmelade og hamburgerryg. Og så en billig lagkage.

Vi er 2 på SU og folk er her også til aftensmad. Der skal vi "bare" have hamburgerryg med kogte kartofler, grøntsager og asparges sovs.

Jeg gider ikke købe 3-4 forskellige oste, 3 forskellige marmelader osv. det koster en formue når man får mange gæster. 

Anmeld

8. november 2013

Thereseh

Elgaard73 skriver:

Jeg er kommet noget i tvivl... Vi skal holde fødselsdag (2 år) for vores dreng, her om et par uger, og har tænkt os at servere det helt traditionelle = Boller, kagemand og så en fondantkage (i stedet for lagkage) + lidt småkager og frugt.

Da jeg var ved at skrive indkøbsliste, slog det mig pludselig, hvad med pålæg til de boller? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad andre har gjort til deres børnefødselsdage (det er så mange år siden, at der var små børn i vores familie). Har der bare været smør til bollerne, eller har der også været pålæg? Og hvis ja, så hvilket pålæg/hvor mange slags?

Så hjælp mig lige, piger. Hvad gør I, når I servere boller til jeres børn's fødselsdage?

Jeg ville købe lidt pålæg. Da jeg holdt fødselsdag for min søn, var der lagkager, cupcakes og smurte boller med salatblad, pålæg og grønt. Fx. kyllingebryst og rød peber. De blev alle spist, inden kagerne røg ned 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.